Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda už někde skončila s benzinovými sekačkami na trávu, elektrické náhrady jsou ještě větší nesmysly než auta
17.10.2024 | Petr Prokopec
Říkáte si: Tak dobře, pro auta se elektrický pohon kvůli současným limitům baterií nehodí, ale takové vybavení na zahradu... Tak se podívejte, co a za kolik začne od příštího roku nabízet Honda jako jedinou možnost v USA. A změníte pohled i na to.
Loni v květnu svět obletěla zpráva, že Honda skončí s výrobou benzinových sekaček na trávu. Něco takového bylo překvapivé, neboť japonský výrobce patří mezi lídry na trhu. Vzápětí se ukázalo, že tomu tak skutečně je, tímto směrem se ale Japonci vydali zatím jen v USA. Honda v reakci na oznámila, že v Americe bude nadále nabízet už jen elektrické alternativy, což u mnoha lidí vyvolalo zděšení. A jak se nyní ukazuje, oprávněně.
Japonci totiž aktuálně na výstavě Equip Exposition 2024 odhalili své elektrické stroje, které „jsou srovnatelné s benzinovými modely, které nahrazují“ a mají zaručit „nejlepší sekání ve své třídě“. To druhé pravda možná i bude, první zmíněné lze ale rovnou označit za nehoráznou lež. Pokud totiž máte zahradu, nejspíše víte, že její údržba není chvilkovou záležitostí. Hlavně pokud nejde o maličký pozemek před domem, u kterého většinu rozlohy zabírá květinový záhon vaší drahé polovičky.
Zrovna s výdrží jsou na tom totiž elektrické sekačky podobně jako elektromobily, přičemž i jejich majitele bude trápit zdlouhavé dobíjení. Koneckonců si pojďme projít oficiální technické parametry, sami poté uznáte, že tohle je ideologický nesmysl za hromadu peněz. Základní model HRN-BV totiž startuje na 899 dolarech (cca 21 tisíc korun), což je cena, za kterou u nás dostanete profesionální benzinové sekačky, klidně i s motorem Hondy, určené jak na střední, tak i velké travnaté plochy.
HRN-BV nicméně zvládne spíše jen onen malý trávníček, neboť základní baterie o kapacitě 8Ah má výdrž pouhých 30 minut. Za příplatek pak sice můžete sáhnout po paketu s 12Ah, ovšem tím dobu sečení prodloužíte jen na 45 minut. Jde navíc o ryzí teorii, realita se bude odvíjet od výšky trávníku a profilu terénu. Je navíc třeba si uvědomit, že benzinové modely jako HRN 536 VK disponovaly výkonem 6 koní, zatímco elektrické provedení má k dispozici pouhé dva koně, navíc jen s plnou baterií.
Je tak sice hezké, že sekačka disponuje pojezdem, se kterým můžete dosáhnout tempa až 6,1 km/h, jenže k čemu vám to je, když jste za chvíli takříkajíc na suchu. Přičemž následně můžete přejít k jiné práci, neboť základní dobíječka pracuje s pouhými 2 A. Znamená to, že baterie máte znovu plné za 4,5 až 6 hodin, dle kapacity. Dokoupit si pak sice lze 8A nabíječku, ovšem i v takovém případě vám dobití menšího paketu zabere něco přes hodinu.
Stejný zdlouhavý proces je spojen také s dalšími třemi modely HRX-BV, HRX-BE a HRC-BE, které jsou ještě většími nesmysly než základ nabídky. Nabízeny jsou totiž za 1 049, 1 299 a 1 899 dolarů (24 500 resp. 30 300 resp. 44 300 Kč). Liší se přitom hlavně detaily, jako jsou větší kolečka, odolnější kryty či v případě posledního zmíněného také výkonnější motor (2,7 koně). Model HRX-BV pak má výhodu v tom, že pobrat dokáže i dvě baterie o kapacitě 12Ah.
Jsme tedy opravdu zvědavi, s jakým zájmem publika se tato nabídka příští rok na jaře, kdy půjde do prodeje, setká. Úspěchem si ale opravdu nejsme jisti, jakkoli Honda loni během svého oznámení o přechodu zmiňovala „změnu zákaznických preferencí“ a „vysokou poptávku“. Minimálně v našem okolí ale nevíme o nikom, kdo by chtěl míň za víc. Vy ano? Naštěstí tento problém řešit nemusíme, neboť v Evropě jsou stále k dispozici i benzinové stroje, prozatím.
Japonci začali v USA nabízet své sekačky v roce 1978, přičemž se vypracovali na jednoho z lídrů trhu. Její nová elektrická nabídka je ale ideologický výsměch všem, kdo pracují na zahradě. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
před 11 hodinami - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
včera - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva