Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley do limitované novinky pro 18 boháčů nabízí audiosystém, který stojí víc než celá nová Octavia Combi
3.9.2023 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že se vám vede dobře, když jste si před pár dny objednali novou Octavii Combi, brát vám to nebudeme. A upřímně gratulujeme. Existují ale lidé, kteří si za cenu takového auta koupí do svého vozu leda pár reproduktorů.
V posledních letech začaly některé luxusní automobilky posílat na trh jednu limitovanou edici za druhou. Ve srovnání s minulostí ovšem již nejde pouze o zakázkový lak či odlišnou kůži v interiéru, velmi movitá klientela z řad největších boháčů si nyní může pořídit standardní techniku oděnou do zcela specifické karoserie. Tu pak pochopitelně doprovází nejen odlišná kabina a třeba i zvýšený výkon motoru, ale také velmi odlišná cena.
Přesně touto cestou se vydalo i Bentley, které déle již dva roky ladí formu vrcholnému modelu Batur. Ten bude vyroben pouze pro 18 boháčů z celého světa, přičemž celá produkce byla dávno rozprodána. Zákazníci přitom museli vytáhnout z kapsy minimálně dva miliony dolarů, tedy zhruba 45 milionů korun. Za to pak mohou očekávat 750 koní, za jejichž produkcí stojí dvanáctiválcový motor a jenž z této limitky dělají nejsilnější silniční Bentley, jaké kdy vzniklo.
I kvůli tomu nebyl vývoj opravdu ponechán náhodě. Batur se tedy musel vypořádat jak s drsným povrchem, tak i s rychlostmi přes 300 km/h na mnoha světových okruzích. Mimo to jej Britové po více než 600 hodin vystavili solárnímu záření, které je ekvivalentem pětiletého pobytu v rozpálené arizonské poušti. A s patřičnou péčí se nakonec hodlají věnovat i samotné výrobě, kdy nejprve nějakou chvíli zabere individualizace, čtyři měsíce pak připadnou na samotnou montáž.
Na jeden z příplatkových prvků se značka rozhodla poukázat nyní. Jde o audiosystém Naim, který počítá se 20 reproduktory a má být výsledkem 10 tisíc hodin inovací. Největší práci dle značky daly ty středopásmové, u kterých bylo zapotřebí vyřešit co nejméně rušivé přechody mezi soprány a basy. Skrze softwarovou simulaci a analýzu materiálů pak bylo dosaženo ideální frekvence, díky které má být zvuk nově nejenom ostřejší, ale zároveň také dunivější.
Pokud ovšem kdokoli ze zákazníků po této aparatuře zatouží, musí vytáhnout z kapsy dalších 32 tisíc dolarů, tedy asi 715 tisíc Kč. To je o dost více peněz, než na kolik vás dnes vyjde nová Octavia Combi (od 659 900 Kč), ve Spojených státech lze pak levněji pořídit třeba i VW Golf GTI (30 530 USD, asi 682 tisíc Kč). Je tak vlastně třeba se ptát, zda má audiosystém Naim skutečně takovou cenu, jakou si Bentley účtuje. I když takovou otázku si asi nikdo z oněch 18 bohatých zákazníků nepoloží.
Nad celou věcí se ovšem lze zamyslet ještě z jednoho úhlu pohledu. Kolik z oněch lidí Batur vůbec použije? Dané číslo se bude s neochvějnou jistotou limitně blížit nule. Spíše se tedy lze ptát, jaký má vlastně smysl investovat potenciál do hrstky tak omezeně použitelných aut, smířit se ale asi musíme s představou, že zkušenosti nabyté při vývoji takových specialit se nějakým způsobem propíšou do budoucích obyčejnějších modelů. I když mluvit u Bentley o obyčejnosti hraničí s kacířstvím. Názor si ale jako vždy udělejte sami.
Limitovaný Batur se dočká exkluzivního audiosystému Naim, za kterým stojí 10 tisíc hodin inovací. Pokud jej ovšem kterýkoliv z 18 zákazníků bude chtít, musí navíc zaplatit totéž, nač by jej vyšla nová Octavia i s benzinem na dobrých 25 tisíc najetých kilometrů. Foto: Bentley
Zdroj: Bentley
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
před 9 hodinami - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 2 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 4 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
před 5 hodinami - Faceliftovaná Tesla Model Y se poprvé ukázala na reálných fotkách. A nevypadá dobře, i když zkazit moc nebylo co
před 7 hodinami - Své auto roku 2025 už si zvolili i Američané, také v jejich případě lze mluvit o frašce a absurditě
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 16:11 - HondaMan
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 13:42 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 07:41 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam