Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce

Britská značka prezentuje v Detroitu levnější způsob luxusní přepravy v kabrioletu Continental - v GTC se objevuje nový bi-turbo osmiválec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce

9.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská značka prezentuje v Detroitu levnější způsob luxusní přepravy v kabrioletu Continental - v GTC se objevuje nový bi-turbo osmiválec.

Ačkoli tato novinka nebyla předem avizována, zase tak moc překvapivá není. O existenci levnějšího a úspornějšího čtyřlitrového osmiválce, který Bentley plánovalo sdílet s nejvýkonnějšími Audi S6, S7, S8 a RS6 modely S od Audi, víme docela dlouho a několikrát jsme o něm již psali a podrobně jsme popsali rovněž jeho systém vypínání válců. Od poloviny prosince není neznámý ani jeho nositel Continental GT V8 a tak byla jeho tak trochu dekapitovaná verze logickým pokračování ve snaze snížit pokutované emise.

Kalibrace motoru v kabrioletu nevybočuje z mantinelů nastavených kupé. Také tady 4,0 TFSI V8 bi-turbo disponuje výkonem 507 koní dostupným v 6 000 ot./min. a točivý moment 660 newtonmetrů v rozmezí os 1 700 do 5 000 ot./min. Dynamikou zatím nemůžeme sloužit, Bentley se ještě nepochlubilo, ale od 4,8 s na sto a maximálky 303 km/h udávaných pro kupé se bude GTC odlišovat řádově pouze v jednotkách.

Stejně tak to bude platit asi i pro průměrnou spotřebu, jejíž hodnotu jsme v době představení kupé neznali a jen podle nádrže a udávaného dojezdu jsme to odhadovali na jedenáct litrů. Nebyl to zase tak špatný tip, Bentley zveřejnilo 10,5 l/100 km a u kabrioletu to asi nebude zásadně jinak. Vycházíme přitom z toho, že ve spotřebě u dvanáctiválce není rozdíl mezi GT a GTC a v obou případech činí 16,5 l.

Jak můžete vidět, parametry pro Continental GTC V8 zatím nejsou kompletní, protože naše informace k tomuto vozu nepochází z oficiálních zdrojů. Pokud vás tedy hračka pro šetřivé milionáře zajímá, zůstaňte naladěni, rozhodně ještě budeme aktualizovat.

Tip: Přečtěte si náš první test Bentley Continental GTC 2012 s motorem W12.


Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 1 - Bentley Continental GTC V8 01Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 2 - Bentley Continental GTC V8 02Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 3 - Bentley Continental GTC V8 03Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 4 - Bentley Continental GTC V8 04Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 5 - Bentley Continental GTC V8 05Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 6 - Bentley Continental GTC V8 06Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 7 - Bentley Continental GTC V8 07Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 8 - Bentley Continental GTC V8 08Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 9 - Bentley Continental GTC V8 09Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 10 - Bentley Continental GTC V8 10Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 11 - Bentley Continental GTC V8 11Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce - 12 - Bentley Continental GTC V8 12
V kabrioletu asi bude zajímavé poslouchat, jak se systém odpojení válců projeví na akustice

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.