Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental 2015: facelift přinesl nový vzhled a vypínání válců u W12
17.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Změny na karoseriích i v interiéru Continentalů GT i Flying Spur jsou vcelku drobné, dvanáctiválce ale mají papírově lepší spotřebu díky vypínání válců.
Značka Bentley připravila pro své modely z řady Continental facelift, který se týká všech strojů, ať už mají střechu plechovou či plátěnou, válců pod kapotou osm či dvanáct a dveří jeden či dva páry. Není to facelift výrazný, ostatně proč měnit něco, co funguje, ale přeci jen tu změny jsou, a to jak na karoserii tak i pod slupkou. Právě ty jsou dost možná výraznější.
Karoserie Continentalu GT doznala úprav jak vpředu, tak i vzadu, třebaže všechny byly v podstatě jen kosmetické. Je tu trochu jiný přední nárazník, menší maska chladiče a také přední blatníky jsou ostřeji řezané. A za koly vidíme nové výdechy horkého vzduchu, tvarované do písmene B. Vzadu je změn ještě méně, je tu jen trochu jiný nárazník a víko zavazadelníku. A také na snímcích vidíme nová kola, která mají 20 či 21 palců, ale zda se jejich design povedl, může být sporné.
Do interiéru kupé se podíval upravený volant, podle automobilky je ergonomičtější a „sportovnější”; patrné jsou zejména prolisy na palce u ramen. Také byla zvětšena pádla řazení pod ním. Přístrojový štít dostal novou grafiku, kolem voliče automatu je nová černá dekorace a mezi zadními sedadly kupé je nový odkládací prostor.
Pod kapotou jsou ovšem změny trochu větší, i když ne o tolik. Stále tu je šestilitrový motor W12 z dílen Volkswagenu, jen jeho výkon poskočil z 575 koní a 700 Nm na 590 koní a 720 Nm. To není zas tak velký nárůst, ani ne o tři procenta u obou veličin, ale lepší něco než nic. Co je pro Evropskou unii důležitější, spotřeba dvanáctiválce se údajně snížila „až o 5 procent” a vůz by tedy měl zvládnout 100 km v kombinovaném režimu za 14,1 litru benzínu. Za tento pokrok nejspíš vděčí systému vypínání válců, který ve chvílích, kdy není potřeba plný výkon, jich polovinu odpojí.
Čtyřdveřový model Flying Spur dostal zvenčí v podstatě jen nová kola, změny uvnitř jsou ale podobné těm na verzi GT - je tu nová grafika přístrojů a sportovnější volant, i když ne tak moc, protože na jediném snímku jeho interiéru nejsou k vidění ony prolisy pro palce. Dvanáctiválec pod kapotou tohoto modelu je silnější než u GT, nabízí 625 koní a 800 Nm, a také dostal systém vypínání válců, což údajně snížilo emise na 333 g CO2/km. Z toho můžeme vypočítat spotřebu 14,2 litru na 100 km.
U obou strojů také do nabídky přibylo několik barev, které mají názvy Merlin, Camel a Jetstream. Zda je vidíme na autech ve fotogalerii, nemůžeme potvrdit, ale bylo by to logické; dá se také očekávat, že barva Camel bude jakýsi odstín béžové. A právě tato barva bude nově k mání i pro interiér, spolu s barvou Shortbread. V konfigurátoru - který je mimochodem schopen člověka zabavit na skoro tak dlouho, jako to zvládne konfigurátor Astonu nebo Ferrari - tyto možnosti ještě nejsou, ale mohly by se tam objevit brzy.
Není zatím známo, kdy se faceliftované Continentaly dostanou do prodeje, ale dá se očekávat, že se tak stane po ženevském autosalonu. Není také vyloučeno, že se právě tam drobné novinky na těchto grand tourerech ukážou veřejnosti.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Kupé Continentalu GT dostalo drobné úpravy ven i dovnitř...
... stejně jako varianta Convertible
Na Flying Spuru je změn méně, ukázal jen interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 10:38 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB