Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GTC V8: aristokrat bez střechy a jen na čtyři válce
9.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská značka prezentuje v Detroitu levnější způsob luxusní přepravy v kabrioletu Continental - v GTC se objevuje nový bi-turbo osmiválec.
Ačkoli tato novinka nebyla předem avizována, zase tak moc překvapivá není. O existenci levnějšího a úspornějšího čtyřlitrového osmiválce, který Bentley plánovalo sdílet s nejvýkonnějšími Audi S6, S7, S8 a RS6 modely S od Audi, víme docela dlouho a několikrát jsme o něm již psali a podrobně jsme popsali rovněž jeho systém vypínání válců. Od poloviny prosince není neznámý ani jeho nositel Continental GT V8 a tak byla jeho tak trochu dekapitovaná verze logickým pokračování ve snaze snížit pokutované emise.
Kalibrace motoru v kabrioletu nevybočuje z mantinelů nastavených kupé. Také tady 4,0 TFSI V8 bi-turbo disponuje výkonem 507 koní dostupným v 6 000 ot./min. a točivý moment 660 newtonmetrů v rozmezí os 1 700 do 5 000 ot./min. Dynamikou zatím nemůžeme sloužit, Bentley se ještě nepochlubilo, ale od 4,8 s na sto a maximálky 303 km/h udávaných pro kupé se bude GTC odlišovat řádově pouze v jednotkách.
Stejně tak to bude platit asi i pro průměrnou spotřebu, jejíž hodnotu jsme v době představení kupé neznali a jen podle nádrže a udávaného dojezdu jsme to odhadovali na jedenáct litrů. Nebyl to zase tak špatný tip, Bentley zveřejnilo 10,5 l/100 km a u kabrioletu to asi nebude zásadně jinak. Vycházíme přitom z toho, že ve spotřebě u dvanáctiválce není rozdíl mezi GT a GTC a v obou případech činí 16,5 l.
Jak můžete vidět, parametry pro Continental GTC V8 zatím nejsou kompletní, protože naše informace k tomuto vozu nepochází z oficiálních zdrojů. Pokud vás tedy hračka pro šetřivé milionáře zajímá, zůstaňte naladěni, rozhodně ještě budeme aktualizovat.
Tip: Přečtěte si náš první test Bentley Continental GTC 2012 s motorem W12.












V kabrioletu asi bude zajímavé poslouchat, jak se systém odpojení válců projeví na akustice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 2 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva