Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley zachová motory W12, chce být posledním výrobcem dvanáctiválců vůbec
21.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové si s emisními normami poradí pomocí přímého vstřikování. Do budoucna plánují také navýšení výkonu, limitem je ale převodovka.
Stále přísnější emisní limity jsou důvodem, proč se dnes o pohon celé řady nových automobilů starají tříválcové či dokonce pouze dvouválcové motory. Mimo ně tu pak máme hybridy a elektromobily, které si zjevně dle úředníků Evropské unie „cucají“ vstupní energii z prstu. Ta přitom pochází především z fosilních paliv, ve výsledku tak mnohý takový vůz za svůj životní cyklus vyprodukuje více CO2 než klasický rodinný hatchback osazený efektivním spalovacím ústrojím.
To jsou však fakta, která již dávno znáte. Proč je zde tedy znovu zmiňujeme? Hlavně kvůli značce Bentley, která v hybridních modelech vidí značný potenciál. Proto bychom se do budoucna měli dočkat hned několika vozů osazených alternativním pohonným ústrojím. Toto opatření však má svůj důvod, a to nikoliv pouze ve snaze vyhnout se přemrštělým emisním poplatkům. Díky němu totiž Bentley může ponechat ve výrobě také své objemné benzinové agregáty.
O osmiválci, jenž se stará o pohon modelu Mulsanne, jsme již nedávno hovořili. Nyní ovšem Britové potvrdili svůj více než příznivý vztah k motoru W12. Automobilka uvedla, že chce být „posledním výrobcem dvanáctiválců na světě“. Z toho důvodu ovšem bude muset sáhnout k výrazné modernizaci pohonné jednotky, jež zahrnuje třeba příchod přímého vstřikování. Poté by ovšem měla plnit normy na obou stranách Atlantiku.
Automobilka navíc počítá s navýšením produkce v okamžiku, kdy dorazí chystané SUV. Loni bylo vyrobeno pět tisíc dvanáctiválcových agregátů, někdy po roce 2016 chtějí Britové expedovat 9 000 kusů. Očekávat přitom máme i navýšení výkonu, s točivým momentem se ale již tolik čachrovat nebude. Bentley nemá k dispozici převodovku, která by snesla o moc více než 820 Nm, jež nabízí Continental GT Speed.
Takový problém ale nebude mít nový model Mulsanne Speed, který se stoprocentně objeví na autosalonu v Paříži. O jeho pohon se bude starat již zmíněný 6,75litrový osmiválec. Výkon by ovšem měl narůst ze standardních 512 koní na přibližně 550koňové stádo, se kterým se bude pojit sprint z klidu na stovku pod 5 sekund a nejvyšší rychlost zvýšená z 296 km/h na přibližně 320 km/h.
Vyjma posíleného motorového prostoru pak dorazí i agresivnější bodykit, lehce poladěný interiér a dost možná také nižší hmotnost. Komfort a luxus však budou i nadále na vysoké úrovni, neboť Bentley tyto oblasti staví nad ovladatelnost či jízdní zážitky. Očekávat tak můžeme spíše přiostřené GéTéčko než čistokrevný sporťák.
Bentley Continental GT Speed se může pochlubit točivým momentem až 820 Nm. Vyšší porci ale již limituje převodovka
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva