Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek
6.3.2014 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 6.3. 09:50) Nejdůležitější evropský autosalon roku je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické info, Abarth, Alfa Romeo, Alpina, Apple, Arash, Audi
- Bentley, BMW, Bugatti, Cadillac, Citroën, Dunlop, EDAG, Ermini
- Ferrari, Fiat, Ford, Giuiaro, Gumpert, Honda, Hyundai, Infiniti
- Jaguar, Jeep, Kia, Koenigsegg, Lambo, Lancia, Land Rover, Lexus
- Maserati, Mazda, McLaren, Mercedes, Mini, Morgan, Opel, Peugeot
- Q, Range, Renault, Rolls, Seat, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki
- Škoda, Tata, Toyota, Volkswagen, Volvo
Tip: Nepřehlédněte ani galerii živých fotografií přímo ze Ženevy, v níž si můžete detailně prohlédnout už většinu vystavovaných novinek. Nahlédněte též do galerie krásných hostesek ženevského autosalonu.
Doplněno 6.3. 9:50: Abarth 500 2014, Audi RS5 DTM 2014, Inteligentní pneumatiky Dunlop, Fiat 500L Trekking Street Surf, Land Rover Discovery 2015 - avízo, Mercedes SL 2Look a SLK CarbonLook, Nissan X-Trail 2014 - představení techniky, Škoda Octavia G-Tec - české ceny.
Doplněno 5.3. 7:30: Abarth 695 Biposto, Alfa Romeo 4C Spider - úplné představení, Alpina B4 Biturbo Cabrio - úplné představení, Alpina B6 Biturbo Gran Coupe, Audi TT Quattro Sport, Ferrari California T - nová videa, Honda Civic Type-R 2015 - úplné představení, Hyundai Genesis 2014 - evropská verze, Infiniti Q50 2,0 T, Infiniti Q50 Eau Rouge - úplné představení, Jaguar XE 2015 - avízo nového modelu, Jeep Renegade 2015 - úplné představení, Kia - nový hybrid a automat, Maserati Alfieri - koncept nového GT, Mazda Hazumi - úplné představení, McLaren 650S Spider, Morgan Plus 4 2014, Nissan Juke 2014 - úplné představení, Nissan Juke Nismo RS 2014, Porsche 919 hybrid - úplné představení, Quant e-Sportlimousine - úplné představení, Renault Clio RS Monaco GP, Renault Twingo 2014 - úplné představení, Rolls-Royce Ghost Series II 2014 - úplné představení, Subaru Viziv 2 2014, SsangYong XLV - úplné představení, Suzuki Celerio 2014, Škoda Octavia G-Tec - detailní představení, Toyota Aygo 2014 - úplné představení.
Doplněno 4.3. 7:40: Apple CarPlay - palubní systém, Audi TT 2014 - úplné představení, Bugatti Veyron Legends Rembrandt, Giugiaro Clipper, Gumpert Explosion, Honda Civic Type-R 2014 - první fotografie, Lancia Ypsilon Elefantino a Elle, Mazda Hazumi - úplné odhalení, Opel Adam S 2014 - úplné představení, Porsche 919 hybrid, Škoda Monte Carlo - nové modely, Škoda Octavia III Laurin a Klement - detailní představení, Škoda Octavia III Scout - detailní představení, Škoda Vision C - detailní představení, VW Multivan Alltrack 4x4, VW T-Roc - úplné představení.
Doplněno 3.3. 12:30: Alfa Romeo Giulietta QV 2014 a MiTo QV, Arash AF8 - úplné představení, Audi TT 2014 - první foto, EDAG Genesis, Fiat 500 2014, Jeep Renegade 2015, Koenigsegg One:1 - úplné představení, Lamborghini Huracán LP610-4 - úplné představení, Lexus RC F Sport a RC GT3, Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna, McLaren 650S - úplné představení, Nissan Juke 2014 - odhalující fotografie, Nissan Smart Rerview Mirror, Seat Leon Cupra 2014 - rekord Nordschleife, Touring Superleggera Disco Volante 2014, Toyota Aygo 2014 - nové foto, VW T-Roc, Volvo Concept Estate - úplné představení.
Doplněno 27.2.: Alfa Romeo 4C Roadster, Citroën C1 Swiss & Me, Jaguar XF R-Sport, Lexus CT200h - evropská verze, Mini Clubman 2015 - koncept, Rolls-Royce Ghost Series II - facelift, Škoda Vision C - nové informace a snímky, Volvo Concept Estate - úplné představení.
Letošní rok se teprve rozjíždí, autosalonů však již za sebou máme několik. Jen v průběhu ledna a února jsme mohli virtuálně navštívit Detroit, Tokio, Birmingham, Montreal, Nové Dillí, Vídeň a pár dalších míst. Žádné z nich však pro nás nemá takový význam jako Ženeva. Zatímco taková detroitská show se logicky zaměřuje hlavně na Američany a ta tokijská na Japonce, švýcarské Palexpo představuje ráj především pro Evropany. Neznamená to ovšem, že by se autosalon zaměřoval pouze na ně - novinky nejen luxusních značek jako je Rolls-Royce nebo Bentley, či těch sportovních, mezi které patří Porsche, Ferrari a Lamborghini, totiž dozajista lákají fanoušky motorismu z celého světa.
Mimo to nebude opětovně chybět tzv. Zelený pavilon, do kterého jsou soustředěny elektromobily a hybridy. Důraz na stále větší ekologii a stále nižší spotřebu paliva bude ovšem patrný ve všech částech výstaviště, přičemž pro návštěvníky, kteří mají o tyto technologie zájem, bude na místě připravena brožura zahrnující seznam všech automobilů s emisemi CO2 o maximální výši 95 g/km. Nudného čtení se ovšem bát nemusíte, neboť zejména podivné evropské i americké regulace se postaraly o to, že mezi ekologicky se tvářícími vozy najdeme také modely jako Porsche 918 Spyder nebo Mercedes S 500 Plug-In Hybrid.
Jen premiérami nových vozů ovšem Ženeva žít nebude. V předvečer zahájení autosalonu bude totiž vyhlášeno Evropské auto roku 2014. Vyjma toho se pak dozvíme také tři finalisty ankety WCOTY, a aby toho nebylo málo, pak chybět nebude ani speciální výstava zaměřená na legendární závod 24 hodin Le Mans.
Důvodů k výletu do Švýcarska tedy existuje dostatek, pokud se ale do této země řidičům nepřející nechcete vydat osobně, všechno důležité přímo ze Ženevy vám rádi zprostředkujeme. Stejně jako každý rok budeme mít i letos na místě své fotografy a redaktory, počítat tak můžete s průběžným představováním novinek i živými dojmy a fotkami. Kompletní přehled však pokaždé najdete v tomto článku, který budeme průběžně aktualizovat. Pokud tedy chcete mít neustálý přehled o tom, co se v Ženevě chystá či děje, volte Ctrl+D nebo jiný způsob přidání odkazu tohoto článku do záložek a nic důležitého vám tak neuteče.
V tuto vám můžeme představit již pŕes 70 novinek, které budou na ženevském autosalonu debutovat - u zmínky o každém vozu najdete obvykle jen pár snímků a část informací. Je-li ale k dispozici kompletní představení, nechybí ani odkaz na něj.
Než ale začneme se samotným přehledem jednotlivých novinek, máme pro vás několik organizačních detailů pro vaši osobní návštěvu ženevské motor show.
Kdy je možné autosalon Ženeva 2014 navštívit?
Dny pro novináře a odborníky:
4. března 2014 (úterý), otevřeno od 7:30 do 19:00 hod
5. března 2014 (středa), otevřeno od 7:30 do 19:00 hod
Dny pro veřejnost:
6. až 16. března 2014, otevřeno:
Pondělí až pátek: 10:00 - 20:00 hod
Sobota a neděle: 9:00 - 19:00 hod
Dospělí zaplatí za vstup 16 švýcarských franků (cca 360 Kč), děti od šesti do šestnácti let a penzisté 9 franků (200 Kč) a každý ze skupiny alespoň dvaceti návštěvníků libovolného věku po 11 francích (250 Kč). Při návštěvě Palexpa po čtvrté hodině odpolední je vstupné poloviční. Další informace můžete získat na webu autosalonu.
Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům ve Frankfurtu 2013, Ženevě 2013, Paříži 2012, New Yorku 2012, Ženevě 2012, Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.
A teď už se pojďme podívat na samotné novinky.
Abarth 500 2014 - drobný facelift
Ženevský autosalon nehostí pouze premiéru nového Abarthu 695 Biposto, ale také modernizaci standardního italského škorpiona. Ta se přitom soustředí především na přístrojový štít, kde se objevuje nový TFT-displej. Ten samozřejmě nechybí ani ve zvláštní verzi, kde mu společnost dělá LEDkový kolega na středové konzoli (zobrazující takřka závodní telemetrii). Na ten samozřejmě ve standardu můžete zapomenout.
Přesunout se tak můžeme k dalším změnám, kterých je jako šafránu. Nová jsou totiž pouze 16palcová kola s retro vzhledem, zatímco v paletě barev se objevuje nový béžový odstín a dvě dvoutónové kombinace - modrá se šedou a modrá s červenou. Tím ale modernizace končí, přičemž k mání je jak pro hatchback, tak pro polokabriolet. Ty lze přitom objednávat s výkonem 135 nebo 160 koní.
O poznání větší sílu si ovšem mohou vychutnat klienti závodního oddělení, pro které je připravena verze 695 Asetto Corse Evoluzione. Ta se pyšní prakticky stejným bodykitem jako dosud uvedené modely 500 Asetto Corse a 695 Asetto Corse, výkon ovšem zvyšuje z 200 na 215 koní. Tím se dozajista vylepší i jízdní dynamika, nic konkrétního ovšem Italové nezveřejnili.
Přečtěte si více: Další informace a fotky k inovované pětistovce Abarth a verzi 695 Asetto Corse Evoluzione.
Abarth 695 Biposto
Dvorního úpravce Fiatu už asi omrzelo, že si z jeho výtvorů lidé neustále utahují. Modely jako 595 50th Anniversary Edition nebo silnější 695 Maserati Edition už k smíchu zrovna nebyly, ale to, co nám Italové předvedli na výstavišti ženevského autosalonu 2014, to je teprve nářez. Výsledkem je totiž řádně nazlobená pětistovka, která jakoby měla před čumákem neustále rudo.
Přivítejme 695 Biposto v takřka závodnické úpravě, o kterém se traduje, že je vůbec nejextrémnějším Abarthem historie. To jsou docela silná slova, jejichž význam začínáme chápat až při podrobnějším průzkumu. Na lov se tenhle malý klepítkatec vydává dokonce do revíru motokárového Mini JCW GP, které se vyznačuje kupou okruhových elementů. Stejně jako on má „abartí pětikoule“ jen dvě sedadla, podstoupila však citelně radikálnější odtučnovací kúru.
Raketka postavená k padesátiletému výročí původního modelu 695 váží 997 kilogramů a její přeplňovaný motor 1,4 disponuje ještě o deset koní vyšší hodnotou výkonu než dosavadní nejsilnější vydání. Výsledkem je 190 koní a sprint na stokilometrovou rychlost v čase kolem šesti sekund (5,9 sekundy), maximálka údajně dosáhne na 230 km/h. To není zlé když uvážíme, že se s přenosem výkonu na silnici musejí prát jen přední kola. Pro navození té správné závodní atmosféry je za sedaly trubkový rám, který se stará o vyšší tuhost celku.
Přečtěte si více: Představení nejrychlejšího silničního Abarthu všech dob.
Alfa Romeo 4C Spider
Otevřená verze 4C podle Alfy přibrala pouhých 60 kg, což odpovídá dohadům o tom, že i Spider bude vážit pod tunu. Výrobce použil plátěnou střechu a karbonové prvky zejména v horní části karoserie, jako např. rám čelního skla a křidélek. Aerodynamika prý doznala úprav směrem k co největšímu snížení turbulencí při jízdě nahoře bez.
Oproti uzavřené variantě dostal 4C Spider nový titanový výfuk, na jehož vývoji se podílela i světoznámá firma Akrapovič. Jeho součástí jsou elektronicky řízené ventily, které kromě zvuku údajně také zvládnou zlepšit výkon. Další - a velmi vítanou - změnou jsou přední světlomety. Stále mají karbonové prvky, ale dostaly krycí plexisklo a Alfa se zbavila designu očí pavouka. Zda je dostane i kupé, zatím není známo, stejně jako tomu je u nových kol.
Zbytek vozu je identický s kupé, za sedadly tedy najdeme benzínový čtyřválec o objemu 1750 ccm, který pohání zadní kola přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku TCT. Výkon zůstává na 240 koních a údajně se nezměnilo ani zrychlení na stovku 4,5 vteřiny a ani maximálka přes 250 km/h. Stejné je i rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60.
Přečtěte si více: Vše o zatím konceptu, byť předprodukčním, otevřené Alfy 4C.
Alfa Romeo Giulietta QV 2014 a MiTo QV 2014
Podle očekávání dostává nejrychlejší Giulietta pod kapotu relativně krátce po faceliftu novou pohonnou jednotku z Alfy 4C, která ho má umístěn uprostřed. Navzdory dřívějším fabulacím, že bude nově označena GTA, čímž by se vrátila k tradicím, nadále ponese na předních blatnících čtyřlístky.
Verzi Quadrifoglio Verde (anglicky Cloverleaf, česky Čtyřlístek, zkráceně QV chcete-li) tedy od nynějška pohání čtyřválec s turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu, který z objemu 1,75 litru dosahuje maximálního výkonu 240 koní při šesti tisících otáčkách. Správně, to je přesně o pět koní více než předtím a o 500 otáček výše než dosud. Maximální točivý moment činí 340 N. Roztáčena jsou přední kola, s kterými je pohonná jednotka spojena se šestistupňovou semi-automatickou převodovkou TCT vybavenou dvojicí spojek. I ta samozřejmě přichází ze sportovního modelu 4C, manuální skříň si bohužel fandové rychlé Alfy neobjednají.
Jaké jsou parametry této půvabné Italky? Z klidu na stokilometrovou rychlost zrychluje za 6,6 sekundy, což je o dvě desetinky rychlejší než u předchozího QV s manuální převodovkou. Akcelerace údajně zcela ustane na hodnotě 240 km/h. Jen pro srovnání, standardní Golf GTI zvládá tuto disciplínu za 6,5 sekundy a dosáhne maximálky 245 km/h.
Přečtěte si více: Úplné představení obou inovovaných Alf.
Alpina B4 Bi-Turbo Cabrio
Alpina na svůj stánek na ženevském autosalonu přivezla kromě B6 Biturbo Gran Coupe také otevřenou verzi modelu B4 Biturbo. Vzhledem k tomu, že otevřená M4 od BMW zatím světu známa oficiálně není, je B4 Cabrio od Alpiny to nejrychlejší, co mnichovská „čtyřka” bez střechy může nabídnout.
Pod kapotou tohoto stroje je stejný motor jako v kupé B4, tedy třílitrový řadový šestiválec, jehož výkon poskočil na 410 koní a 550 Nm díky dvěma turbodmychadlům a novému sání a výfukovému systému, vyvinutému ve spolupráci s firmou Akrapovič. Beze změny samozřejmě nezůstala ani řídící jednotka. Ve spolupráci s osmistupňovým automatem ZF, který přenáší výkon na zadní kola, zrychlí otevřená B4 na stovku za 4,5 vteřiny, na dvoustovku za 14,1 s a zastaví se až na 301 km/h. K tomu má dle norem stačit pouze 7,6 litru paliva na 100 km.
Podobně jako v případě již zmíněné větší B6, i u B4 se dostalo úprav také softwaru adaptivních tlumičů. Všechny komponenty podvozku včetně brzdového systému doznaly změn či vylepšení, na řidiči zůstává volba jízdních režimů Eco Pro, Comfort, Sport a Sport+. Ve standardní výbavě je rovněž posilovač řízení s proměnným účinkem.
Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení neoficiální BMW M4 Cabrio.
Alpina B6 Biturbo Gran Coupe
Nazvat německou Alpinu „tunerem” není zcela přesné, neboť vozy BMW a Alpina sjíždějí v Mnichově ze stejné výrobní linky a k zákazníkům jdou s plnou zárukou BMW. Posledním vozem této firmy je B6 Biturbo Gran Coupe, elegantní sedan s upraveným motorem pod kapotou, který se světu ukázal na letošním ženevském autosalonu.
V rámci úprav přibyla motoru dvě nová turbodmychadla, každé pro jednu řadu válců. Nové jsou také písty Mahle, které byly vyvinuty přímo pro tuto úpravu, a aktivní výfukový systém. Samozřejmostí je také nová řídící jednotka. Výsledkem je 532 koní ze 4,4litrového osmiválce BMW, kterýžto výkon stačí na stovku za 3,9 vteřiny a maximálku 315 km/h. I přes tato čísla se má motor spokojit s 10,5 litry benzínu na 100 km.
První čtyřdveřové kupé od Alpiny využívá adaptivní podvozek, jehož software je značně upravený, a také systém pohonu všech kol BMW xDrive. Rozdělení výkonu je údajně nastaveno optimálně pro sportovní jízdu a má zlepšovat agilitu při zachování neutrálního chování podvozku. Standardní osmistupňový automat ZF má také upravený software a v manuálním režimu neodřazuje sám, nechává tuto činnost na řidiči.
Přečtěte si více: Kompletní informace a další fotky k formálně nejrychlejšímu šestkovému Gran Coupe.
Apple CarPlay
Na ženevský autosalon nemíří jen záplava nových modelů, ale také moderní techniky. A tím nemyslíme jen vylepšené pohonné jednotky, jaké hodlá předvést Opel či Renault, ale také multimediální systémy. Jedním z těch velmi sledovaných bude dozajista příspěvek firmy Apple, který pod názvem CarPlay zamíří ještě letos „pod střechy“ modelů Ferrari, Hondy, Hyundai, Jaguaru, Mercedesu a Volva.
Vozy těchto automobilek dostanou dotykové displeje, tlačítka a páčky na volantu, kterými půjde ovládat palubní počítač spárovaný s iPhony. Ty ovšem musí obsahovat rozhraní Lightning a systém iOS 7 (jde o přístroje iPhone 5, 5C a 5S). Přes audiosystém v autě tak bude možné telefonovat a poslouchat streamovanou hudbu, zatímco na velkém displeji si přečtete příchozí zprávy (nebo se zadíváte na mapy od Applu).
Hlavní výhodou je, že se řidiči budou moci plně věnovat situaci na vozovce. Celý systém spoléhá na asistentku Siri, která umí navigovat nebo číst zprávy a hlasem jí můžete novou textovku nebo cíl nadiktovat, případně pro vás vytočí číslo. Systém umí přehrávat veškerou hudbu z iTunes, ale poradí si i s jinými službami jako Spotify, Beats Radio, iHeartRadio nebo Stitcher. Další aplikace mají brzy přijít.
Přečtěte si více: Vše známé o novém multimediálním systému Apple.
Arash AF8
Poslední dílo Arash Cars známé pod označením AF8 jde ve stopách předchozího modelu AF10 a používá dokonce stejný motor. Tím je neskromný sedmilitrový vidlicový osmiválec s výkonem 550 koní a točivým momentem 640 Nm, kterým AF8 míří do segmentu Ferrari 458 Italia a McLarenu MP4-12C. I díky velkoobjemové benzinové pohonné jednotce zvládne tenhle supersport zrychlit na stovku za 3,5 sekundy, avšak zastaví se na možná trochu podměrečných 320 km/h. Ať už tak či onak, rychlý musí být jako ďábel. Přidejte mu turbodmychadla, která zatím nemá, a odletí.
S motorem je spojena prý zcela obvyklá šestistupňová manuální převodovka, šasí je vyrobeno z vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonových vláken. Aby se hmotnost vozu usadila co možná nejníže, je také celá karoserie vyrobena z karbonu. Podle udávaných údajů musí velmi slibný výkon rozhýbávat jen 1 200 kilogramů, což by mohlo pro Arash znamenat snad i prvenství mezi vozy svého segmentu. Zatím však nebudeme nikomu nasazovat korunu, protože nevíme, zda se náhodou nejedná o suchou hmotnost.
Víme však, že AF8 stojí na 19palcových předních a 20palcových zadních kolech, které jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Cup 2. Kola za sebou skrývají vrtané brzdové kotouče, které při deceleraci svírají šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístky vzadu. O takřka závodních genech ledacos napovídají dvojité lichoběžníky a příjemně potěší také klasický hydraulický posilovač řízení oproštěný od elektromotorů. Rozměry karoserie jsou velmi kompaktní, a tak by nemusel tenhle vůz sdílet problémy s konkurencí, jelikož ta se dokáže na úzké silnici dost trápit.
Přečtěte si více: Kompletní představení nového supersportu značky Arash Cars.
Aston Martin DB9 Carbon Black a Carbon White
Britská automobilka se v poslední době zaměřovala hlavně na spojení s německým AMG. To ovšem neznamená, že by byl opomenut vývoj silničních modelů. Do Ženevy tak dorazí speciální edice Astonu Martin DB9 pojmenované Carbon Black a Carbon White. Dopřát si je bude moci celý svět s výjimkou Spojených států, což není zrovna obvyklá taktika. Na druhou stranu však nová edice mnoho unikátních prvků nepřináší, ronit krokodýlí slzy tak Američané nemusí.
A oč přijdou? Zvenčí jsou to víceméně jen karbonové lištičky za předními koly, jež kontrastují především s bílým lakem, a červeně lakované kotouče. Ty přitom korespondují s kontrastními švy v interiéru, kde se mimo jiné objevují také nové ozdobné lišty dveřních prahů.
Po stránce mechanické ale již kupé disponuje standardním uspořádáním. Pod kapotou tak i nadále najdeme šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 517 koní, s nimiž se Aston Martin DB9 rozjede takřka na magickou třístovku. Ceny nové edice jsou pak k dispozici v dealerstvích „na vyžádání“.
Přečtěte si více: Máme pro vás také foto bílého exempláře Astonu Martin DB9 Carbon White.
Aston Martin V8 Vantage N430
Druhá novinka britské značky se po stránce vizuální nechala inspirovat konceptem CC100 Speedster, na což odkazují unikátní polepy nazvané Club Sport Graphics Pack. Po stránce mechanické však již vzorem stálo závodní provedení GT4. A to navzdory faktu, že do prodeje tento model zamíří nejen jako kupé, ale rovněž jako roadster.
Obě karosářské varianty mohou počítat s větším množstvím karbonových vláken, která se v kombinaci s novými desetipaprskovými koly podílí na snížení hmotnosti o 10 kilo. Stejné diety se přitom dočká také interiér, kde nechybí kevlarová sedadla či standardní šestistupňový manuál. Sáhnout lze ovšem také po příplatkovém automatu, který dorazí s hořčíkovými pádly.
Z dalších doplňků můžeme jmenovat tisíciwattový audio systém Bang Olufsen, který by mohl značně konkurovat jekotu osmiválcového motoru. Ten přitom ze 4,7litrového objemu doluje 436 koní, což díky zmíněné redukci hmotnosti stačí k akceleraci z klidu na 96 km/h za 4,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 306 km/h.
Přečtěte si více: Nový V8 Vantage N430 se začne prodávat od září za necelé tři miliony korun.
Audi A4, A5, A6 ultra - úsporné verze
Někdo šetří hmotnost na nádržích, jiní se vydávají tradičnějšími cestami, které řidičům nemusí jít k duhu. Audi je s novou enklávou modelů obdařených přídomkem ultra někde na polovině cesty, kterou jsme již museli akceptovat. „Ultras” z domoviny automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku nebudou tak rychlé jako úvodní ochutnávka v podobě TT ultra quattro. Dostanou primárně systém start-stop a informační systém, který bude řidiči dávat rady k tomu, aby jel co možná nejšetrněji vůči životnímu prostředí.
Mimo to se úprav dočká karoserie, které zajistí lepší aerodynamiku. K tomu dojde také ke snížení světlé výšky a divili bychom se, kdyby se na něm také neobjevilo úspornější obutí. Pod kapotou A4 ultra bude dvoulitrové TDI s výkonem 136 koní nebo až 163 koní s točivým momentem 320 (při 1 500 až 3 000 otáčkách), respektive 400 Nm (při 1 750 až 2 750 otáčkách). O pomalé „herky“ se zelenou vlaječkou tedy nepůjde, protože zrychlení na stovku proběhne za 9,3 sekundy a maximálka leží na 215 km/h. Sedan se vyznačuje spotřebou od 3,9 litru, Avant je na hodnotě 4,2 litru.
Stejná jednotka se objeví v kupé A5 a také v modelu A5 Sportback, ovšem zde jen ve výkonnějším provedení, které umožní zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 8,3 sekundy (stejné jako A4 sedan), Sportbacku pak za 8,6 s. Oba se přesto rozjedou až za hranici 220 km/h. Kabriolet se ultra ekologické verze zřejmě nedočká. U většího A6 a A6 Avant se prý objeví také čtyřválec 2,0 TDI se spotřebou 4,2 litru (4,6 l Avant), avšak v tomto případě se pochlubí výkonem 190 koní a 400 Nm točivého momentu (při 1 750 a 3 000 otáčkách).
Přečtěte si více: Máme pro vás komplexní představení německých „ultras“ včetně prvních cen.
Audi A8L Security
Modernizaci německé vlajkové lodi jsme si představili již během premiéry na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Na letošní Ženevu je pak pro změnu připraven debut modelu A8L Security, který nabízí balistickou ochranu třídy VR7. Zvenčí přitom nic nenaznačuje tomu, že by karoserie byla chráněna pancířem. Vůz dokonce i sdílí 5,27metrovou délku a 3,12metrový rozvor s prodlouženou variantou, na které je založen. Snad jen pohled na zvýšené bočnice pneumatik (jejich rozměr činí 255/70 R19) naznačuje, co se skrývá pod povrchem.
Kvůli pancéřování přitom musely být některé části hliníkového prostorového rámu ASF vyrobeny znovu (a ručně), přičemž jejich zapasování a kompletně celé sladění zabralo speciálně vyškoleným technikům na 450 hodin. Nyní však Audi může bez problémů tvrdit, že některé oblasti karoserie již neodpovídají pouze ochraně na úrovni třídy VR7, ale dokonce vyšším úrovním VR9 a VR10. Zmiňované pneumatiky pak i po průstřelu zvládají 80kilometrové tempo, zatímco kokpit osazený zábavním systémem lze dále vybavit třeba hasicím přístrojem.
Mimo to Audi nabízí pohotovostní systém se zásobou čerstvého vzduchu pro případ plynového útoku, pro státníky pak budou důležité všemožné sirény a blikačky. Ceny se ovšem kvůli bezpečnosti dozví jen vážní zájemci, kteří si Audi A8L Security mohou již nyní objednat. Na dodávku si však počkají až do podzimu.
Přečtěte si více: Víme, s jakými motory bude Audi A8L Security k dispozici.
Audi RS4 Avant Nogare
Před dvaceti lety se na světě objevilo Audi RS2 Avant, modrý splašený kombík s pohonem všech kol a 2,2litrovým přeplňovaným pětiválcem produkujícím 315 koní a 410 Nm. Ten pro značku znamenal posílení reputace, díky čemuž se nemůžeme divit příchodu speciálního modelu, který na tuto legendu odkazuje.
Honorování je patrné hlavně na karoserii, kterou zdobí barva totožná s tou na první RS2 - modrá Nogaro. Mimo to Audi RS4 Avant dostalo perleťový vzhled, zatímco přední maska chladiče je leskle černá, stejně jako rámy oken a oválné koncovky sportovního výfukového systému. Střešní ližiny dostaly matnou černou barvu. Uvnitř najdeme černou kůži Valcona a modrou nebo černou alcantaru a samozřejmě znáčky pro ujištění, že nesedíte v běžné RS4.
Pod kapotou stále pracuje 4,2litrový atmosférický osmiválec FSI, který dává 450 koní v 8 250 otáčkách a 430 Nm mezi 4 a 6 tisíci otáčkami, což stačí ke stovce za 4,7 vteřiny a maximálce 280 km/h. Tato síla putuje na všechna kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Standardem jsou dvacetipalcová kola s pneumatikami o rozměru 265/30 R20, za kterými najdeme brzdy s červeně lakovanými třmeny. Karbon-keramické brzdové kotouče jsou k mání za příplatek.
Přečtěte si více: Projděte si také údaje o spotřebě a ceně nového novodobého Audi RS2 Avant.
Audi RS5 DTM 2014
Pokud na letošním ženevském autosalonu přijde řeč na motorsport, pak se dozajista bude točit hlavně kolem Le Mans. Výstaviště Palexpo hostí minulé i budoucí hvězdy legendárního vytrvalostního závodu. Vedle toho se ovšem také stává svědkem debutů speciálů určených pro Německé mistrovství cestovních vozů známé pod zkratkou DTM. Mnichovské BMW M4 jsme si již představili, nyní přichází řada na jeho největšího konkurenta, Audi RS5.
Zatímco model s ledvinkami a vrtuli je zcela nový, RS5 je evolucí loňského vozu. Ve srovnání s minulou sezónou přijede s lehce pozměněnou aerodynamikou. Nová jsou zpětná zrcátka, přibyly boční spoilery a zadní blatníky prošly revizí. Vedle toho se vpředu objevuje výplet čelní masky imitující včelí plástve a přeprofilované vstupy vzduchu, které mají lépe zásobovat motor a brzdy čerstvým vzduchem.
Tyto změny jsou samozřejmě jen minoritní, podle Stefana Aichera, šéfa designu divize Audi Sport, „jsou pravidla DTM velmi striktní. A protože se musíme pohybovat na velmi úzkém prostoru, je třeba doslova hodinářské práce.“ Proto se vyjma výše zmíněného oproti loňskému roku jen lehce pozměnilo zavěšení přední i zadní nápravy.
Přečtěte si více: Úplné představení občerstveného závoďáku Audi.
Audi S1
Nové Audi S1 na první pohled působí velmi agresivním dojmem. To je zčásti způsobené odstínem Vegas Yellow, zčásti pak venkovním stylistickým paketem quattro, jehož součástí je výraznější čelní nárazník a zadní křídlo. Abychom přitom kapitolu designu exteriéru mohli dokončit, je třeba zmínit ještě 17palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 215/40. Ty jsou standardem, stejně jako 310milimetrové přední brzdové kotouče nebo systém Audi Drive Select, jež řidiči umožňuje volbu mapování plynu, tlumičů a řízení. Za příplatek ovšem můžete sáhnout také po osmnáctkách, se kterými přichází pneu o rozměru 225/35 a červeně lakované brzdové třmeny.
Spíše než vzhled a výbava vás ale dozajista láká pohonné ústrojí, kterým je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA888. Ten spolupracuje s multilamelovou mezinápravovou spojkou Haldex a na všechna čtyři kola posílá 231 koní, tedy o trochu méně, než se čekalo v případě nejpozitivnějších zvěstí. Stále však jde o sílu dostatečnou k akceleraci z klidu na stovku za 5,8 sekundy.
Daného zrychlení je přitom schopno třídvířko, zatímco S1 Sportback potřebuje čas o desetinu delší. Mimo to se liší také průměrná spotřeba, která činí 7 l/100 km, respektive 7,1 litru na sto kilometrů. Společným jmenovatelem se ovšem stává šestistupňová manuální převodovka, se kterou dorazil také elektronický diferenciál a stabilizace se dvěma režimy.
Přečtěte si více: Podívejte se také na třídveřové provedení Audi S1 se základním bodykitem.
Audi S3 Cabriolet
Modelová řada S3 rozhodně není malá, v průběhu posledních let z Ingolstadtu dorazil třídveřový hatchback, pětidveřový Sportback i čtyřdveřový sedan. Mimo to Audi zvažuje verzi Plus, která by standardní hardware ještě trochu vylepšila. Mohlo by se tak zdát, že značka se čtyřmi kruhy ve znaku má pro každého něco, ale to bychom zapomínali na milovníky jízdy s větrem ve vlasech. A právě pro ně je určen nový přírůstek v rodině, dvoudveřové Audi S3 Cabriolet.
Po stránce motorické dostaneme stejné pohonné ústrojí jako u zbytku řady. Jde o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkující 300 koní v 5 500 otáčkách a 380 Nm točivého momentu mezi 1 800 a 5 500 ot./min. Rozdíl ale nastal v nabídce převodovek, neboť zatímco zbytek nabídky těží i z manuálu, kabriolet dostal pouze šestistupňový automat S tronic. Pohon všech kol však již zůstal nedočten, přičemž akceleraci z klidu na stovku zvládne S3 Cabrio za pouhých 5,4 sekundy.
Střecha, přidávající více kil elektromotory než plátnem, se pak skládá za 18 sekund. Ovlivňuje přitom velikost zavazadlového prostoru, který standardně nabízí 285 litrů - po uskladnění střechy však již disponuje objemem o 40 litrů menším. Cena v Německu ovšem vylétla na 48 500 EUR (cca 1 334 000 Kč), což oproti sedanu prodávanému za 40 400 EUR (1,11 mil. Kč) představuje značný nárůst.
Přečtěte si více: Máme pro vás detaily o navýšení hmotnosti nového Audi S3 Cabriolet.
Audi TT 2014 - nová generace
Již na první pohled je patrné, že žádná revoluce se u čtyř kruhů nekoná. Nové TT prakticky do puntíku kopíruje siluetu generace předchozí, kvůli čemuž za změnami musíme k detailům. Ten první je přitom opravdu podstatný - nová šestiúhelníková maska zabrala opravdu značnou část přídě. Malé kupé tak vizuálně přibližuje k většímu modelu R8, což by pomalu mohlo působit kontraproduktivně. Dá se předpokládat, že kvůli zvětšení masky byly upraveny také blatníky, které mají za úkol hostit větší kola. Masce dělají na přídi zajímavě stylizovaná LEDková světla, jejichž motic najdeme i na zádi, jež ale jinak působí docela všedně.
Exteriér bychom tak mohli opustit, ještě musíme zmínit jeden detail. Stejně jako studie Škoda Vision C, i nové Audi TT je ozdobeno boční linií zvanou Tornádo, která se táhne od předních až po zadní světlomety. Sdílení je tak v rámci značek sdružených pod křídly Volkswagenu větší, než jsme si mysleli.
Přesuňme se k důležitějším věcem, mezi nimiž je nejpodstatnější výměna platformy PQ25 za nové modulární komponenty MQB. S nimi přichází změna rozměrů, která je zcela v rozporu se stávajícími trendy. Při délce 4 180 mm a šířce 1 832 je novinka o dvacet milimetrů kratší a osm užší než její předchůdce. Výška 1 353 mm zůstala na stejné hodnotě.
Přečtěte si více: Kompletní představení nové generace „TéTéčka“,hned včetně ostřejší verze TTS.
Audi TT Quattro Sport - koncept nového TT-RS
Nové TT quattro sport concept již na první pohled dává najevo svůj dynamický potenciál. Jeho příď je zásluhou úspornějšího výpletu čelní masky a zvětšeným sacím otvorům mnohem agresivnější, což jen umocňuje použití karbonu na lízátko čelního nárazníku. Ze stejného materiálu jsou také nástavce bočních prahů a mohutné zadní křídlo, kterému s přítlakem napomáhá difuzor. I na jeho výrobu přitom bylo užito uhlíkových vláken.
Mimo výše zmíněné pak komplet dotvářejí 20palcová kola, čelní světlomety osazené technologií Matrix LED a boční grafické polepy, které nás přivádějí k motorovému prostoru. Název na nich avizuje výkon pod kapotou - tedy 420 koní, za jejichž produkci je zodpovědná stejná pohonná jednotka jako v případě TTS, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA888.
I v tomto případě výkon (210 koní na litr je lepší poměr, než jaký nabízelo Audi R18, které v roce 2001 vyhrálo Le Mans) a točivý moment 450 Nm míří na všechna čtyři kola, přičemž akcelerace na stovku zabere pouhých 3,7 sekundy. A to i díky standardně dodávané převodovce S tronic nebo poměrně nízké hmotnosti 1 344 kilogramů.
Přečtěte si více: Vše známé o TT s litrovým výkonem 210 koní.
Následující >1 / 7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 3 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 4 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 6 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 7 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva