Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Mulsanne: máme fotky prvního kusu pro ČR
25.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bentley Mulsanne možná není tou nejžhavější automobilovou novinkou, na české území se ale oficiálně podíval poprvé až letos. Máme fotky prvního kousku.
Uběhly již dva roky od chvíle, kdy Bentley poprvé ukázalo světu nový model Mulsanne, který v nabídce nahrazuje starší Arnage. Je to už spousta času, Britům ale trvalo až do poloviny loňského roku, než vůz uvedli na trh a k nám si klestil cestu další rok. Je tedy možné, že si jej někdo pořídil neoficiálně v zahraničí, první oficiálně dodaný kus na naše území ale čerstvě dorazil do Bentley Praha a my jsme dostali příležitost si jej alespoň trochu osahat. A nechtěli jsme si to nechat jen pro sebe.
Vzhledem k tomu, že předchozí redakční tým se Mulsanne příliš nevěnoval, určitě stojí za to připomenout si pár klíčových informací o samotném autě. Jde pochopitelně o limuzínu té nejvyšší třídy (délka 5 575 mm, šířka 1 926 mm, výška 1 521 mm a rozvor 3 266 mm), která má za cíl konkurovat hlavně Phantomu od Rolls Royce. Designově je jakýmsi kompromisem mezi předchozím, velmi klasickým Arnage a moderněji pojatým modelem Continental GTC. Vnitřek je laděn na konzervativní notu, nepochybujte ale o tom, že se pod tradičním hávem skrývá ta nejmodernější elektronika. Hovořit o jedinečném zpracování a těch nejlepších existujících materiálech, které slovo „imitace” vůbec nemají ve slovníku, snad ani není nutné.
Bez zajímavosti jistě není, že nabídka vozu skrývá neobyčejně široké možnosti individualizace. Při 114 standardně dostupných barevných odstínech karoserie a nekonečných možnostech volby zcela jedinečné barvy se při množství prodaných kusů tak tak stane, abyste potkali dva stejně nalakované Mulsanne, natož aby společných prvků bylo více. Plných 24 variant koženého čalounění opět doplněných o možnost individuální volby skýtající „prakticky nekonečnou paletu odstínů” jsou jen drobnou ukázkou toho, jak moc můžete své preference nechat projevit v interiéru. Jakou péči mu u Bentley budou věnovat dosvědčuje i to, že ruční montáži každého vnitřku nového Mulsanne věnují plných 170 hodin času.
Pod kapotou vozu se skrývá vskutku šlechetné osmiválcové srdce o objemu šest a tři čtvrtě litru produkující výkon až 512 koní při 4 200 ot./min. Pohodový charakter motor popisuje i točivý moment plných 1 020 Nm dostupných v mimořádně nízkých (pro jistotu: jde o zážehový motor) 1 800 ot./min. Síla agregátu míří přes osmistupňový automat ZF na kola zadní nápravy a pokud si nebudete dávat pozor na svou pravou nohu, dočkáte se zrychlení na stovku za 5,3 sekundy, na 160 km/h na 11,5 sekundy a nejvyšší rychlosti až 296 km/h. To vše v úctyhodném voze pro čtyři s hmotností 2 585 kg. Kombinovaná spotřeba ve výši 16,7 litru na 100 km při takové jízdě asi platit nebude, ale s tím už se zřejmě majitel vyrovná.
Na cestách se o vás bude starat nejen luxusní interiér a výkonná pohonná jednotka, ale i vzduchové odpružení kol s plynule nastavitelnou tuhostí. A když jsme u nastavitelnosti, je třeba dodat, že systém Drive Dynamics Control umožňuje řidiči nastavit si chování vozu podle svého i v mnoha dalších ohledech.
Pokud vás toto všechno zaujalo, můžete si Mulsanne zajít prohlédnout do Bentley Praha a klidně si jej i objednat. Základní cena vozu činí v tuto chvíli (odvíjí se od kurzu eura) 7,8 milionu Kč včetně DPH. A nebo jej skouknout alespoň na přiložených fotografiích, tento konkrétní kousek přijde na 8,38 milionu. Samotné snímky nejsou úplně dokonalé, na podvečerním focení v showroomu by bylo přece jen třeba trochu lepší výbavy, než jsme měli k dispozici. Ale věříme, že pohled na první český Mulsanne oceníte i tak. Však auto s cenovkou přes osm milionů se nevidí každý den...
Toto je první oficiálně dovezený Bentley Mulsanne v ČR
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před hodinou - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 2 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1