Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek
2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické informace, Novinky Abarth, Alfa Romeo, Alpina, Apollo
- Arash, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Borgward, Bugatti
- Citroën, Dacia, Donkervoort, DS, Ferrari, Fiat, Ford
- Honda, Hyundai, Chevrolet, Infiniti, Italdesign, Jaguar, Kia, Koenigsegg
- Lambo, Lexus, Lotus, Maserati, McLaren, Mercedes, Mitsubishi, Morgan
- Opel, Pagani, Peugeot, Pininfarina, Porsche, Radical, Renault, Rimac
- Seat, Spyker, SsangYong, Subaru, Suzuki
- Škoda, Techrules, Toyota, Volvo, Volkswagen
Doplněno 2.3. 18:00: Abarth 124 Spider, Alfa Romeo Giulia - úplné představení, Apollo Arrow, Aston Martin DB11, Bentley Mulsanne Grand Limousine by Mulliner, BMW M760Li - nové specifikace, Dacia Essential, Fiat Fullback, Italdesign GTzero, Maserati Levante - úplné představení, Morgan 4/4 80th, Pagani Huayra Pacchetto Tempesta, Pininfarina H2 Speed, Porsche 911 R - oficiální představení, Radical RXC Turbo 500R, Renault Megane Sport Tourer 2016 - úplné představení, Renault Scenic 2016 - úplné představení, Rimac Concept S, Spyker C8 Preliator, SsangYong SIV-2 - úplné představení, Subaru XV Concept - úplné představení, Techrules AT96 a GT96, Toyota C-HR - úplné představení
Doplněno 1.3. 12:00: Alfa Romeo Giulia - první fotografie, Arash AF10 - nové fotografie, Audi Q2 - podrobné představení, Borgward BX a BX6 Fiat Tipo kombi a hathback - představení, Ford Vignale - nové modely, Honda Civic X - úplné představení, Chevrolet Corvette Grand Sport 2016, Koenigsegg Regera - sériová verze, Lamborghini Centenario - podrobné představení, Mercedes C Cabrio - úplné představení, Mitsubishi ASX a Space Star 2016 - evropské verze, Morgan EV3, SsangYong Tivoli XLV - úplné představení, VW Phideon, VW T-Cross Breeze - úplné představení.
Doplněno 29.2. 20:00: Alfa Romeo Disco Volante Spider, Aston Martin DB11 - nové fotografie, Bugatti Chiron - podrobné představení, DS e-Tense, Ford Fiesta ST200, Honda Civic X - nové fotografie, Porsche 911 R, Spyker C8 Preliator - nová fotografie, Subaru XV Concept, Škoda Vision S - interiér a další detaily, Toyota C-HR
Doplněno 26.2.: Alfa Romeo Giulietta - úplné představení, Arash AF10, Audi S4 Avant, Bentley Mulsanne, Honda Civic X - nový obrázek, Hyundai Ioniq Electric, Lotus Evora Sport 410, McLaren 570GT, Mercedes-AMG C 43 4Matic Coupe, Mercedes-Maybach S 600 Guard, Renault Mégane Sport Tourer (kombi), Renault Scénic, Rimac Concept One, Toyota C-HR - nová fotografie, Volvo V40 2016, VW up! 2016, VW T-Cross.
Již za pár dní bude zahájen autosalon v Ženevě, tedy nejdůležitější evropská a dost možná i světová motor show. Pro letošek se jedná již o 86. ročník, který si podle organizátorů nenechá ujít na 200 firem ze třiceti zemí světa. Na ploše 77 323 metrů čtverečných by přitom mělo být odhaleno více než 120 novinek, které by si nemělo nechat ujít až 700 tisíc návštěvníků. Kromě toho se počítá také s příjezdem více než deseti tisíc novinářů, pro které je připraveno na 67 tiskových konferencí. Nuda tedy rozhodně nebude, a to již od nultého dne, v jehož rámci bude vyhlášeno evropské Auto roku (COTY). Novopečený vítěz českého kola ankety, Škoda Superb, má přitom šanci na zisk dalších zlatých vavřínů.
Pokud se na autosalon chystáte, máme pro vás hned na začátek dobré zprávy. V prvé řadě je to soutěž Peugeotu, díky které se každý den losují dva lístky zdarma. Stačí přitom jen odpovědět, jakým výkonem disponuje model 308 GTi. Kromě toho ovšem francouzská automobilka dává do placu také jeden vůz, soutěž o něj se však rozjede až 24. února. Aktuálně přitom není jisté, jakou podobu výhra bude mít, nicméně to není jediný automobil, který můžete v rámci ženevského autosalonu vyhrát.
Další možností, jak zdarma přijít k novému vozu, je stažení aplikace Salon Car Collector zdarma z obchodů Apple Store a Google Play. S ní na samotném autosalonu snadno najdete veškeré vozy, které se pyšní hybridní technikou nebo ryze elektrickým pohonem. Zapotřebí je přitom aktivace rozhraní Bluetooth, jenž vám oznámí nalezení cíle. Skrze onu aplikaci pak vyplníte krátký dotazník a v případě štěstí se po skončení autosalonu stanete majiteli plug-in hybridního Fordu C-Max Energi.
Abychom nezůstávali pouze ekovozů, můžeme zmínit speciální výstavu, kterou tak jako loni pořádá TAG Heuer. Hodinářská manufaktura se pro letošek spojila s týmem Red Bull F1, přičemž na ploše tisíce metrů čtverečných vystaví letošní monopost RB12. Dále nebude chybět elektrická Formule E s šasí Dallara a motorem od McLarenu, který produkuje 228 koní, či závodní Porsche 911 RSR, se kterým hollywoodský herec a závodník Patrick Dempsey skončil loni druhý v závodě 24 hodin Le Mans v kategorii LM GTE-Am.
Dále můžeme zmínit historický monopost March 701 Jo Sifferta, který postavilo Porsche, k odreagování od každodenního stresu bude lákat pětice závodních simulátorů. Navíc ani v případě tohoto stánku nebude chybět soutěž o hodnotné ceny, speciální příležitostí pro veškeré fajnšmekry je pak možnost koupě legendárních hodinek Monaco v nové limitované edici. Pokud přitom nevíte, o čem je řeč, pusťte si film Le Mans se Stevem McQueenem a koukejte se dobře na jeho zápěstí.
Důvodů k výletu do Švýcarska tedy existuje dostatek, pokud se ale do této země přemýšlejícím řidičům nepřející nechcete vydat osobně, vše důležité vám přímo ze Ženevy rádi zprostředkujeme. Stejně jako každý rok budeme mít i letos na místě tým, počítat tak můžete s průběžným představováním novinek i živými fotkami. Kompletní přehled pokaždé najdete v tomto článku, který budeme průběžně aktualizovat. Pokud tedy chcete mít neustálý přehled o tom, co se v Ženevě chystá či děje, volte Ctrl+D nebo jiný způsob přidání odkazu tohoto článku do záložek a nic důležitého vám tak neuteče.
V tuto vám můžeme představit již přibližně 60 novinek, které budou na ženevském autosalonu debutovat - u zmínky o každém vozu najdete obvykle jen pár snímků a část informací. Je-li ale k dispozici kompletní představení, nechybí ani odkaz na něj.
Než ale začneme se samotným přehledem jednotlivých novinek, máme pro vás několik organizačních detailů pro vaši osobní návštěvu ženevské motor show.
Kdy je možné autosalon Ženeva 2016 navštívit?
Dny pro novináře a odborníky:
1. března 2016 (úterý), otevřeno od 7:30 do 19:00 hod
2. března 2016 (středa), otevřeno od 7:30 do 18:00 hod
Dny pro veřejnost:
3. až 13. března 2016, otevřeno:
Pondělí až pátek: 10:00 - 20:00 hod
Sobota a neděle: 9:00 - 19:00 hod
Dospělí zaplatí za vstup 16 švýcarských franků (cca 392 Kč), děti od šesti do šestnácti let a penzisté 9 franků (220 Kč) a každý ze skupiny alespoň dvaceti návštěvníků libovolného věku po 11 francích (269 Kč). Při návštěvě Palexpa po čtvrté hodině odpolední je vstupné poloviční. Další informace můžete získat na webu autosalonu či na facebookovém profilu.
Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům ve Frankfurtu 2015, Ženevě 2015, Paříži 2014, Ženevě 2014, Frankfurtu 2013, Ženevě 2013, Paříži 2012, New Yorku 2012, Ženevě 2012, Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.
A teď už rychle k samotným novinkám, máme jich v zásobě opravdu dost.
Abarth 124 Spider - nový model
Diskuze na téma, z jak moc velké části je Fiat 124 novou generací roadsteru MX-5 už máme díky bohu za sebou. Můžeme tak zaměřit pozornost na nový Spider, který nás v evropské verzi překvapil oproti té japonské o něco nižším výkonem. To když dorazil namísto se 162 koňmi a 250 Nm na Starý kontinent se 140 koňmi a 240 Nm. Třebaže jde o výkony rovnající se spíše slabší verzi MX-5, zřejmě to byl nakonec jen šikovně promyšlený marketingový tah.
Pohledem na výstaviště ženevského autosalonu totiž můžeme v rohu zahlédnout Abarth s dodatkem 124 Spider, který je symbolem znovu načerpaných sil. Dvoubarevná černobílá italská Miata si totiž přiváží pod kapotou opět přeplňovanou čtrnáctistovku MultiAir (elektrohydraulicky ovládané proměnné časování sacích ventilů), avšak s výkonem 172 koní a točivým momentem 250 Nm, které srážejí akcelerační čas při zrychlování z klidu na stokilometrovou rychlost pod sedm sekund - konkrétněji na 6,8 s, to při souběžném navýšení maximální mety na 230 km/h.
Na dnešní poměry velmi lehký - konkrétně 1060 kilogramů vážící roadster s plátěnou střechou a hnanou zadní nápravou - bude opět nabízen s manuálním šestikvaltem a rovněž s volitelným automatem, který se vyznačuje také páčkami řazení na volantu.
Přečtěte si více: Výkonnější Spider dostal do vínku i poladěnou výfukovou soustavu Record Monza.
Alfa Romeo Disco Volante Spyder - nový model
Toto auto je novinkou letošního ženevského autosalonu, svou povahou jde ale hned o trojité retro. Je to otevřená verze Alfy Romeo Disco Volante od Touring Superleggera z roku 2012, která se klaněla Alfě C52 Disco Volante z roku 1952. Samo novodobé Disco Volante ale vzniklo na základech v roce 2012 už dávno nevyráběného kupé 8C a nová verze Spyder to nedělá jinak - za základ si v roce 2016 bere roadster 8C Spider (originál vážně používá „i” a tento vůz „y”), který se přestal vyrábět před šesti léty.
Autorem je znovu Touring Superleggera a je otázkou, proč svým novinkám klestí tak komplikovanou cestu - snad kvůli exkluzivitě. Pokud se vám ovšem někdejší kupé líbilo, ale k žádnému kusu z jeho striktně limitované edice jste se nedostali, máte další šanci si Disco Volante pořídit. Tentokrát se tedy musíte smířit s tím, že k němu nedostanete střechu, kotel výjimečnosti ale součástí balení bude - Italové si k 90. výročí založení firmy zajistili 7 z 500 vyrobených kusů 8C Spider a přestavěli je na své Disco Volante Spider.
Designem tohle auto nepřekvapí, v naprosté většině vzhledových detailů kráčí ve stopách varianty kupé. Někteří novodobé Disco Volante považují za nekonečně krásné, jiní jej nemohou vystát a necháme jen na vás, ke které skupině se zařadíte. Letošní novinka, tedy alespoň ve své prezentační verzi, dostala světle modrý lak (nazvaný Ceruleo), ostatní kusy ale budou zbarvené odlišně - jak, bude zřejmě záležet na přání zákazníků. To samé pak platí o interiéru, který je u výstavního kusu převážně béžový.
Přečtěte si více: Přepracovaná Alfa 8C Spider dostala do vínku karbonový hardtop a 450 koní.
Alfa Romeo Giulia 2016 - standardní provedení
Základní provedení nové Alfy Romeo Giulia jsme si mohli představit již před pár hodinami. V té chvíli ovšem italská automobilka pustila do světa pouze pár oficiálních fotek a letmé informace. Nyní tu máme kompletní tiskovou zprávu i pár nových snímků, představení tak můžeme zkompletovat. Začneme přitom zmínkou o prodeji, který by měl odstartovat již 15. dubna. Tedy měsíc po zahájení výroby a dost dříve, než se obecně čekalo.
Jak to Italové po tolika odkladech dokázali, nebudeme spekulovat a raději se budeme věnovat samotnému sedanu. Ten bude zpočátku k dostání v šesti provedeních, přičemž vrcholné provedení Quadrifoglio Verde je samozřejmě jedním z nich. Základní varianta pak dostane pod kapotu dvoulitrový benzín či 2,2litrový turbodiesel, kdy v prvním případě je možné počítat s 200 koňmi v 5 000 otáčkách a 330 Nm při 1 750 ot./min. Přenos výkonu pak bude mít standardně na starosti osmistupňový automat.
U vůbec prvního celohliníkového dieselu v historii značky je možné volit mezi 150koňovou a 180koňovou variantou, přičemž k dispozici bude šestistupňový manuál i osmistupňová automatická převodovka. Jízdní dynamiku či spotřebu automobilka prozatím nezmiňuje, nicméně dodává, že u slabšího dieselu je možné počítat se suchou hmotností 1 374 kilogramů. Šestiválcové Quadrifoglio Verde pak díky rozsáhlému využití karbonu ukáže na ručičkách vah hodnotu 1 524 kg.
Přečtěte si více: Alfa Romeo odhalila rovněž seznam položek výbavy, jež Giulia dostane standardně či za příplatek.
Alfa Romeo Giulietta 2016 - facelift
Zakrátko tomu bude přesně šest let od chvíle, co se Alfa Romeo Giulietta představila na ženevském autosalonu. Dle současných automobilových trendů bychom se tedy pro letošek měli dočkat nové generace, Italové však v posledních letech slibovali spíše konec tohoto modelu. Své rozhodnutí si ale nakonec rozmysleli, možná i proto, že poté by vlastně neměli co prodávat. Nakonec tedy přišel na světlo světa avizovaný facelift, který by měl Giuliettu udržet ve formě po příštích pár let. Za největší rozdíl vůči dřívějšku se přitom dá považovat přejmenování vrcholného modelu Qudrifoglio Verde neboli QV na Veloce.
Ostřejší provedení s výkonem 240 koní ale nyní nechme stranou, místo toho se budeme soustředit na obecné změny. Ty se vpředu soustředí na výměnu nárazníku, se kterým dorazila modifikovaná čelní maska s odlišným výpletem. Dále lze zmínit jiný design litých kol, font označení modelu pak připomíná větší Giulii. Tím jsme se ale dostali na konec venkovních změn, zamířit tedy můžeme do interiéru.
Uvnitř kabiny se dá mluvit o zrevidovaném čalounění a dekorech, vylepšen byl také multimediální systém Uconnect. V jeho rámci je možné počítat s technologií Live Services, která umožňuje snadnější připojení k Facebooku, Twitteru, Deezeru, TuneIn, Reuters nebo TomTomu. K ničemu dalšímu se však Italové neodhodlali, přes zimu tak skutečně spíše spali než pracovali.
Přečtěte si více: Nepříliš rozsáhlý facelift se na pohonné ústrojí Alfy Romeo Giulietta bohužel nepodíval.
Alpina B7 2016 - nová generace
Tento model vždy tak trochu volal po označení M7, tedy jméně sportovního modelu sedmičkové řady, který BMW nikdy nepostavilo. Už mnohokrát se tedy spekulovalo, že jej konečně stvoří a v nové generaci se k tomu schylovalo více než kdykoli předtím. Jenže nyní se zdá, že Mnichov v rámci hry „má mě rád, nemá mě rád”, setrvá u druhé varianty. Nejsportovnější sedmičkou bude nejspíš typ M760Li a samo BMW teď už říká, že pokud někdo touží po M7, má si jít koupit Alpinu B7. A je třeba říci, že ta má nyní k takovému autu velmi blízko.
Nebudeme dlouze chodit kolem horké kaše, nejpůsobivější je na tomto stroji mechanika. Alpina pro vůz zvolila motor 4,4 V8 biturbo, který pochopitelně nezůstal sériový. Dostal nové písty, turbo, mezichladič stlačeného vzduchu, sání i výfuk. A disponuje nyní výkonem až 600 koní v rozmezí 5 750 ot./min a 6 250 ot./min, který pramení z točivého momentu až 800 Nm v 3 000 otáček.
Vůz dále pracuje s osmistupňovým automatem vytvořeným u ZF přímo pro tento model a upraveným pohonem všech kol xDrive. B7 nabízí stejně jako jeho mnichovská předloha více jízdních režimů a pokud přepnete z Comfortu do Sportu, začnou se dít věci. I když jde o velký luxusní sedan, dokáže s výše zmíněnými parametry zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a rozjet se až na 311 km/h. To jsou podstatně lepší parametry i než u tovární M5 - jak s výkonem 560 koní (4,4 s), tak u verze Competition s 575 koňmi (4,3 s). A čísla, která jsme si ještě nedávno spojovali leda se supersporty.
Přečtěte si více: Projděte si detailní představení neoficiálního BMW M7.
Apollo (Gumpert) Arrow - nový model
O znovuzrození zkrachovalé automobilky Rolanda Gumperta se postarali hongkongští milionáři, kteří ovšem značku překřtili na Apollo. A zároveň oznámili, že slavný návrat můžeme očekávat již v Ženevě. Jelikož sliby se nemají plnit jen o Vánocích, ale také v březnu, můžeme si nyní představit zcela nový model Apollo Arrow. Ten dokáže již na první pohled zaujmout svým designem, ačkoliv je zřejmé, že velkou roli zde hraje kombinace oranžového laku a černých doplňků. Mimo to tu ovšem máme aerodynamicky tvarovanou karoserii, která by ve srovnání s minulými vozy značky měla navýšit přítlak a zároveň zlepšit chlazení.
Automobilka vůz popisuje jako „žraloka plovoucího ve vlnách”, pročež by Arrow měl působit dynamicky i ve chvílích, kdy jen tak postává na výstavišti Palexpo. Zda takový dojem navozuje či nikoliv, to již necháme na vašem posouzení. My přitom jen dodáme, že karoserie je vyrobena z karbonu a počítá se vzhůru výklopnými dveřmi typu gullwing.
Uprostřed vozu je usazen čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který nejspíše stejně jako motory předchozích modelů pochází ze skladů Audi. Pořádným tuningem ovšem bylo dosaženo 1 000 koní a 1 000 Nm, přičemž veškerý výkonpřenáší na zadní kola plně synchronizovaná sekvenční sedmistupňová převodovka CIMA s dvoulamelovou spojkou.
Přečtěte si více: Vedle opravdu lehkého Apolla Arrow se v Ženevě ukázalo i Apollo N.
Následující >1 / 8
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 8 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 41 minutami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 2 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 3 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 5 hodinami - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva