Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley s hybridy nežertuje, do roku 2020 je hodlá nabídnout u 90 % modelů
28.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po pekingském uvedení plug-in hybridu Mulsanne s absurdní spotřebou jsou tu zprávy o dalších Bentley stejného ražení. Prvním sériovým se má stát chystané SUV.
Hybridní Bentley už není žádným výplodem fantazie. Autosalon na čínské půdě ukázal, že se zavedení plug-in hybridních technologií britská značka koncernu Volkswagen v budoucnu bránit nehodlá, ba co víc - chystá ho takřka pro celé portfolio svých luxusních modelů. Koncepční Mulsanne Hybrid se zcela nereálnou spotřebou 4,9 litru demonstruje, jakým způsobem hodlá svádět Bentley boj s emisemi ve třídě nejluxusnějších značek. Připomeňme, že takto vybavená verze disponuje o čtvrtinu vyšším výkonem než verze bez elektromotoru a zároveň se chlubí o 70 procent nižšími emisemi CO2, pochopitelně pouze na papíře.
Prvním zástupcem řady k životnímu prostředí šetrnějších Bentley se už bez větší senzace stane plánované nejluxusnější SUV planety, které ukáže svojí sériovou podobu spolu s prvními cenami údajně už v roce 2017. Do konce současné dekády by však mělo jeho pohonné ústrojí s elektromotorem zamířit dokonce do 90 procent celého portfolia automobilky. Konkrétní jména nepadla, ale vsadíme na zmiňovaný Mulsanne a Flying Spur. Sympatické je, že půjde o nadstandardní druh pohonu, takže v případě odporu zákazníků vůči akumulátorům, drátům či nabíjení ze zásuvky, budou mít stále k dispozici verze poháněné výhradně spalovacím benzinovým motorem.
Wolfgang Schreiber, coby odcházející šéf značky, je hrdý, že se Bentley stane v ultra-luxusním sektoru průkopníkem plug-in hybridů. Automobilka nám sice zatím nepřiblížila podrobnější specifikace produkční soustavy, ale spolehlivě víme, že bude vyžadovat implementaci elektromotoru (zároveň coby generátoru) přímo do automatické převodovky. Takto vybavené modely by měly poskytovat možnost volby jednoho ze tří jízdních módů, a sice čistě elektrického, čistě benzinového a nebo kombinovaného (hybridního). Použitý elektromotor bude napájen z lithium-iontových akumulátorů, přičemž ty bude možné napájet z klasické domácí elektrické zásuvky a také při jízdě díky rekuperaci brzdné energie.
Konečná podoba hybridu není známe, ale Mulsanne Hybrid používá dvojitě dopovaný osmiválec 6,75 litru s výkonem 512 koní a točivým momentem 1 020 Nm na zadních kolech. V kombinaci tak poskytne zhruba 640 koní, emise CO2 s hodnotu kolem 118 g na ujetý kilometr, a tedy ekvivalent spotřeby 4,9 litru benzinu na 100 km. Vzhledem k tomu, že u Bentley nepracují kouzelníci, budou reálná čísla těmto proklamacím vzdálená asi tolik jako u již zmiňovaného Opelu Ampera.
Fotogalerie Bentley Mulsanne Hybrid Concept 2014
Bentley Mulsanne Hybrid Concept je prvním koncepčním nositelem hybridní soustavy, jakou automobilka hodlá v budoucnu využívat u 90 procent všech modelů
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva