Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Binz E 2014: také neoficiální Pullman má po faceliftu, narostl na 6 metrů
31.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někdejší inženýr Mercedesu začal před 75 lety prodlužovat modely svého bývalého zaměstnavatele. A pokračuje i po loňské modernizaci třídy E.
Německá společnost Binz bude asi pro spoustu lidí velkou neznámou. Tomu se ale nedivíme, neboť své klienty loví ve specifických řadách - i když kupříkladu nedávno participovala na úpravách nového Áčka. Tím se však dostala opravdu výrazně daleko od svého stěžejního výrobního programu. Běžně se totiž v německém Lorchu věnují prodlužování modelů třícípé hvězdy. A to již více než 75 let, přičemž zakladatel firmy Michael Binz ještě před svým osamostatněním sbíral zkušenosti právě u Mercedesu.
V průběhu let se firma začala věnovat i dalším přestavbám, kdy modely německé automobilky transformuje také do speciálních ambulantních či pohřebních vozů. Limuzíny však i nadále zůstávají jádrem jejího podnikání, přičemž Binz reaguje i na facelifty třícípé hvězdy. Rok po představení modernizovaného standardního Éčka zde tak máme omlazenou limuzínu, která disponuje hned šesticí bočních dveří.
Délka tohoto modelu se natáhla na 5 975 milimetrů, zatímco rozvor mezi nápravami činí 3 985 mm. Snadno se tak dovnitř vejdou hned tři řady sedadel, přičemž základní konfigurace počítá se dvěma vpředu, dvěma uprostřed a třemi vzadu. Usazeny jsou přitom po směru jízdy. Klidně však můžete zvolit i VIP-styl, kdy prostřední řada je otočena proti směru jízdy a lze ji využít pro tlumočníky či sekretářku.
Dalším zajímavým prvkem kromě této variability je panoramatická střecha. Ta se totiž na přání může roztáhnout nad celý interiér, který tak nabízí výjimečný pocit vzdušnosti. Pro maximální soukromí je ale stejně zadní boční okna vybavena elektronickou roletou. Při jejím zaškrtnutí je ale třeba počítat s výraznějším navýšením hmotnosti než u verze bez ní. Ta přitom ručičky vah zvedá o 250 kg.
V případě pohonných jednotek již k žádným úpravám nedochází, s ohledem na nárůst hmotnosti a zhoršení aerodynamiky tak lze u všech dostupných modelů E 200, E 350 4Matic, E 500 a E 250 BlueTec (slabší verze jsou k mání s manuálem či automatem, silnější jen s převodovkou 7G-Tronic) počítat s jistým zhoršením jízdní dynamiky. Stejně tak ostatně naroste i spotřeba.
Cena vozu se pohybuje v závislosti na zvolené výbavě a motorizaci, nic levného však od společnosti Binz neočekávejte. Stejně tak svou prodlouženou třícípou hvězdu nezaparkujete do garáže ihned po podpisu objednávky. Na sklad totiž firma nevyrábí, místo toho je každý exemplář specifikován přesně podle konkrétních požadavků zákazníka.








Prodloužená třída E se kromě šesti dveří a sedmi sedadel chlubí i rozměrnou panoramatickou střechou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před hodinouBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 3 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 4 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 6 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva