Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu
8.1.2020 | Petr Prokopec
Odfláknuté řešení Fordu není potíží jen pro samotnou automobilku, pořádně komplikovat život dokázalo primárně jejím zákazníkům. Mark DaGraca si s novým Focusem z roku 2016 užil své.
O problémech Fordu s dvouspojkovou automatickou převodovkou PowerShift jsme se zmiňovali již mnohokrát a nejspíše se o nich ještě mnohokrát zmiňovat budeme. Už dříve vyšlo najevo, že automobilka o závadách věděla a přesto automat pustila do prodeje, což její pozici v jakýchkoli sporech nepochybně zhoršuje. Díky příběhům jednotlivých zákazníků se pak dozvídáme i to, jak firma s vlastními klienty zacházela, namísto převzetí odpovědnosti raději hrála mrtvého brouka a nakonec lidem místo opravy nutila výměnu problematického auta za jiné, dražší.
Jedním z postižených je Mark DaGracy, který si v roce 2016 koupil nový Focus. Jelikož neměl v kapse příslušnou hotovost, auto si pořídil na leasing s velmi nízkou úrokovou mírou. Ta však evidentně byla Danajským darem, neboť DaGraca během pouhých tří let musel v autě hned pětkrát nechat vyměnit některou ze spojek. Ani poté však Focus nebyl v prvotřídním stavu, pročež se Američan rozhodl, že se s ním rozloučí. I to ale bylo komplikované a ze spárů americké automobilky beztak neutekl.
Vše se seběhlo tak, že Ford mu nejprve prodal vadný produkt a následně odmítal převzít odpovědnost za problémy s ním. První spojka jeho Focusu odešla již po najetí 16 tisíci mil (25 744 km). Vůz byl sice v servisu opraven, ovšem nikoliv nadlouho, neboť spojka se vinou špatné převodovky poroučela i podruhé, potřetí, počtvrté a popáté. Ford i poté odmítl vzít vůz zpátky a místo toho majiteli pouze nabídl, že od smlouvy může odstoupit, když si místo Focusu vezme na splátky Escape.
K tomu nakonec skutečně došlo, ovšem ve chvíli, kdy DaGraca měl na Focusu ještě dluh ve výši 11 500 USD (cca 261 tisíc Kč), k čemuž se následně přihodilo dalších 19 tisíc dolarů (asi 431 tisíc Kč) souvisejících s pořízením nového SUV. Nyní tak Američan dluží leasingovým společnostem více, než kdy plánoval, přičemž jeho měsíční splátky vzrostly ze 350 na 450 dolarů (ze 7 950 na 10 220 Kč). Tuto sumu přitom bude splácet dalších šest let.
Pokud v tuto chvíli přemýšlíte nad tím, proč se vůbec DaGraca rozhodl automobilce i nadále věřit, jakkoliv mu při řešení problémů s Focusem neustále ukazovala záda, nejspíše jste ještě nikdy nebyli v podobné situaci. Američan totiž musel být kvůli svému zaměstnání mobilní, to však bylo v případě hatchbacku nereálné. Dealer přitom odmítl vůz opravit i ve chvíli, kdy byla převodovka zaseknutá na zpátečku a nechal muže takto řídit. DaGraca nakonec veškeré snahy o nápravu vzdal a místo toho využil onoho řešení nabízeného modrým oválem, nově tedy splácí Escape.
Zda bude tento zákazník automobilku také žalovat, nezmínil. Nejspíše i proto, že modrý ovál celou situaci natahoval tak dlouho, až nakonec převodovku přestala pokrývat záruka. Vše by tak nejspíše zvládl spravit pouze dobrý právník, toho si ale DaGraca nemůže dovolit. I proto se obrátil na tisk.
Podobných příběhů zákazníků je více a ukazují, jak tragicky Ford situaci od začátku k řešení vzniklých problémů přistupuje. Nejprve ignoroval potíže se samotnou technikou, následně začal ignorovat i majitele aut. Až po několika dalších letech a prohraných soudních sporech začal k věci přistupovat jinak, zrovna u lidí jako Mark DaGraca ale s žádnou kompenzací dál nepočítá. Přitom lidí jako on, kterým PowerShifty léta komplikovaly život a dnes raději jezdí jiným vozem, bude jistě též nespočet.
Ford má s převodovkou PowerShift stále větší problémy, dealeři dokonce již závadná auta i odmítají převzít na opravu. Místo toho lidem, jako je Mark DaGraca, zkouší vnutit výměnou mnohem dražší modely
Zdroj: Detroit Free Press
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 11 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva