Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT V8 odhalen, slibuje vysokou provozní efektivitu
12.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Conti GT je zajímavé auto, ale vydávat se s jeho motorem W12 na economy run není radno. Nová verze V8 by tomu měla fandit více.
Dlouho se o tom špitalo a posledních pár dní už se o tom mluví i zcela otevřeně. O čem že? No přece o tom, že kupé a kabriolet Bentley Continental (tedy verze GT a GTC) dostanou krom šestilitrového dvanáctiválce také méně objemný agregát s osmi písty. Automobilka jeho brzký příchod avizovala již minulý týden prostřednictvím videa zachycujícího jeho zvuk, nyní vůz odhalila zvenčí a přiblížila většinu jeho technických detailů. Tak se na to všechno pojďme podívat.
I když z vnějšku bude vůz pochopitelně stále tím už dobře známým inovovaným Conti, od dnešních provedení jej půjde rozeznat i na pohled. Automobilka rozhodně nehodlá vydávat tuto variantu za základní nebo ekologickou, naopak ji bude prezentovat jako jeden z vrcholů nabídky. Tomu bude odpovídat i použití jemně červeného zbarvení pozadí písmene B ve znaku Bentley na přídi i na zádi, které se dosud objevovalo je na vyladěných sportovních provedeních. Nezůstane ale jen přitom.
Vizuálně se Conti GT resp. GTC V8 bude od svého dvanáctiválcového brášky odlišovat také černě lakovanou maskou chladiče s chromovaným lemováním a předělem, podobně pojatými mřížkami vstupu chladicího vzduchu ke spodním částem chladiče a k brzdám, specifickými 20" nebo 21" koly s oděnými v laku Diamond Black nebo Diamond Silver a konečně i koncovkami výfuku majícími připomínat číslo osm.
Také interiér bude mít svá specifika, jasněji v nich ale budou mít jen ti, kteří se o nabídku Bentley dlouhodobě zajímají. Čalounění stropu v provedení Eliade, obložení palubní desky dýhovým dřevem s obchodním označením Dark Fiddleback Eucalyptus patrně běžným smrtelníkům mnoho neřekne (snímky interiéru naznačí více), trochu jasnější už jsou slova o dvoubarevném koženém čalounění a kompaktnějším provedení středové konzole.
Ta nejzajímavější novinka se ale samozřejmě nachází pod kapotou. Hned na úvod je třeba říci, že nejde o klasický donwsizing, neboť současná verze W12 dále zůstává v nabídce a bude lovit tu nejnáročnější klientelu. Jde zkrátka o alternativu, která by šestilitrové motorizaci s ohromným výkonem 640 koní neměla lézt do zelí a jenž nabídne o něco decentnější výkony s výrazně nižší spotřebou paliva.
Srdcem osmiválcového Continentalu se stane dvakrát přeplňovaný čtyřlitr TFSI V8 od Audi, který se nedávno objevil v modelech S6, S7 a S8. V tomto případě bude naladěn na výkon nejvýše 507 koní (373 kW) dostupný v 6 000 ot./min a točivý moment maximálně 660 Nm posazený do rozmezí 1 700 a 5 000 ot./min. Výrobce slibuje dechberoucí výkony a nenucený přísun síly v souladu s tradicemi značky, které vyjadřuje i hodnotami zrychlení na stovku pod 5 sekund a maximální rychlost 290 km/h. Dost možná ještě zajímavějším aspektem motoru ale má být jeho udávaná provozní efektivita.
Ta těží z již dříve představeného vypínání poloviny válců při nízké zátěži, systému start and stop, dílčí rekuperace kinetické energie přes alternátor a také osmistupňové automatické převodovky s dlouhým posledním převodem. Přesné hodnoty spotřeby paliva Bentley zveřejní až začátkem příštího roku, již nyní ale slibuje teoretický dojezd na jedno natankování přes 800 kilometrů. To by při zachování stejné palivové nádrže jako u verze W12 (90 litrů) znamenalo kombinovanou spotřebu kolem 11 litrů benzinu na 100 km. Může vám připadat zvláštní hovořit o takovém apetitu jako o nízkém, vztaženo k tomu co v tomto směru obvykle nabízí vozy značky Bentley ale opravdu nejde o vysoké číslo.
Vůz si samozřejmě ponechává pohon všech kol s výchozím rozložením mezi osy v poměru 40:60 ve prospěch té zadní, také další výše nezmíněné aspekty by se měly držet toho, na co jsme u Continentalu za jeho osmileté působení na trhu zvyklí.
Veřejnosti se Conti GT i GTC V8 představí 9. ledna na detroitské Auto Show. Kdy se dostane do prodejů a za jakou cenu zatím není úplně jasné, předpokládáme ale, že do jara bude v showroomech jako na koni. Cena by měla začínat na hranici blízké 3,6 milionu Kč.
Bentley Continental GT V8 zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 8 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před hodinou - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 2 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 4 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 5 hodinami - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 16:39 - Předseda
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Politický koutek 11.21. 12:32 - M.Z.
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel