Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Mulsanne Convertible Concept: z největšího létajícího B je kabriolet
20.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bentley naváže na model Azure a do nabídky zařadí nový otevřený model stojící na základech limuzíny Mulsanne. V Pebble Beach ukázalo jeho koncept.
Nové Bentley Mulsanne se coby nástupce tehdejšího vrcholu jménem Arnage poprvé představilo světu v roce 2009 a k prvním zákazníkům dorazilo následující rok. U nás se sice poprvé objevilo až loni, bez ohledu na to ale už dříve spolu s Arnage vyřadilo z nabídky značky i největší kabriolet Azure ponechajíc britskou automobilku bez jediného kabria v nabídce. Naštěstí ne na dlouho, neboť hned další léto se v prodeji objevil otevřený Continental GTC, firmu z Crewe ale tento stav zjevně beztak neuspokojuje.
Svědčí o tom její poslední krok, který učinila na víkendovém Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach. Tam vybraným zákazníkům ukázala studii nového Mulsanne Convertible (tedy střechy zbaveného vrcholného modelu) a ačkoli fotografii neuvolnila jedinou, existencí tohoto vozu se pochlubila. A přidala alespoň pár prvních skic.
Pokud spojíme to, co je na nich k vidění, s oficiálně uvolněnými detaily a informacemi od těch, kteří vůz mohli alespoň krátce vidět, pak před sebou máme vůz, jenž se s délkou okolo 5,5 metru zařadí mezi největší kabriolety vůbec. I přes neskromné proporce novinka stojí na zkrácené platformě Mulsanne (o cca 15 centimetrů) a také vzhled tohoto modelu přebírá jen zčásti. Ačkoli ze skic koncept Mulsanne Convertible zdá být designově velmi blízký existující limuzíně, ti, kteří jej spatřili, hovoří o „dramatickém vzhledu”, který „má daleko k tomu, než jej bude možné vyrábět”.
Nejsme si jisti, zda jde až o takové drama, neboť jiní ze stejné předváděčky přišli se slovy „produkci-bližší, než by automobilky chtěla, abychom si mysleli”, ale to bez dalších informací nevyřešíme. Convetrible se má na každý pád vyznačovat hlavně jinak skloněným čelním sklem, pochopitelně jen dvojicí pořádně dlouhých dveří a údajně i úplně jinak řešenou zádí, která má - na rozdíl od přídě - čtyřdvéřové provedení a kabriolet vzhledově výrazně odlišit. Jiné bude pochopitelně i řešení střechy, které při své „skládatelnosti” vsadí na klasické plátno a nikoli donedávna módní (a nyní z módy jednoznačně vycházející) pevný skládací vršek.
O technice zatím Bentley mnoho neřeklo, krom zmíněné délky, zkráceného rozvoru a jinak obecně podobných rozměrů karoserie jako u Mulsanne je ale pod kapotou očekáván stejný motor 6,75 V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jenž by měl vozu dodat více než 500 koní výkonu.
Automobilka podle očekávání zatím mlží kolem toho, co má s touto studií za úmysly, ale vzhledem k jeho tradičnímu řešení, již veřejné předpremiéře a vcelku úspěšné kariéře předchozího Azure očekáváme, že jej v produkční nebo alespoň koncepční podobě plně představí již během následujícího roku. Místo prvotní premiéry v Kalifornii přitom není náhodné - tento stát americké Unie se stará o velkou část prodejů otevřených modelů Bentley v USA a samotné Spojené státy jsou stále největším odbytištěm značky. Firma přitom zároveň doufá i v úspěch Mulsanne Convertible v Číně, kde za první polovinu letošního roku prodala na 1 059 aut.
To všechno je ale hudbu více či méně vzdálené budoucnosti. Dnes si můžeme s jistotou říci, že Bentley má v plánu stvořit „nový Azure” a víme i přibližně to, jak bude vypadat a co nabídne. Všechno další ukáže až čas.
Lepší pohled na Mulsanne Convertible nám zatím Bentley nenabídlo. I z tohoto je ale zřejmé, o co tu půjde
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch