Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 2015: velký facelift plně odhalen, tříválec má i naftový
16.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Modernizace nepřinesla jen zcela novou příď, ale i nové malé a méně výkonné motory. M135i však posílila, nově nabízí až 326 koní.
Co jsme včera slíbili, to můžeme dnes splnit. Facelift BMW řady 1 tu máme s oficiálními fanfárami, přičemž oproti takovému vylepšení šestky, která se ukázala v prosinci loňského roku, rozhodně nejde o modernizaci, na jejíž identifikaci byste potřebovali lupu a podrobný návod přímo od mnichovské automobilky. Viditelná je zejména přepracovaná příď, kromě toho však značka úřadovala také vzadu, v interiéru a pod kapotou. Výsledkem je tak řada 1, která působí o poznání atraktivněji než dosud.Zároveň však v jejím motorovém prostoru najdete v několika případech méně koníků než před faceliftem.
Naše představení můžeme odstartovat na přídi, která již zdaleka není tak odpudivá jako dosud. Jistě, kontroverzní asi bude i nadále, na nově tvarvoané, užší světlomety je ale daleko hezčí pohled. Standardně jsou přitom doplněny diodami pro denní svícení, za příplatek ovšem můžete sáhnout po LEDkách plnohodnotných. Nová světla se pak nastěhovala i na záď, přičemž oproti minulosti již dostala tradiční „eLkový“ tvar. I zde navíc najdete diody, a to již ve standardu.
Vraťme se ale zpátky k čelním partiím, které dále profitují z nové masky chladiče, která zahrnuje větší ledvinky než před faceliftem. Máme tu také přepracovaný nárazník s většími vstupy vzduchu, zatímco boky zdobí nová linie, jež vůz opticky rozšiřuje. Tím však venkovní změny končí, za dalšími novinkami tak zamíříme do interiéru. Zde přitom najdeme nové čalounění či jiné ovládání rádia a klimatizace spolu s odlišným povrchem středové konzole.
Rozšířena byla standardní výbava, do které se nastěhovala klimatizace, dešťový senzor a rádio BMW Professional. Systém iDrive pak profituje z nového 6,5palcového displeje, kromě něj si však můžete připlatit i za větší 8,8palcovou obrazovku spojenou s navigací. Dále lze sáhnout po novém aktivním tempomatu či poslední generaci parkovacího asistentu, který zvládá podélné i příčné samovolné parkování.
Zamířit můžeme pod kapotu, kde nově najdeme hned deset motorizací, z toho pět benzinových a pět dieselových. Než se k nim ale dostaneme, jen zmíníme, že BMW přepracovalo software osmistupňového automatu. Ten nyní používá telemetrická data z navigace, díky čemuž ví, kdy přijde stoupání či zatáčka a může tak již dopředu připravit odpovídající rychlostní stupeň, čímž má šetřit palivo.
Nakolik tato finesa funguje, to si asi řekneme až po testu. Nyní tedy vzhůru za jednotlivými verzemi, mezi nimiž již nenajdeme BMW 114i. Místo toho je novým základním motorem 1,5litrový tříválec, který produkuje 109 koní a 180 Nm. Oproti bývalému nejslabšímu čtyřválci jde o 27 koní a 40 Nm méně, kvůli čemuž tu máme normovanou spotřebu vypočítanou na 5 až 5,4 l/100 km.
Dále máme na řadě verzi 118i, která si již zachovala čtyřválcovou jedna-šestku. Její výkon však poklesl o 34 koní a 30 Nm na 136 koní a 220 Nm, pročež tu máme spotřebu 5,4 až 5,7 l/100 km udávanou pro manuál (automat je o dvě desetiny žíznivější). Stovku pak takový model zvládne za 8,5 sekundy, resp. 8,7 sekundy, a to jak ve třídveřové, tak v pětidveřové verzi.
Dostáváme se k provedení 120i, které je naprostou novinkou. Pod jeho kapotou najdeme dvoulitrový čtyřválec, který produkuje 177 koní a 250 Nm. Stovku zvládne za 7,4 sekundy (7,2 s), přičemž spotřeba se pohybuje od 5,6 do 6 litrů. Stejný motor, jen naladěný na 218 koní a 310 Nm, pak užívá i verze 125i, která sprint zvládá za 6,4 s (6,2 s) a řekne si o 6,3 až 6,7 l/100 km.
Zatímco v předchozím případě se nejednalo o žádný posun, vrcholné modely M135i a M135i xDrive osazené šestiválcem profitují z výkonu vyššího o 6 koní. Máme tu tedy 326 koní a 450 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 5,1 sekundy u zadokolky s manuálem. Automat pak čas zkracuje o dvě desetiny, zatímco u čtyřkolky potřebujete jen 4,7 sekundy. Papírová spotřeba se pohybuje mezi 7,5 a 8 litry benzinu na 100 km v závislosti na specifikaci.
Přesunout se můžeme k dieselům, které nově rovněž v základu zastupuje tříválcový motor. Najdeme jej pod kapotou modelu 116d, kde produkuje 116 koní a 270 Nm, tedy o 10 Nm méně než předchozí čtyřválec. Pokud přitom sáhnete po základním provedení, dostanete spotřebu 3,7 až 4,1 litru, zatímco verze EfficientDynamics chce jezdit za 3,4 až 3,8 l/100 km.
U modelů 118d a 118d xDrive již můžete počítat s dvoulitrovým čtyřválcem, jehož výkon dokonce narostl o sedm koní na 150 koní a 320 Nm. Spotřeba však poklesla na 4 až 4,3 litru u manuální verze nebo na 3,8 až 4,2 litru v kombinaci s automatem. U modelu osazeného pohonem všech kol lze pak čekat hodnoty vyšší o tři desetiny litru.
Stejný motor používají i verze 120d a 120d xDrive, ty se však již pyšní 190 koňmi a 400 Nm. Oproti předchozímu naladění dvoulitru jde o šestikoňový nárůst, přičemž průměrná spotřeba byla vyčíslena na 4,3 až 4,5 litru u zadokolky s manuálem. Automat této verze pak žíznivost o dvě deci snižuje, zatímco u modelu xDrive je naopak o 0,2 l vyšší.
Dostáváme se na konec, kde trůní BMW 125d. To opět dorazilo s dvoulitrovým čtyřválcem, jeho výkon však činí 224 koní a 450 Nm, tedy o šest koní více než dříve. Spotřeba byla vyčíslena na 4,3 až 4,6 l/100 km, přičemž standardem je pouze automat. S ním přitom vůz zvládne stovku za 6,3 sekundy a nejvyšší rychlost 240 km/h.
Tím máme facelift základního modelu BMW probraný, na ceny přijde řada až za nějaký ten pátek. Jak třídvířko, tak i pětidvířko totiž ještě před zahájením prodeje čeká výstavní debut na březnovém autosalonu v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Oficiálního fotogalerie faceliftovaného BMW 1 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva