Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bajaj RE60: ještě menší než Tata Nano
3.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Bajaj Auto představil nový, extrémně malý model RE60. Firma sama se považuje za „antiautomobilku”, podle toho její novinka vypadá.
Jen dny zbývají do začátku autosalonu v indickém Dillí. Ten je s ohledem na předpokládaný rozmach indického trhu s auty pečlivě sledován všemi významnými světovými automobilkami a uvidíme na něm zřejmě i několik světových premiér, třeba odhalení malého SUV Ford EcoSport. Vedle nich s ale v Indii ukáže i řada novinek místních výrobců, z nichž někteří by rádi dosáhli úspěchu i za hranicemi Indie.
Právě takový sen kdysi obcházel dodnes nejlevnější a jedno z nejmenších sériově vyráběných aut světa, Tata Nano, nakonec ale jeho výrobce může být rád, že jej s proměnlivými úspěchy prodává alespoň ve své domovině. Pro Tatu tak jistě nebude dobrou zprávou ani dnešní předpremiéra vozu nazvaného Bajaj RE60. Jeho výrobce sice po světovém úspěchu netouží, do indických hájemství Nana ale dozajista zamíří.
Většina z vás patrně vůbec nebude vědět, co je firma Bajaj Auto zač. K překvapení nás všech nejde o bokovku prince Bajaji, ale součást větší skupiny firem vlastněné indickým podnikatelem Rahulem Bajajem. Firma Bajaj Auto je její významnou součástí a i přes svůj název se zabývá hlavně výrobou motocyklů a tříkolek. V jejím čele stojí konstruktér Rajiv Bajaj (hádejte, čí je to syn) a právě on dnes na tiskové konferenci představil nejnovější model výrobce.
Jde o skutečně mimořádně malé, až anorekticky působící auto, které je vyšší než širší. Sám Bajaj na tiskové konferenci zdůraznil, že jím řízená společnost je „antiautomobilkou” („anti car company”, můžete si to přeložit i jinak), a tak ani RE60 není autem. Jde prý jen o vývojového nástupce tříkolek firmy, které firma úspěšně v Indii prodává. Berme toto vyjádření ale spíše jako účelový marketing - tříkolky se v Indii dnes prodávají lépe než auta (loni se jich prodalo půl milionu kusů) a Bajaj by rád neztratil zájem právě zákazníků tohoto typu přibližovadel.
RE60 vedle nich má nabídnout o něco komfortnější, přesto levné řešení pro krátkou přepravu osob. Výrobce dokonce RE60 označuje za řešení pro přepravu na poslední míli, což zní trochu jako cesta na hřbitov, ale tak to jistě míněno nebylo.
Přejdeme-li od představ rodiny Bajajů k faktům, pak - pokud diplomaticky přeskočíme rozbor skutečně svérázného vzhledu vozu - můžeme říci, že model RE60 je 2 752 mm dlouhý, 1 312 mm široký a 1 650 mm vysoký a ve vskutku spartánském interiéru nabízí prostor až pro čtveřici lidí v uspořádání 2+2 nebo 1+3 a místo pro 44 litrů zavazadel (400 po sklopení zadních sedadel, dalších 7 litrů je ještě pod přední kapotou). Vůz díky svému pojetí i použití lehkých materiálů váží jen 400 kg, a tak k jeho pohonu stačí čtyřtaktní, vodou chlazený čtyřválec (!) s dvojicí svíček na válec o objemu 0,2 litru s výkonem okolo 20 koní, který bude sto spalovat benzin, LPG i CNG.
Přesnější dynamické parametry neznáme, maximální rychlost vozu používajícího 12" kola s pneumatikami 135/70 R12 by se ale měla pohybovat na hranici 70 km/h a při testech se byl schopen pohybovat po silnicích se spotřebou okolo 2,5 litru benzinu na 100 km. I běžný uživatel by se pak se spotřebou měl vejít nejhůře do hranice 3,5 litru benzinu na 100 km. A když jsme u čísla 3,5, právě tolik činí i poloměr otáčení a vůz by tak měl manévrovat doslova na pětníku.
O přesné ceně vozu zatím nebyla řeč, počítá se ale s cifrou v přepočtu okolo 50 000 Kč. Vůz se dostane do sériové výroby ještě letos a jeho hlavním cílem je pět milionů dnešních vlastníků tříkolek Bajaj, kterým by RE60 měla nabídnout odhadnutelný posun vpřed co do komfortu a bezpečnosti jejich přepravy.
Toto je Bajaj RE60, firma Tata by mu říkala Piko
Zdroje: Bajaj, Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 6 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 8 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 9 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 11 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis