Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT3-R: s 580 silničními koňmi se pojí pouze stokilová dieta
17.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejrychlejší silniční Bentley všech dob dá stovku za 3,8 sekundy. Omezeno je jen dvěma sedadly, bílým lakem a 300 exempláři.
Přiznáváme hned na úvod, že nové Bentley Continental GT3-R je pro nás menším zklamáním. Ve skrytu duše jsme totiž očekávali mnohem zásadnější odlehčení, než jakým je pouhá stokilová dieta. I po její aplikaci „nejrychleji akcelerující“ a „nejdynamičtější silniční model“ v historii britské značky nadále váží více než dvě tuny (konkrétně jde o 2 195 kg), což zrovna pro sporťák není ta nejslibnější hodnota. Ve zbývajících oblastech však již proti Bentley nemůžeme vznést takřka ani slovo námitek (přestože k přepřáhnutí na pohon zadních kol nedošlo), ve výsledku tak je nač se těšit.
Začít můžeme třeba pohonnou jednotkou, kterou se stal starý známý čtyřlitrový osmiválec. Ten však nově doplňuje dvojice turbodmychadel s vyšším plnícím tlakem a přepracovaný software. Výsledkem sice není původně anoncovaných 700 koní, přesto i 580 koní v 6 000 otáčkách a 700 Nm točivého momentu, který je k dispozici již při 1 700 ot./min, zní slibně. Pokud k tomu navíc přihodíte onu dietu a osmistupňovou převodovku se zkrácenými převody, pak rázem čelíte zásadnímu zrychlení oproti výchozímu modelu Continental GT V8 S.
Stovku novinka zvládne za pouhých 3,8 sekundy, tedy o podstatných sedm desetin rychleji než standardní model. Nejvyšší rychlost sice specifikována nebyla, přes 300 km/h se ovšem GT3-R dostane zcela určitě i s ohledem na zmíněné úpravy převodovky. Aby přitom bylo učiněno zadost i bezpečnému zastavení, pak na voze najdeme 420milimetrové karbonové kotouče a osmipístkové třmeny vpředu a 365milimetrové kotouče vzadu.
Tyto brzdy přitom dovedou během jediné decelerace pohltit deset megajoulů, což je energie, která by průměrnému rodinnému domu vystačila na šest hodin provozu. Pokud tedy onu dvoutunovou hmotu rozpohybujete na pekelné tempo, budete při jejím následném zastavení pomalu překračovat fyzikální zákony. Škoda jen, že Bentley neuvádí, kolik při takové činností překročíte „géček“.
Než se ovšem dostaneme k exteriéru a interiéru, vraťme se ještě na chvíli k oné kritizované dietě. Ta mimo jiné zahrnuje titanový výfuk, který uspořil sedm kilogramů a zároveň přinesl „unikátní barytonový rachot“. Zachován ovšem zůstal systém pohonu všech kol - i když Bentley přišlo se zásadním přepracováním. Nově tak nechybí vektorování točivého momentu, jež dokáže lépe přerozdělit výkon mezi zadními koly a tak vozu napomoci k potlačení nedotáčivosti a agresivnějšímu průjezdu zatáčkami.
Identický je pak i základní setup podvozku, vzduchové odpružení a tlumiče ovšem disponují odlišnou charakteristikou. Unikátní jsou pak 21palcová kovaná kola, přenastaveny byly i řidičské režimy Drive a Sport. Rychlejší je rovněž odezva pádel řazení na sloupku řízení, překalibrování posilovače Bentley nezmiňuje. Dá se ovšem předpokládat, že s ohledem na výše zmíněné k němu dojít muselo. Zvláště když automobilka zmiňuje ostřejší reakce na veškeré řidičovy podněty.
Tím bychom však technickou část mohli ukončit a přesuneme se k té kosmetické. Zvenčí je GT3-R charakterizováno bílou barvou Glacier White, jež je jedinou dostupnou. Standardem jsou rovněž kontrastní zelené pruhy nebo černé pozadí světlometů, výplet čelní masky a orámování oken. Úpravám se samozřejmě nevyhnul ani samotný bodykit, jenž profituje z karbonového lízátka čelního nárazníku a napevno uchyceného zadního křídla z téhož materiálu.
Uhlíková vlákna ovšem najdeme také uvnitř, kde zdobí středovou konzoli nebo dveřní panely. Mimo to nechybí plaketky s logem vozu, dveřní prahy pak zdobí lišta odkazující na počet kusů této limitované edice. Pryč jsou naopak zadní sedadla, ty přední s výraznějším bočním vedením pak pokrývá černá kůže Beluga kombinovaná s Alcantarou a diamantovým prošíváním.
Objednávky na tento model je pak možné Bentley adresovat od dnešního dne, přičemž první vozy dorazí k zákazníkům v závěru letošního roku. Tak dlouho ovšem rozhodně neotálejte, dostupných 300 exemplářů bude rozebráno dříve, než řeknete švec. A to i navzdory přetrvávající nadváze.
Již na první pohled pusobí nové Bentley Continental GT3-R agresivněji než standardní část nabídky. Jeho pouze stokilová dieta nás ovšem mírně zklamala
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB