Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley potvrdilo druhé, menší SUV. A dorazit má i nový sporťák
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chystají rozšíření svého portfolia o bratříčka modelu Bentayga i produkční verzi konceptu EXP 10 Speed 6. Ta přitom nedorazí jen s osmiválcem.
Britská automobilka má za sebou úspěšné představení svého vůbec prvního SUV Bentayga. Zájem klientely je dokonce natolik obrovský, že Bentley již navýšilo plánovanou roční produkci z 3 600 na 5 500 exemplářů. A to přesto, že dosud nikdo ze zákazníků novinku značky ještě neřídil. Navíc, jak dodává šéf automobilky Wolfgang Dürheimer, veškeré objednávky prozatím souvisejí pouze s odhalenou dvanáctiválcovou verzí. Kromě ní ovšem Bentley chystá také model osazený osmiválcem, dieselem a hybridní verzí s šestiválcovým spalovacím agregátem a elektromotorem. Není proto překvapivé, že zakrátko se má Bentayga podílet minimálně z poloviny na celkových prodejích značky.
Britové přitom počítají s tím, že na sklonku dekády by mohly prodávat až 25 000 exemplářů ročně, tedy více než dvojnásobek současné produkce. Pomoci jim k tomu přitom nemá jen zmiňovaná Bentayga, ale také dva nové modely, které automobilka plánuje. Těmi se dle očekávání stanou menší SUV a produkční verze konceptu EXP 10 Speed 6, který se ukázal letos v Ženevě. Ačkoliv tedy Bentley ještě před pár měsíci naznačovalo, že kapacity má pouze na jednu novinku, nově byly záměry evidentně přehodnoceny a to navzdory těžkostem mateřské skupiny Volkswagen.
Jako první se v roce 2018 dostane do prodeje menší SUV, které bude velikostně stát mezi Porsche Cayenne a Macan. Nebude tedy postaveno jako menší sesterský vůz na základech Audi Q5, ale místo toho použije velkou část dílů z Bentaygy. A nepůjde pouze o zkrácenou platformu, ale dorazit má rovněž i šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 608 koní. Kromě toho pak bude „malé” SUV stejně jako jeho větší sourozenec k mání s benzinovou Vé-osmičkou, dieselem i hybridním ústrojím.
Ačkoliv daná novinka ještě nemá definitivní požehnání managementu VW Group, podle technického ředitele Rolfa Freche se již nachází v počáteční fázi vývoje. Dürheimer pak dodává, že jeho nadřízení jsou ohromeni finančním potenciálem zmiňovaného Bentley Bentayga, a tak v představení menšího SUV, které bude s tímto vozem sdílet hezkou řádku komponentů, vidí logický krok. Zvláště když ani tato novinka nebude zrovna levná, neboť startovat má okolo 120 000 GBP (cca 4,6 mil. Kč).
Mimo to má vůz zlákat mladší klientelu, počítat bychom tedy mohli s odvážnějším designem. Jeho předzvěst se přitom ve formě konceptu má ukázat nejpozději v roce 2017. Na druhou novinku, tedy menší kupé, si ovšem počkáme o trochu déle, neboť do produkce má dorazit až po druhém SUV. Nejspíše půjde o závěr dekády, nicméně i v tomto případě se čeká na oficiální požehnání. Jelikož však koncept byl zákazníky vřele přijat, očividně by mělo jít jen o formální záležitost.
V případě tohoto modelu se již se dvanáctiválcem nepočítá, místo toho by většinu exemplářů měl pohánět osmiválec. Nově ovšem Dürheimer potvrdil, že ve hře je také čistě elektrická verze, která by nabídla 400 až 500 koní. Všechna čtyři kola by přitom roztáčela dvojice elektromotorů skrze třístupňový automat, díky čemuž bychom se měli dočkat dechberoucího zrychlení, nejvyšší rychlosti okolo 320 km/h a dojezdu 500 km. A to vše při hmotnosti dosahující maximálně 2 000 kg.
Jakkoliv se samozřejmě jedná o nemalou porci, ve výsledku až tak enormní není, tedy alespoň na poměry Bentley. Dosaženo by jí přitom mělo být díky stále rychlejšímu vývoji baterií, které budou lehčí, kompaktnější a zároveň dostanou do vínku větší energetickou hustotu. Zda ovšem elektrické provedení menšího sporťáku dorazí skutečně již za pět let či později, to je prozatím ve hvězdách. Při pohledu na danou charakteristiku ale počítáme spíše se druhou variantou.
















Bentley EXP 10 Speed 6 se nakonec skutečně podívá do výroby, a to dokonce i jako ryze elektrická verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
Další velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 2 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva