Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce
9.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská značka prezentuje v Detroitu levnější způsob luxusní přepravy v kabrioletu Continental - v GTC se objevuje nový bi-turbo osmiválec.
Ačkoli tato novinka nebyla předem avizována, zase tak moc překvapivá není. O existenci levnějšího a úspornějšího čtyřlitrového osmiválce, který Bentley plánovalo sdílet s nejvýkonnějšími Audi S6, S7, S8 a RS6 modely S od Audi, víme docela dlouho a několikrát jsme o něm již psali a podrobně jsme popsali rovněž jeho systém vypínání válců. Od poloviny prosince není neznámý ani jeho nositel Continental GT V8 a tak byla jeho tak trochu dekapitovaná verze logickým pokračování ve snaze snížit pokutované emise.
Kalibrace motoru v kabrioletu nevybočuje z mantinelů nastavených kupé. Také tady 4,0 TFSI V8 bi-turbo disponuje výkonem 507 koní dostupným v 6 000 ot./min. a točivý moment 660 newtonmetrů v rozmezí os 1 700 do 5 000 ot./min. Dynamikou zatím nemůžeme sloužit, Bentley se ještě nepochlubilo, ale od 4,8 s na sto a maximálky 303 km/h udávaných pro kupé se bude GTC odlišovat řádově pouze v jednotkách.
Stejně tak to bude platit asi i pro průměrnou spotřebu, jejíž hodnotu jsme v době představení kupé neznali a jen podle nádrže a udávaného dojezdu jsme to odhadovali na jedenáct litrů. Nebyl to zase tak špatný tip, Bentley zveřejnilo 10,5 l/100 km a u kabrioletu to asi nebude zásadně jinak. Vycházíme přitom z toho, že ve spotřebě u dvanáctiválce není rozdíl mezi GT a GTC a v obou případech činí 16,5 l.
Jak můžete vidět, parametry pro Continental GTC V8 zatím nejsou kompletní, protože naše informace k tomuto vozu nepochází z oficiálních zdrojů. Pokud vás tedy hračka pro šetřivé milionáře zajímá, zůstaňte naladěni, rozhodně ještě budeme aktualizovat.
Tip: Přečtěte si náš první test Bentley Continental GTC 2012 s motorem W12.
V kabrioletu asi bude zajímavé poslouchat, jak se systém odpojení válců projeví na akustice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 9 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před hodinou - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 3 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 4 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 6 hodinami - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva