Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu
10.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jsou lidé ochotni platit až 85 milionů korun za zakázkový exemplář, pak Britové chtějí být u kasírování. Finální rozhodnutí ale zatím nepadlo.
V zakázkových úpravách se skrývají nemalé peníze. Své o tom ví zejména u Ferrari, jehož divize Special Projects má v poslední době opravdu napilno. Toto úsilí však nese své ovoce, neboť podle zákulisních drbů měla kupříkladu přestavba modelu F12 na verzi TRS stát neskutečných 3,1 milionu Eur (cca 85,25 milionu korun). Tedy o poznání více, než kolik byste zaplatili za řadu standardních modelů ověnčených veškerými myslitelnými příplatky.
Na zákazníky, kteří touží po takové individualizaci, ovšem nemá políčeno jen Ferrari, ale třeba i takový McLaren. Britská značka navíc dodává, že skrze divizi MSO projde prakticky každý prodaný exemplář, bez ohledu na to, zda jde o standardní MP4-12C nebo supersportovní hybrid P1. Asi by nás proto nemělo překvapit, že do stejných vod by ráda vyrazila za lovem i další automobilka.
Řeč je o Bentley, které by se tak navrátilo ke svým kořenům. „Na začátku životní dráhy značky jsme stavěli jen šasí a zákazník si vybral karoserii podle svých představ. V jednu chvíli tak bylo jen v samotném Londýně na 50 specializovaných karosáren,“ osvětluje minulost automobilky Kevin Rose odpovědný za prodej a marketing. A zároveň dodává, že taková myšlenka by se mu líbila i dnes.
To by samozřejmě neměl být problém, neboť např. v roce 2010 vzniklo Bentley Flying Star. Tedy na zakázku přestavěný kabriolet Continental GTC, který namísto plátěné sklápěcí střechy dostal karoserii typu Shooting Brake. Zodpovědná však za něj byla karosárna Touring Superleggera, díky čemuž nakonec nemalé peníze zacinkaly v italské pokladničce a nikoliv v té britské.
To by se ovšem napříště mělo změnit, přičemž podle Kevina Rose je „technicky možné vše, přičemž cena je irelevantní, i kdyby to bylo pět milionů liber“. Manažer Bentley však zároveň dodává, že i značka jako Bentley musí hledět na legislativu, zvláště v Evropě. Na Středním Východě a v Asii, odkud by se asi rekrutovala většina klientely, však již tak přísná pravidla nejsou.
Rose navíc dodává, že minimálně v příštích letech světové trhy již moc neporostou. Pro Bentley by tak zjevně bylo chybou, kdyby se nepokusilo vytáhnout ze zákazníků maximum peněz jen díky tomu, že jim prodají na zakázku upravený, ale o to dražší vůz. Definitivní rozhodnutí o založení nové divize však přesto stále nepadlo, jsme tedy zvědavi, kdy se ledy rozhýbají.
Stylové třídveřové kombi Flying Star nemá na svědomí přímo Bentley, nýbrž karosárna Touring Superleggera. Napříště by ovšem Britové rádi zvládli takové kreace pod vlastní střechou
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva