Bentley Continental Flying Spur 2013: modernizace chce udržet na uzdě třídu S

Pro příští rok Bentley chystá rozsáhlou revizi limuzíny Flying Spur, která kromě jiného dostane osmiválec s osmistupňovým automatem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley Continental Flying Spur 2013: modernizace chce udržet na uzdě třídu S

5.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Bentley Continental Flying Spur 2013: modernizace chce udržet na uzdě třídu S

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro příští rok Bentley chystá rozsáhlou revizi limuzíny Flying Spur, která kromě jiného dostane osmiválec s osmistupňovým automatem.

Britská značka Bentley pozorně registruje aktivity Mercedesu spojené vývojem a uvedením další generace třídy S (W222). Ve snaze udržet krok s novou německou limuzínou proto Continental Flying Spur, který se vyrábí od roku 2005, podstupuje omlazovací kúru, která přinese změny v designu i technice - tvrdí týdeník Autocar.

Protože tu mluvíme o manufaktuře postavené na tradicích a konzervativismu, vnější vizuální změny nebudou dramatické. Čtyřdveřový Continental by se měl svým vzhledem pouze přiblížit kupé GT, což ostatně potvrzuje také ilustrace vytvořená na základě dostupných dat od informátora uvnitř automobilky. „Vypadá sportovněji a prolis na bocích zdůrazňující štíhlost střední části karoserie je mnohem výraznější,“ upozorňuje konfident.

Pokud je možné uvažovat o stroji vážícím přes 2,5 tuny jako o sportovním automobilu, pak právě tuto část osobnosti má posílit zvýšení bočního pontonu, snížení linie oken v zadní časti kabiny a více nakloněné zadní okno. Tato „sportovnost“ se však nijak nemá dotknout prostorových podmínek v kabině už proto, že čínští zákazníci preferují jízdu na zadních sedadlech a zmenšení interiéru by se jim určitě nelíbilo.

Modernizace kabiny proběhne v rozsahu srovnatelném se změnami Continentalu GT Mk2 a to včetně použití nového přístrojového panelu, ovladačů, dřevěných intarzií nebo koberečků. Inženýři se kromě toho zaměřili také na další potlačení hluku především od vzduchového odpružení a pohonu. Když už se zmiňujeme - také pod kapotou Flying Spur se po vzoru Conti GT a GTC objeví nový čtyřlitrový osmiválec TFSI s dvojicí turbodmychadel, systémem vypínání válců a původem od Audi.

Agregát by měl být naladěn na téměř 510 koní a maximální točivý moment 660 newtonmetrů Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a pohonem všech kol se Flying Spur dostane na stovku za něco přes pět sekund a pojede 290 km/h. Použitím menšího motoru Bentley nesleduje pouze snížení průměrné spotřeby z 17,0 l verze W12 na cirka 11,3 l/100 km a tím i redukci pokut za nadlimitní emise, ale také celkové snížení ceny. Tak by se mohla dostat na asi 120 tisíc liber, v přepočtu 3,8 milionu korun.

Technické změny se nevyhnou ani provedení s dvanáctiválcem. Nejvýznamnější změnou bude zavedení osmistupňového automatu, který má zlepšit ekonomiku provozu a ve spojení s výkonem zvýšeným z 560 na 575 koní také nejvyšší rychlost z 312 na 322 km/h. To samé se týká modelu Speed s výkonem posunutým z 610 na 625 koní, který dosud jezdil 322 km/h.

Modernizovaný Bentley Continental Flying Spur by se měl představit na nadcházejícím autosalonu v Ženevě, do úvahy však připadá také podzimní IAA 2013 ve Frankfurtu.

Kompletní sadu obrázků včetně špionážních fotografií si můžete prohlédnout na webu Autocaru.


Bentley Continental Flying Spur 2013: modernizace chce udržet na uzdě třídu S - 1 - Bentley Continental Flying Spur 2013 skica
Facelift má proběhnout v podobném rozsahu, jako tomu bylo v případě kupé GT a kabrioletu GTC

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.