Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Bentayga: SUV je venku, jako první překoná 300 km/h
9.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové SUV má motor W12 s 608 koňmi. Stovku udělá za 4,1 sekundy s naprostým luxusem a v terénu těží z osmi off-road-režimů.
Britská automobilka oficiálně odhalila jednu z velkých hvězd letošního frankfurtského autosalonu, a sice své vůbec první SUV. To zamíří do showroomů pod názvem Bentley Bentayga, svou životní kariéru však započalo před třemi lety jako koncept EXP 9 Falcon. Ten tehdy vzbudil na ženevské motor show nemalou kontroverzi, zejména stylizací přídě. Značka tak nakonec povolala designéry zpět k rýsovacím prknům, kde došlo k jistému zjemnění.
Nově tu tedy máme čelní partie, které již mnohem více korespondují se zbytkem flotily a kontroverzi dozajista nevzbudí, jakkoli leckomu mohou už teď připadat zastaralé. Ve zbytku karoserie ovšem již k takové proměně nedošlo, nicméně i tak lze o jistém odklonu mluvit. Kupříkladu linie bočních oken je mnohem úhlednější, přičemž zakončena je lehkým zalomením, zatímco koncept se profiloval ostrým trojúhelníkem. Mimo to tu pak máme třeba výraznější odtrhovou hranu na zádi.
K odklonu došlo také uvnitř, neboť zatímco EXP 9 F dostalo do vínku jednolitou palubní desku a rozměrný displej vystupující ze středového tunelu, produkční Bentayga se pyšní duálním kokpitem, který je pro značku novodobou tradicí. Obrazovka nemalých rozměrů (8 palců) pak sice zůstala, stejně jako dotykové ovládání, nicméně nyní zdobí středovou konzoli. Vše je pak obklopeno jemnou kůží a dřevěnými dekory.
Na výběr je čtyřmístné nebo pětimístné provedení, přičemž v obou případech lze sáhnout po kontrastních švech či vyšitém diamantovém vzoru. Přední křesla lze navíc nastavit ve 22 směrech, přičemž do vínku dostala také šest programů masážního strojku, vyhřívání a chlazení. Volba vás pak čeká i v případě audio systému, kde jsou k mání tři varianty včetně aparatury Naim s 18 reproduktory a výkonem 1 950 wattů.
Pro zadní pasažéry je určen zábavní systém s 10,2palcovými vyjímatelnými tablety na bázi Androidu, přičemž k dispozici mají i sítě 4G nebo Wi-Fi a rozhrání Bluetooth. Multimédia vpředu pro změnu počítají s centrálním 60 GB harddiskem, vše pak zakrývá rozměrná panoramatická střecha, jejíž přední část lze vyklápět či odsunout. Proti oslnění lze samozřejmě počítat s elektricky posuvnou roletou.
Pokud vám zmíněný luxus nestačí, můžete sáhnout po zakázkovém programu Mulliner, v jehož rámci je na výběr dalších sedm exkluzivních dřevěných dekorů, 15 variant koženého čalounění a 15 verzí koberečků s vyšším chlupem. Karoserie pak může být nalakována jednou z 90 dodatečných barev, zatímco u kol lze vybírat z několika odlišných designů a 20palcových až 22palcových velikostí.
Zamířit můžeme pod povrch, kde se skrývá modifikovaná verze modulární platformy MLB Evo, na níž stojí i druhá generace Audi Q7. V rámci motorového prostoru je prozatím možné počítat pouze s novým šestilitrovým dvanáctiválcem, který dává k dobru 608 koní a 900 Nm, což SUV stačí k 4,1sekundovému sprintu na stovku a nejvyšší rychlosti 301 km/h.
Dle propagačních materiálů jde tedy o nejrychlejší, nejvýkonnější a nejexkluzivnější SUV na světě, přičemž v Evropě bychom k tomuto výčtu mohli přidat i pár méně líbivý formulací. Dle evropských norem si totiž Bentayga v průměru řekne o 9,1 l/100 km, zatímco ty americké jí přisuzují 14,7litrovou žíznivost. Rozdíl mezi oběma kontinenty ve spotřebě je tedy 50procentní a realitě bude nesporně blíže druhá zmíněná hodnota.
Podobný rozdíl by nás ale vzhledem k čachrům EU asi neměl překvapit, pročež jen dodáme, že první SUV Bentley dostane již ve standardu do vínku systém Drive Dynamics Mode. Ten pak bude možné za příplatek doplnit technologií Responsive Off-Road Setting, která vám dá na výběr osm jízdních režimů či stavitelný vzduchový podvozek se čtyřmi různými světlými výškami.
Dále lze počítat s adaptivním tempomatem, parkovacím asistentem či celou plejádou bezpečnostních systémů, díky čemuž asi pět hvězd od Euro NCAP nebude problémem. I když je otázkou, zda Bentayga vůbec k bruselským testmanům zamíří. V prodeji se pak britská novinka ukáže na počátku příštího roku, ceny jsou ale prozatím neznámé.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.





































Bentley Bentayga na první sadě fotek dokazuje, že cizí mu není ani terén, ani tradiční luxus
K dispozici máme i kompletní technické parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:02 - jerry
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins