Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Až 10 platů na ruku a auto za pakatel. Takto se VW loučí se svými zaměstnanci v Rusku
1.5.2023 | Petr Prokopec
Zůstat v Rusku zaměstnancem západní firmy, která zemi opouští, nakonec zjevně nemusí být zase tak špatný úděl. Těm, kteří v Kaluze vyráběli Volkswageny nebo Škody, se VW odvděčí měrou vrchovatou.
Budoucnost Volkswagenu a Škody v Rusku byla donedávna nejistá. Obě automobilky sice už loni na počátku března pod vlivem mezinárodních sankcí zastavily výrobu, dovoz i prodej svých aut do země, továrnu v Kaluze však udržovaly jakémsi pohotovostním režimu. Fabrika tedy byla připravena kdykoli znovu spustit výrobu a zaměstnanci zůstávali doma s dvoutřetinovými platy. Němci jistě doufali, že překážky bránící jejich podnikání v Rusku brzy pominou, to se ale nakonec nestalo.
Koncern VW se tak rozhodl Rusko opustit a svou tamní továrnu prodat. Zatím není oficiálně známo, komu ruské zázemí automobilky připadne, vláda ale už prodej schválila a čeká se jen na finalizaci patřičných dohod. Že se celý proces blíží finalizaci, dosvědčuje i fakt, že se VW zbavuje svých dosavadních zaměstnanců. A snaží se s nimi rozejít v dobrém, takže jim na cestu dá štědré odstupné.
Ti, kteří mají odpracováno alespoň 5 let, mohou počítat s 8 platy na ruku. S historií dlouhou 5 až 10 let je spojeno devět měsíčních mezd na cestu, s více než 10 let trvající kariérou pak deset platů. To jsou opravdu slušné peníze, které Rusové získají v podstatě jen za to, že kývnou na něco, s čím nejspíše většina z nich už dávno počítá. A to je třeba zopakovat, že za poslední rok brali dobré peníze v podstatě za nic.
VW by nejspíše byl rád, aby na něj lidé vzpomínali jako na nejlepšího zaměstnavatele, kterého kdy měli. Na cestu tak zaměstnanci nemusí dostat jen peníze, ale také auta, která VW v Rusku zůstala na skladě. Jde o nové i ojeté vozy, které sice zaměstnanci nedostanou zadarmo, platit za ně ale budou pakatel.
Například dva roky starý Tiguan s látkovým čalouněním, ovšem s pohonem všech kol, si tak Rusové budou moci koupit za pouhých 490 tisíc rublů (cca 129 tisíc Kč). Pokud se přitom rozhodnou pro stejně starou verzi v plné palbě, zaplatí přibližně 800 tisíc RUB (asi 210 tisíc Kč). Zaměstnancům nabízí třeba i Touareg za 1 milion rublů (cca 263 tisíc Kč) a řadu dalších vozů značky.
Dané sumy s reálnou tržní hodnotou nemají pranic společného, ceny jsou méně než poloviční, proto také VW do prodejní smlouvy dává klauzuli o rok trvajícím zákazu prodeje. Na rozmyšlenou lidé asi nebudou mít příliš mnoho času, VW hodlá své aktivity v zemi ukončit již v květnu. Co přijde poté, je skutečně ve hvězdách, ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov ale uvedl, že základní obrysy dohody mezi VW a novým majitelem (nejspíše dealerským holdingem Avilon) jsou již hotové.
V důsledku toho se Škoda definitivně může rozloučit s trhem, který pro ni dříve byl druhý největší na celém světě. Jakkoli je jisté, že její vozy, stejně jako ty od VW, budou do země proudit nadále. Více si však na nich vydělají překupníci než samotné automobilky, ty už na obchodech kvůli sankcím participovat nemohou. A samotná továrna? V té se nejspíše budou vyrábět další čínská auta, moc jiných alternativ neexistuje.
VW se zjevně definitivně loučí s Ruskem. Zaměstnancům nabídl nejen štědré odstupné, ale auta z vlastních skladů za bezkonkurenční ceny. Třeba dvouletý Tiguan si tak Rusové budou moci pořídit za pouhých 129 tisíc Kč. Foto: Volkswagen
Zdroj: Drom
Bleskovky
- Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
včera - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024 - Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
10.11.2024
Nejnovější články
- Tušíte, jak nízko padly ceny supersportovního Mercedesu-AMG GT? Nejlevnější kusy dnes koupíte za míň než dražší škodovky
včera - Volvo dokonalo obrat. Spalovací auta ponechá v nabídce tak dlouho, dokud o ně bude zájem
včera - Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá
včera - Peugeot chtěl ukázal použitelnost elektromobilu a vydal se s ním na 1 000 km dlouhou cestu, dokázal pravý opak
včera - Vedení koncernu VW říká, že „nová” značka AUDI přivede k Audi lidi, kteří by si ho jinak nekoupili. Jak?
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva