Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT Speed 2012 odhaleno, je to nejrychlejší Bentley vůbec
20.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Teprve před pár hodinami jsme vám nabídli první uniklé snímky nového Conti GT Speed. Teď už vám o něm můžeme říci vše podstatné.
Když se nám do rukou dostaly uniklé fotky nového Bentley Continental GT Speed, měli jsme jisté pochybnosti o tom, jestli zachycují právě tento vůz. Rychle se ale ukázalo, že pochyby nebyly na místě - sama automobilka totiž už vůz oficiálně představila a světe div se, čtyři ze sedmi uvolněných snímků jsou přesně těmi, které jsme mohli vidět s předstihem.
Po vizuální stránce si u Bentley s touto novinkou opravdu příliš nevyhráli, když zvenčí i zevnitř jsou změny ještě méně výrazné než u dosavadního provedení stejné verze. V případě zevnějšku zahrnují pouze jinou (a to ještě nevýrazně) výplň masky chladič a dalších otvorů pro vstup chladícího vzduchu, nový design kol z lehkých slitin a vyšperkování koncovek výfuků jakýmisi zářezy na jejich vnitřní straně. Uvnitř je pak vozu vlastní dokonce „jen” nejvyšší provedení z řady Mulliner zahrnující to nejlepší dostupné čalounění a obložení palubní desky. Toť vše.
Jak jsme ale očekávali, pravé novinky se nacházejí v útrobách vozu, jakkoli i zde jsou překvapivé asi jako písek na Sahaře. Vůz dostal v prvé řadě posílený šestilitrový dvanáctiválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly, který se může pochlubit výkonem až 460 kW (625 koní) při 6 000 ot./min, maximum točivého momentu činí 800 Nm a tkví v blíže neupřesněných otáčkách. Jde tak znovu o 50 koní navíc oproti dvanáctiválcovému Conti GT stejně jako u dosavadního provedení.
Nezůstalo ale jen u „přifouknutí” výkonu. Agregát je spojen s novou osmistupňovou převodovkou ZF (GT V12 zůstává šestikvalt) s kratce odstupňovanými prvními sedmi převody, jež výkon posílá tradičně na obě osy přes mezinápravový diferenciál Torsen, který mírně preferuje tu zadní. Hmotnost vozu zatím neznáme, měla by ale být nižší než u standardní verze, zřejmě o podobných 35 kilogramů jako dosud.
Díky tomu všemu se čas akcelerace GT Speedu z 0 na 100 km/h zlepšil o 3 desetiny sekundy na 4,2 s a maximální rychlost se posunula až k hranici 329 km/h. To z tohoto vozu dělá vůbec nejrychlejší sériově vyráběné Bentley všech dob, i když ne o mnoho - dosud tento vůz jezdil jen o 5 km/h pomaleji. Díky delšímu osmému kvaltu zmiňované převodové skříně se pak o 12 prpcent zlepšila i normovaná spotřeba - výslednou hodnotou 14,9 litru se ale Bentley chlubí jen velmi nesměle.
Aby novinka nenabídla jen lepší dynamiku v přímce, slibuje výrobce díky tužšímu zavěšení kol a celkově přepracovanému fungování jejich vzduchového odpružení více agility a ovladatelnosti, jenž se má postarat o to, že řidič bude více vtažen do hry. Pomoci tomu mají i nové pneumatiky Pirelli PZero o rozměrech 275/35 R21, jenž jsou u GT Speedu též novinkou.
Jak už nějaký čas víme, vůz si svůj veřejný debut odbude na festivalu rychlosti v GoodWoodu, který začíná na sklonku příštího týdne. Budou u toho Juha Kankunnen, Guy Smith a Derek Bell, všichni s cílem ukázat přímo divákům, co si budou moci koupit ještě před koncem letošního roku. Cenu vozu zatím neznáme, ale už vzhledem k termínu nasazení a charakteru vozu vůbec lze očekávat cifru schopnou konkurovat rovněž novému Astonu Martin Vanquish 2012.







Předchozí únik nelhal, toto je vážně nový Bentley Continental GT Speed 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 3 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
před 2 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 3 hodinamiČíňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
před 4 hodinamiVolvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
před 5 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 13:06 - petr_riha
- Rychlodotazy 03.31. 07:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch