Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12
17.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Změny na karoseriích i v interiéru Continentalů GT i Flying Spur jsou vcelku drobné, dvanáctiválce ale mají papírově lepší spotřebu díky vypínání válců.
Značka Bentley připravila pro své modely z řady Continental facelift, který se týká všech strojů, ať už mají střechu plechovou či plátěnou, válců pod kapotou osm či dvanáct a dveří jeden či dva páry. Není to facelift výrazný, ostatně proč měnit něco, co funguje, ale přeci jen tu změny jsou, a to jak na karoserii tak i pod slupkou. Právě ty jsou dost možná výraznější.
Karoserie Continentalu GT doznala úprav jak vpředu, tak i vzadu, třebaže všechny byly v podstatě jen kosmetické. Je tu trochu jiný přední nárazník, menší maska chladiče a také přední blatníky jsou ostřeji řezané. A za koly vidíme nové výdechy horkého vzduchu, tvarované do písmene B. Vzadu je změn ještě méně, je tu jen trochu jiný nárazník a víko zavazadelníku. A také na snímcích vidíme nová kola, která mají 20 či 21 palců, ale zda se jejich design povedl, může být sporné.
Do interiéru kupé se podíval upravený volant, podle automobilky je ergonomičtější a „sportovnější”; patrné jsou zejména prolisy na palce u ramen. Také byla zvětšena pádla řazení pod ním. Přístrojový štít dostal novou grafiku, kolem voliče automatu je nová černá dekorace a mezi zadními sedadly kupé je nový odkládací prostor.
Pod kapotou jsou ovšem změny trochu větší, i když ne o tolik. Stále tu je šestilitrový motor W12 z dílen Volkswagenu, jen jeho výkon poskočil z 575 koní a 700 Nm na 590 koní a 720 Nm. To není zas tak velký nárůst, ani ne o tři procenta u obou veličin, ale lepší něco než nic. Co je pro Evropskou unii důležitější, spotřeba dvanáctiválce se údajně snížila „až o 5 procent” a vůz by tedy měl zvládnout 100 km v kombinovaném režimu za 14,1 litru benzínu. Za tento pokrok nejspíš vděčí systému vypínání válců, který ve chvílích, kdy není potřeba plný výkon, jich polovinu odpojí.
Čtyřdveřový model Flying Spur dostal zvenčí v podstatě jen nová kola, změny uvnitř jsou ale podobné těm na verzi GT - je tu nová grafika přístrojů a sportovnější volant, i když ne tak moc, protože na jediném snímku jeho interiéru nejsou k vidění ony prolisy pro palce. Dvanáctiválec pod kapotou tohoto modelu je silnější než u GT, nabízí 625 koní a 800 Nm, a také dostal systém vypínání válců, což údajně snížilo emise na 333 g CO2/km. Z toho můžeme vypočítat spotřebu 14,2 litru na 100 km.
U obou strojů také do nabídky přibylo několik barev, které mají názvy Merlin, Camel a Jetstream. Zda je vidíme na autech ve fotogalerii, nemůžeme potvrdit, ale bylo by to logické; dá se také očekávat, že barva Camel bude jakýsi odstín béžové. A právě tato barva bude nově k mání i pro interiér, spolu s barvou Shortbread. V konfigurátoru - který je mimochodem schopen člověka zabavit na skoro tak dlouho, jako to zvládne konfigurátor Astonu nebo Ferrari - tyto možnosti ještě nejsou, ale mohly by se tam objevit brzy.
Není zatím známo, kdy se faceliftované Continentaly dostanou do prodeje, ale dá se očekávat, že se tak stane po ženevském autosalonu. Není také vyloučeno, že se právě tam drobné novinky na těchto grand tourerech ukážou veřejnosti.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
















Kupé Continentalu GT dostalo drobné úpravy ven i dovnitř...
... stejně jako varianta Convertible
Na Flying Spuru je změn méně, ukázal jen interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 7 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 9 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva