Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental Flying Spur 2013: modernizace chce udržet na uzdě třídu S
5.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pro příští rok Bentley chystá rozsáhlou revizi limuzíny Flying Spur, která kromě jiného dostane osmiválec s osmistupňovým automatem.
Britská značka Bentley pozorně registruje aktivity Mercedesu spojené vývojem a uvedením další generace třídy S (W222). Ve snaze udržet krok s novou německou limuzínou proto Continental Flying Spur, který se vyrábí od roku 2005, podstupuje omlazovací kúru, která přinese změny v designu i technice - tvrdí týdeník Autocar.
Protože tu mluvíme o manufaktuře postavené na tradicích a konzervativismu, vnější vizuální změny nebudou dramatické. Čtyřdveřový Continental by se měl svým vzhledem pouze přiblížit kupé GT, což ostatně potvrzuje také ilustrace vytvořená na základě dostupných dat od informátora uvnitř automobilky. „Vypadá sportovněji a prolis na bocích zdůrazňující štíhlost střední části karoserie je mnohem výraznější,“ upozorňuje konfident.
Pokud je možné uvažovat o stroji vážícím přes 2,5 tuny jako o sportovním automobilu, pak právě tuto část osobnosti má posílit zvýšení bočního pontonu, snížení linie oken v zadní časti kabiny a více nakloněné zadní okno. Tato „sportovnost“ se však nijak nemá dotknout prostorových podmínek v kabině už proto, že čínští zákazníci preferují jízdu na zadních sedadlech a zmenšení interiéru by se jim určitě nelíbilo.
Modernizace kabiny proběhne v rozsahu srovnatelném se změnami Continentalu GT Mk2 a to včetně použití nového přístrojového panelu, ovladačů, dřevěných intarzií nebo koberečků. Inženýři se kromě toho zaměřili také na další potlačení hluku především od vzduchového odpružení a pohonu. Když už se zmiňujeme - také pod kapotou Flying Spur se po vzoru Conti GT a GTC objeví nový čtyřlitrový osmiválec TFSI s dvojicí turbodmychadel, systémem vypínání válců a původem od Audi.
Agregát by měl být naladěn na téměř 510 koní a maximální točivý moment 660 newtonmetrů Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a pohonem všech kol se Flying Spur dostane na stovku za něco přes pět sekund a pojede 290 km/h. Použitím menšího motoru Bentley nesleduje pouze snížení průměrné spotřeby z 17,0 l verze W12 na cirka 11,3 l/100 km a tím i redukci pokut za nadlimitní emise, ale také celkové snížení ceny. Tak by se mohla dostat na asi 120 tisíc liber, v přepočtu 3,8 milionu korun.
Technické změny se nevyhnou ani provedení s dvanáctiválcem. Nejvýznamnější změnou bude zavedení osmistupňového automatu, který má zlepšit ekonomiku provozu a ve spojení s výkonem zvýšeným z 560 na 575 koní také nejvyšší rychlost z 312 na 322 km/h. To samé se týká modelu Speed s výkonem posunutým z 610 na 625 koní, který dosud jezdil 322 km/h.
Modernizovaný Bentley Continental Flying Spur by se měl představit na nadcházejícím autosalonu v Ženevě, do úvahy však připadá také podzimní IAA 2013 ve Frankfurtu.
Kompletní sadu obrázků včetně špionážních fotografií si můžete prohlédnout na webu Autocaru.
Facelift má proběhnout v podobném rozsahu, jako tomu bylo v případě kupé GT a kabrioletu GTC
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva