Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Mulsanne Speed realitou, na kola posílá 537 koní
16.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná verze britské limuzíny pokoří stovku za 4,9 sekundy, přičemž v průměru si řekne o 14,6 l/100 km. K mání je s unikátními 21palcovými koly.
V minulých měsících jsme naznačovali, že britská automobilka chystá pro pařížský autosalon zvláštní verzi limuzíny Mulsanne. Ta byla nyní virtuálně odhalena, přičemž změn oproti standardu nabízí o trochu méně, než jsme čekali. Automobilka jej navíc tituluje jako nejrychlejší ultra-luxusní kočár na světě, což je pravda jen z poloviny, neboť takový Rolls-Royce Ghost se novince z Crewe může v rámci akcelerace rovnat a Wraith ji dokonce i předčí. Oba konkurenční modely se ovšem musí před Bentley sklonit v rámci nejvyšší rychlosti, pročež bude ve městě nad Seinou nač koukat.
Naše představení můžeme začít pohledem pod kapotu, kde se i nadále nachází 6,75litrový vidlicový osmiválec. Ten byl ovšem pro potřeby verze Speed patřičně přepracován, díky čemuž nyní posílá na zadní kola 537 koní v 4 200 otáčkách a 1 100 Nm, jež jsou dostupné již při 1 750 ot./min. Zrychlení z klidu na stovku za 4,9 sekundy tak není překvapením, na 160 km/h se pak ostré Mulsanne dostane již za 11 sekund.
Tyto hodnoty jsou vskutku působivé hlavně při pohledu na hmotnost, která činí 2 685 kg. Ta je přitom zcela shodná se sériovým modelem, čímž nás Bentley přece jen trochu zklamalo. Přídomek Speed by totiž měl nést vůz upravený ve všech směrech, nikoliv pouze po stránce motorické, kde by novince více slušelo třeba jen označení „S“. Ale to je pouze náš názor, proto rychle zpátky k výčtu zbývajících parametrů.
V případě nejvyšší rychlosti se tedy Mulsanne Speed rozjede až na 305 km/h, čímž standard překoná o devět kilometrů v hodině. Dané modifikace pohonné jednotky, jež počítají s vylepšeným spalováním paliva a optimalizací variabilního časování ventilů a přeplňování, ovšem nejsou zaměřeny pouze na lepší jízdní dynamiku, ale rovněž na snižování spotřeby paliva resp. emisí CO2.
V průměru tak nové Bentley emituje 342 gramů na kilogram namísto 393, v případě žíznivosti lze pak počítat s 14,6 l/100 km. Čest máme tedy s poklesem o 2,3 litru, na který se má těšit i standardní verze. I ta bude totiž s příchodem modelového roku 2015 profitovat z výše jmenovaných změn, ačkoliv produkovat bude i nadále „jen“ 512 koní a 1 020 Newtonmetrů.
Mimo výkonnější agregát se Mulsanne Speed chlubí také novým režimem Sport, který automaticky přitvrzuje vzduchový podvozek. Zvolit ovšem můžete i mód Custom, kdy lze individuálně navolit odezvu šasí, motoru a řízení. Přepracována pak byla i převodovka, která v režimu S drží otáčky nad dvěma tisíci, aby turbodmychadlo bylo neustále natlakované.
Tím ale mechanické změny končí, přičemž ty vizuální jsou opravdu velmi drobné. Víceméně jde totiž pouze o zatmavenou čelní masku a pozadí světlometů, k čemuž se přidávají unikátní 21palcová litá kola. Chybět samozřejmě nemohou ani plaketky s logem edice, zatímco uvnitř najdeme piánovou černí lakované dekory a karbonové doplňky.
Zájemci budou moci sáhnout také po specifických odstínech karoserie a čalounění, tím jsme se ovšem dostali na konec veškerých modifikací. Článek bohužel ale nemůžeme uzavřít cenou, tu zřejmě Bentley oznámí ve zmiňované Paříži. Či případně až blíže k zimě, na kdy je naplánováno zahájení prodeje.
Bentley Mulsanne Speed se chlubí výkonem 537 koní, s nimiž zvládne sprint na stovku za 4,9 sekundy. Mimo to dostalo 21palcová kola, jejichž design je specifický pro každou stranu vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před hodinou - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 3 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 4 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 6 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis