Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5
9.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Saab 9-5 je mrtev, ať žije Saab 9-5. Sice jeho minulá generace a zatím pouze v Čínské lidové republice, ale něco ze švédské automobilky se přeci jen dochovalo.
Na pekingském stánku čínské automobilky BAIC (Beijing Automotive Industry Corporation) se kromě ohromné limuzíny C90L 6,0 V12 stojící na základech staršího Mercedesu třídy E a téměř dokonalé kopie třídy B postavené pro změnu na platformě Smartu ForFour, objevil také jiný vůz vzdáleně připomínající asi trochu i produkty Daimleru, ale hlavně Volvo. Dokonce také jeho jméno znělo podobně - C70G.
Podoba, kterou má částečně na svědomí italské studio Fioravanti, to jistě není náhodná, každopádně Volvo - patřící další čínské automobilce Geely - to není. K severu Evropy má ale blízko. Pokud si vzpomínáte na ságu kolem Saabu a jeho neslavného konce, kromě jiných značek se o převzetí usiloval hlavně BAIC. Z obchodu pochopitelně sešlo, čínská firma ale nakonec nepřišla úplně zkrátka a něco jí přeci jen zůstalo.
Beijing Automotive získala ve švédském výprodeji některé technologie a mezi jiným také práva na výrobu staré platformy Saabu 9-5. Pokud tušíte spojitost, tak ano, C70G je doopravdy do stylu Volva překarosovaná devět-pětka, jejíž upravené šasi nově nese název M-trix.
Čínský genetický pokus s rozvorem 2 755 mm je dlouhý 4,86 metru, široký 1,82 metru, vysoký 1,64 metru a za jeho maskou pracuje turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru, výkonu 200 koní a nejvyšším točivém momentu 300 newtonmetrů.
BAIC C70G byl v Pekingu prezentován jako koncept, firma se ovšem netají tím, že jejich sedan jde do výroby. A nejen s benzínovým turbem. Do konce roku by se měla rozjet také sériová produkce bateriemi poháněné varianty C70GB, jejíž technické detaily chybí, ale dojezd činí 130 km a podle tvrzení BAIC pojede rychlostí 130 km/h.
Jestli se starý Saab jednou vrátí zpátky do Evropy jako C70G, čínská média neuvádí, pro BAIC to ale jistě nebude prioritou.














Saab 9-5 žije, ale nosí plastiku Volva a má čínský pas
Zdroj: Autoweek.nl, China Car Tmes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva