Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti

(+ video) Britové zahodili kůži, dřevo, elektrické systémy i pohon 4x4. Místo nich nové Bentley dostalo software Cosworthu a karbonový interiér.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti

14.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Britové zahodili kůži, dřevo, elektrické systémy i pohon 4x4. Místo nich nové Bentley dostalo software Cosworthu a karbonový interiér.

Je tomu téměř rok, co se na pařížském autosalonu zcela neočekávaně ukázal koncept závodního Bentley Continental GT3. Britská automobilka by s ním přitom velmi ráda navázala na slavnou minulost, ve které figuruje i šest vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Le Mans. To sedmé celkové sice již Bentley nezaručí, ve své kategorii by ale úspěšné být mohlo. Značce se totiž povedlo srazit hmotnost standardního Continentalu o více než tunu, zatímco výkon přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce zamířil opačným směrem.

Při úpravách pohonné jednotky byla sice zachována celá řada základních komponentů, nový je však řídicí systém od Cosworthu. Některé díly jsou pak vyrobeny z titanu kvůli větší odolnosti (zároveň také méně váží), přičemž celkově novodobý „Blower“ produkuje 600 koní. O jejich přenos pouze na zadní kola se pak stará šestistupňová sekvence Xtrac, jež spolupracuje s diferenciálem s omezenou svorností a která byla kvůli lepšímu rozložení hmotnosti v poměru 52:48 uložena u zadní nápravy.

Když už je řeč o hmotnosti, pak technici z Crewe odvedli velký kus práce. Přesná hodnota sice není známa, laťku v podobě 1 300 kg ovšem Continental GT3 nepřeskočí. V kombinaci s vyšším výkonem tak slibuje působivou jízdní dynamiku, ani zde ale nemáme k dispozici přesná data. Bentley totiž teprve nyní začíná s vývojem na závodních drahách. Na finální parametry si tak budeme muset počkat někdy do podzimu, kdy Bentley začne vůz nabízet týmům závodícím v šampionátů FIA Blancpain Series.

Kromě akcelerace a nejvyšší rychlosti se také bude odlaďovat podvozek, který vpředu i vzadu používá dvojité lichoběžníky a závodní tlumiče stavitelné ve čtyřech úrovních. Řízení Bentley GT3 pak dostalo hydraulický posilovač, zatímco brzdy spoléhají na ocelové kotouče svírané šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Nechybí ani kovaná kola OZ Racing v 18palcovém provedení, která ve všech rozích používají pneumatiky o rozměru 310/710.

Uvnitř se pak Bentley Continental GT3 změnilo oproti standardu nejvíce. Pryč jsou totiž prakticky veškeré kožené nebo dřevěné prvky, stejně jako většina elektronických systémů. Místo toho celý kokpit pokryl karbon, kterému společnost dělá Alcantara, šestibodové závodní pásy Sparco, ochranná klec, hasící systém nebo pádla řazení pod volantem, jež oproti standardu dostala pneumatický systém.

Cena britské novinky zřejmě bude známa až v souvislosti s oznámením jízdní dynamiky i přesné hmotnosti, sumu menší než 12 milionů korun ale neočekávejte. Co by naopak dorazit mělo, je silniční verze založená na tomto speciálu. Na tu se přitom těšíme snad více než na závoďák - lehký „Blower“ je totiž něčím, co zde nebylo po celou dobu existence značky Bentley...


Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 1 - Bentley Continental GT3 Goodwood 01Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 2 - Bentley Continental GT3 Goodwood 02Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 3 - Bentley Continental GT3 Goodwood 03Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 4 - Bentley Continental GT3 Goodwood 04Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 5 - Bentley Continental GT3 Goodwood 05Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 6 - Bentley Continental GT3 Goodwood 06Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 7 - Bentley Continental GT3 Goodwood 07Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 8 - Bentley Continental GT3 Goodwood 08Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 9 - Bentley Continental GT3 Goodwood 09Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 10 - Bentley Continental GT3 Goodwood 10Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 11 - Bentley Continental GT3 Goodwood 11Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 12 - Bentley Continental GT3 Goodwood 12Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 13 - Bentley Continental GT3 Goodwood 13Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 14 - Bentley Continental GT3 Goodwood 14

Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 15 - Bentley Continental GT3 Goodwood 15Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 16 - Bentley Continental GT3 Goodwood 16Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 17 - Bentley Continental GT3 Goodwood 17Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 18 - Bentley Continental GT3 Goodwood 18Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 19 - Bentley Continental GT3 Goodwood 19Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 20 - Bentley Continental GT3 Goodwood 20Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 21 - Bentley Continental GT3 Goodwood 21Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 22 - Bentley Continental GT3 Goodwood 22Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 23 - Bentley Continental GT3 Goodwood 23Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 24 - Bentley Continental GT3 Goodwood 24Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 25 - Bentley Continental GT3 Goodwood 25Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 26 - Bentley Continental GT3 Goodwood 26Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 27 - Bentley Continental GT3 Goodwood 27Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 28 - Bentley Continental GT3 Goodwood 28Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti - 29 - Bentley Continental GT3 Goodwood 29
Bentley Continental GT3 se v produkční formě představilo na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Oproti konceptu dostalo jinak uchycené zadní křídlo, finální technické parametry pak Britové oznámí až po ukončení testování

Zdroje: Bentley, WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.