Bentley chce vlastní supersport, možná vzkřísí koncept Hunaudiéres

Britové chtějí rozšířit své portfolio o kabriolet a kupé. Do jejich vývoje nalijí přes 26 miliard korun, stavět chtějí na motoru W12 a systému 4x4.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley chce vlastní supersport, možná vzkřísí koncept Hunaudiéres

30.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bentley chce vlastní supersport, možná vzkřísí koncept Hunaudiéres

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britové chtějí rozšířit své portfolio o kabriolet a kupé. Do jejich vývoje nalijí přes 26 miliard korun, stavět chtějí na motoru W12 a systému 4x4.

O britské automobilce Bentley jsme v minulosti slýchávali tak dvakrát ročně, a to v souvislosti s jarním a podzimním autosalonem. Aktuálně se však značka chystá vstoupit mezi významnější hráče, neboť díky chystanému SUV mají prodeje narůst na 15 000 exemplářů ročně. Je proto jen logické, že novinky proudící z Crewe jsou stále četnější. V uplynulém týdnu jsme se tak mohli podívat na zoubek malému základnímu kupé či návratu jmen jako Azure či Brooklands. V obou případech se však jednalo hlavně o spekulace než oficiální informace. I když jak se říká, na každém šprochu je pravdy trochu.

Jak aktuálně uvedl šéf automobilky Wolfgang Dürheimer, nové modely Bentley skutečně chystá, přičemž na pořad dne se mají dostat po příchodu zmiňovaného SUV. Otázkou ovšem je, co přesně máme očekávat. Malé kupé, které by se v hierarchii firmy zařadilo pod Continental GT, to ale nejspíše nebude. V jeho případě se totiž počítalo spíše s osmiválcovým motorem, Dürheimer ovšem dodal, že budoucnost Bentley je spojena hlavně s pohonem všech kol a dvanáctiválcem.

Jelikož navíc novinky mají stát mezi modely Continental GT a Mulsanne, nemůžeme si odpustit vzpomínku na koncept Hunaudiéres, který se objevil v roce 1999 v Ženevě. Ten sice byl poháněn šestnáctiválcem a nakonec společně s Audi Rosemeyer přispěl k produkční verzi Bugatti Veyron, Bentley by ale jeho koncepci mohlo velmi snadno vzkřísit. Za mechanický základ by přitom takový vůz použil novou generaci Audi R8, jehož desetiválec by nahradil šestilitr W12.

Zda ovšem realita bude taková či maková, to je otázkou. Reálný totiž klidně může být i scénář s názvem Azure, neboť Dürheimer má pro minulou generaci velkou slabost. Pokud by přitom vznikl kabriolet, pak by asi nebyla problémem existence spřízněného kupé Brooklands. To je ale opět spekulace, jisté je tedy pouze tolik, že do vývoje novinek Bentley nalije v příštích dvou letech 800 milionů liber (cca 26,4 mld. Kč).

Kromě zcela nových vozů se ovšem chystá také modernizace stávajícího portfolia. Ačkoliv totiž letos mají prodeje růst již pátý rok v řadě, Dürheimer je se slovem „rekord“ opatrný. Je tak dost možné, že i přes 61procentní růst na čínském trhu nakonec bude letošní finální součet nižší než loni. V takové Americe se totiž letos prodalo zatím „jen“ 1 388 vozů, loni to přitom za celý rok bylo 2 872 kusů.


Bentley chce vlastní supersport, možná vzkřísí koncept Hunaudiéres - 1 - Bentley Hunaudieres Concept 01Bentley chce vlastní supersport, možná vzkřísí koncept Hunaudiéres - 2 - Bentley Hunaudieres Concept 02Bentley chce vlastní supersport, možná vzkřísí koncept Hunaudiéres - 3 - Bentley Hunaudieres Concept 03
Koncepční kupé Bentley Hunaudiéres bude možná vzkříšeno k životu, ovšem až po roce 2016

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.