Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley zvažuje menší a dostupnější kupé, zařadilo by se pod Continental GT
22.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Britský výrobce se zamýšlí nad potenciální možností navýšení prodejů. Jednou z budovaných cest bude nejmenší kupé osazené osmiválcovými motory.
Bentley má bezesporu dost velké ambice na to, aby konkurovalo těm nejdražším automobilkám. Po vzoru Ferrari, Lamborghini a McLarenu hodlá začít nabízet exkluzivnější edice v rámci nové zakázkové divize Mulliner, která poslouží všem, pro které je „běžné“ Bentley nedostatečně exkluzivní. K tomu se také hodlá stát posledním mohykánem na trhu dvanáctiválcových modelů. Jenomže tohle ani to předtím nejsou zrovna cesty, které by vedly ke generování podstatně vyšších prodejních čísel, třebaže k většímu zisku z konkrétních modelů ano. Ta schůdnější přeci jen povede přes masovější modely.
I když rozhodně nečekáme, že by bylo levné (a že nebude), připravované SUV rozhodně může další prodejní čárky obstarat a přitáhnout ke značce všechny, pro něž nebude Cayenne nové generace dostatečně „cool”. Jenomže u Bentley nebude stačit ani to, poněvadž se začaly objevovat informace o menším kupé, které by se jakožto čtvrtý model zařadilo v hierarchii pod současný Continental GT Speed. Samozřejmě nejen rozměry, ale také příznivějšími cenovkami.
Britové v současnosti tuto alternativu pečlivě zvažují, nic tedy ještě není na beton jisté. Pokud by však projekt dostal nakonec zelenou, novinka by se objevila výhradně s osmiválcovými vidlicovými motory. Tento vůz by se pak mohl cenově i výkonově porovnávat s vyššími specifikacemi vozů od Porsche nebo Aston Martinu. Pokud bychom byli přesnější, pak se Bentley zamýšlí nad konkurencí pro Porsche 911 Turbo - i když pochází ze stejného koncernu, dále pak třeba pro Aston Martin V8 Vantage a nebo plánovaný baby McLaren P13.
Vezmeme-li v potaz, že v největší míře ubližuje dynamickým schopnostem a agilitě Continentalu GT dlouhodobě vysoká provozní hmotnost, mohla by být menší alternativa mnohem jezdivějším a obratnějším vozem i se slabšími motory. Bentley asi nestvoří ekvivalent k Porsche 911 GT3, ale přeci jen by se tak mohl posunout od komfortu a pohodlí blíže ke sportování. Takovému vozu definitivně nezbývá než fandit.

Menší kupé od Bentley by se cenami mohlo posunout na roveň Porsche 911 a nejlevnějších Astonů, což nám spolu s lepší agilitou dává docela zajímavé vyhlídky
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejčtenější články
I v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
12.3.2025Škoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
12.3.2025„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
12.3.2025U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Šéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
12.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva