Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 2015: velký facelift plně odhalen, tříválec má i naftový
16.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Modernizace nepřinesla jen zcela novou příď, ale i nové malé a méně výkonné motory. M135i však posílila, nově nabízí až 326 koní.
Co jsme včera slíbili, to můžeme dnes splnit. Facelift BMW řady 1 tu máme s oficiálními fanfárami, přičemž oproti takovému vylepšení šestky, která se ukázala v prosinci loňského roku, rozhodně nejde o modernizaci, na jejíž identifikaci byste potřebovali lupu a podrobný návod přímo od mnichovské automobilky. Viditelná je zejména přepracovaná příď, kromě toho však značka úřadovala také vzadu, v interiéru a pod kapotou. Výsledkem je tak řada 1, která působí o poznání atraktivněji než dosud.Zároveň však v jejím motorovém prostoru najdete v několika případech méně koníků než před faceliftem.
Naše představení můžeme odstartovat na přídi, která již zdaleka není tak odpudivá jako dosud. Jistě, kontroverzní asi bude i nadále, na nově tvarvoané, užší světlomety je ale daleko hezčí pohled. Standardně jsou přitom doplněny diodami pro denní svícení, za příplatek ovšem můžete sáhnout po LEDkách plnohodnotných. Nová světla se pak nastěhovala i na záď, přičemž oproti minulosti již dostala tradiční „eLkový“ tvar. I zde navíc najdete diody, a to již ve standardu.
Vraťme se ale zpátky k čelním partiím, které dále profitují z nové masky chladiče, která zahrnuje větší ledvinky než před faceliftem. Máme tu také přepracovaný nárazník s většími vstupy vzduchu, zatímco boky zdobí nová linie, jež vůz opticky rozšiřuje. Tím však venkovní změny končí, za dalšími novinkami tak zamíříme do interiéru. Zde přitom najdeme nové čalounění či jiné ovládání rádia a klimatizace spolu s odlišným povrchem středové konzole.
Rozšířena byla standardní výbava, do které se nastěhovala klimatizace, dešťový senzor a rádio BMW Professional. Systém iDrive pak profituje z nového 6,5palcového displeje, kromě něj si však můžete připlatit i za větší 8,8palcovou obrazovku spojenou s navigací. Dále lze sáhnout po novém aktivním tempomatu či poslední generaci parkovacího asistentu, který zvládá podélné i příčné samovolné parkování.
Zamířit můžeme pod kapotu, kde nově najdeme hned deset motorizací, z toho pět benzinových a pět dieselových. Než se k nim ale dostaneme, jen zmíníme, že BMW přepracovalo software osmistupňového automatu. Ten nyní používá telemetrická data z navigace, díky čemuž ví, kdy přijde stoupání či zatáčka a může tak již dopředu připravit odpovídající rychlostní stupeň, čímž má šetřit palivo.
Nakolik tato finesa funguje, to si asi řekneme až po testu. Nyní tedy vzhůru za jednotlivými verzemi, mezi nimiž již nenajdeme BMW 114i. Místo toho je novým základním motorem 1,5litrový tříválec, který produkuje 109 koní a 180 Nm. Oproti bývalému nejslabšímu čtyřválci jde o 27 koní a 40 Nm méně, kvůli čemuž tu máme normovanou spotřebu vypočítanou na 5 až 5,4 l/100 km.
Dále máme na řadě verzi 118i, která si již zachovala čtyřválcovou jedna-šestku. Její výkon však poklesl o 34 koní a 30 Nm na 136 koní a 220 Nm, pročež tu máme spotřebu 5,4 až 5,7 l/100 km udávanou pro manuál (automat je o dvě desetiny žíznivější). Stovku pak takový model zvládne za 8,5 sekundy, resp. 8,7 sekundy, a to jak ve třídveřové, tak v pětidveřové verzi.
Dostáváme se k provedení 120i, které je naprostou novinkou. Pod jeho kapotou najdeme dvoulitrový čtyřválec, který produkuje 177 koní a 250 Nm. Stovku zvládne za 7,4 sekundy (7,2 s), přičemž spotřeba se pohybuje od 5,6 do 6 litrů. Stejný motor, jen naladěný na 218 koní a 310 Nm, pak užívá i verze 125i, která sprint zvládá za 6,4 s (6,2 s) a řekne si o 6,3 až 6,7 l/100 km.
Zatímco v předchozím případě se nejednalo o žádný posun, vrcholné modely M135i a M135i xDrive osazené šestiválcem profitují z výkonu vyššího o 6 koní. Máme tu tedy 326 koní a 450 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 5,1 sekundy u zadokolky s manuálem. Automat pak čas zkracuje o dvě desetiny, zatímco u čtyřkolky potřebujete jen 4,7 sekundy. Papírová spotřeba se pohybuje mezi 7,5 a 8 litry benzinu na 100 km v závislosti na specifikaci.
Přesunout se můžeme k dieselům, které nově rovněž v základu zastupuje tříválcový motor. Najdeme jej pod kapotou modelu 116d, kde produkuje 116 koní a 270 Nm, tedy o 10 Nm méně než předchozí čtyřválec. Pokud přitom sáhnete po základním provedení, dostanete spotřebu 3,7 až 4,1 litru, zatímco verze EfficientDynamics chce jezdit za 3,4 až 3,8 l/100 km.
U modelů 118d a 118d xDrive již můžete počítat s dvoulitrovým čtyřválcem, jehož výkon dokonce narostl o sedm koní na 150 koní a 320 Nm. Spotřeba však poklesla na 4 až 4,3 litru u manuální verze nebo na 3,8 až 4,2 litru v kombinaci s automatem. U modelu osazeného pohonem všech kol lze pak čekat hodnoty vyšší o tři desetiny litru.
Stejný motor používají i verze 120d a 120d xDrive, ty se však již pyšní 190 koňmi a 400 Nm. Oproti předchozímu naladění dvoulitru jde o šestikoňový nárůst, přičemž průměrná spotřeba byla vyčíslena na 4,3 až 4,5 litru u zadokolky s manuálem. Automat této verze pak žíznivost o dvě deci snižuje, zatímco u modelu xDrive je naopak o 0,2 l vyšší.
Dostáváme se na konec, kde trůní BMW 125d. To opět dorazilo s dvoulitrovým čtyřválcem, jeho výkon však činí 224 koní a 450 Nm, tedy o šest koní více než dříve. Spotřeba byla vyčíslena na 4,3 až 4,6 l/100 km, přičemž standardem je pouze automat. S ním přitom vůz zvládne stovku za 6,3 sekundy a nejvyšší rychlost 240 km/h.
Tím máme facelift základního modelu BMW probraný, na ceny přijde řada až za nějaký ten pátek. Jak třídvířko, tak i pětidvířko totiž ještě před zahájením prodeje čeká výstavní debut na březnovém autosalonu v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Oficiálního fotogalerie faceliftovaného BMW 1 2015





































































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 5 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 16 minutamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před hodinouČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 3 hodinamiChtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
před 4 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 17:24 - GeneHawkins
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- Rychlodotazy 03.31. 16:12 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) před 2 hodinami - HondaMan
- Policejní kontroly a měření včera - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... včera - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy včera - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89