Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Paříž 2016: velký přehled všech novinek
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno 30.9.) Po 2 letech se žhavé automobilové novinky vrací na nejstarší autosalon světa. Letos hostí i nevšední hvězdy stříbrného plátna.
Přehled kapitol
Doplněno 30.9.: Audi RS3 Sedan, Audi Q5 - úplné představení, BMW X2 - úplné představení, Dacie 2017, Ferrari LaFerrari Aperta - nové informace a snímky, Honda Civic Sedan pro Evropu, Honda Civic Type-R, Hyundai RN-30 - úplné představení, Infiniti VC-T - nové detaily, Land Rover Discovery - úplné představení, Lexus IS 2017, Lexus UX - úplné představení, Mercedes EQ - úplné představení, Mitsubishi GT-PHEV - úplné představení, Nissan Micra - úplné představení, Renault Trezor, Renault Zoe ZE 40, SsangYong LIV-2, Suzuki Ignis 2017, Škoda Kodiaq - cena, VW I.D. - úplné představení
Odstraněno pro neúčast: BMW řady 5 2017, Dacia Duster 2017, Opel Insignia 2017, Seat Leon 2017, VW Golf 2017, VW Tiguan XL.
Doplněno 27.9.: Alfa Romeo Giulia Veloce a Advanced Efficiency, Audi Q5 2017 - nové informace a snímky, Audi TT S line competition, BMW 5 2017 - nové informace a snímky, Ferrari GTC4 Lusso T, Kia Carens 2017, Kia Soul 2017, Mercedes-Benz E All-Terrain - úplné představení, Mercedes-Maybach S 600 Pullman, Mini John Cooper Works Clubman All4, Nissan Micra 2017, Smart ForTwo a ForFour Electric Drive 2017.
Odstraněno pro neúčast: Bentley, Lamborghini.
Po dvou letech se na scénu opětovně vrací pařížský autosalon. Ten se vůbec poprvé konal v roce 1898 jako první motor show na světě. Za jeho zrodem stál Albert de Dion, tvůrce nápravy de Dion a zakladatel kdysi největší automobilky světa De Dion-Bouton. Za více než sto let se brány autosalonu několikrát neotevřely, zejména pak v důsledku obou světových válek. V roce 1977 došlo ke zrušení v důsledku špatné ekonomické situace, od té doby se navíc motor show koná vždy jednou za dva roky, přičemž Paříž na stráži střídá Frankfurt.
Nač se ve městě nad Seinou těšit letos? V prvé řadě jsou to samozřejmě novinky ze světa automobilů, ať již jde o produkční vozy, prototypy a koncepty či futuristické studie. Seznam vystavovatelů je sice již v těchto chvílích poměrně dlouhý, nicméně zároveň již známe i nemalou řádku „absentérů“. Těmi jsou Aston Martin, Bentley, Ford, Lamborghini, Rolls-Royce a Volvo, které asi považují autosalony za přežitek a místo pronájmu stánku hodlají své peníze investovat jinak.
Namísto těchto automobilek budou haly Parc des Exposition v centrální Paříži v Porte de Versailles dále plnit různé motoristické týmy, výrobci oficiálního i mimotovárního příslušenství či díky stále většímu důrazu na alternativní pohon také energetičtí giganti. Řadu elektromobilů a hybridů navíc bude možné přímo vyzkoušet na speciální testovací trati, dále se pak v místě bude v sobotu 8. září konat také aukce síně Coys.
Hala č. 8 bude pro změnu zčásti patřit výstavě na téma automobilů ve filmu. Prohlédnout si budete moci celou řadu ikon stříbrného plátna, kupříkladu Porsche 908 z filmu Le Mans, Toyotu Supra z prvního Rychle a zběsile či Aston Martin DBS Ultimate a DB10 z bondovek Quantum of Solace a Spectre. Vozů ale bude samozřejmě více, kromě toho je možné počítat se souvisejícím doprovodným programem.
Na místě budeme mít opět naše tým, očekávat tedy můžete živé snímky i první dojmy přímo z výstaviště. Rozcestníkem vám přitom k tomu všemu bude vždy tento přehled. Ten je ale pouze výchozí, u zmínky o každém z automobilů tak obvykle najdete jen pár snímků a část informací. Je-li však k dispozici kompletní představení, nechybí ani odkaz na něj.
Pokud tedy chcete mít dokonalý přehled o tom, co se letos v Paříži v průběhu konání tamního autosalonu děje, přidejte si tento článek do záložek a nic důležitého vám neuteče. V tuto chvíli vám nabízíme informace a snímky k již více než 40 novým vozům a konceptům, které Paříži budou představeny.
Než začneme s přehledem jednotlivých novinek, podívejme se na trochu organizačních detailů. To kdybyste se chtěli do Paříže sami vypravit.
Kdy je možné autosalon Paříž 2016 navštívit?
Dny pro novináře a odborníky:
29. září 2016 (čtvrtek), otevřeno od 6:30 do 19:00 hod
30. září 2016 (pátek), otevřeno od 9:00 do 19:00 hod
Dny pro veřejnost:
Sobota 1. října až neděle 16. října 2016, otevřeno:
Pondělí až neděle: 10:00 - 20:00 hod
(navíc ve čtvrtek a pátek prodloužené večerní prohlídky až do 22:00 hod)
Dospělí zaplatí za vstup 16 Eur (cca 433 Kč), děti a studenti od 10 do 25 let 9 EUR (244 Kč), děti do 10 let mají vstup zdarma (na autosalon musí dorazit v doprovodu dospělého, na kterého připadají vždy maximálně tři osoby). Každý ze skupiny alespoň 15 návštěvníků libovolného věku pak zaplatí po 14 Eurech (379 Kč). Další informace můžete získat na webu autosalonu či na profilech na [hhttp://www.facebook.com/mondial.automobile/ Facebooku] a Twitteru
A teď už rychle k samotným novinkám.
Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům v Ženevě 2016, Frankfurtu 2015, Ženevě 2015, Paříži 2014, Ženevě 2014, Frankfurtu 2013, Ženevě 2013, Paříži 2012, New Yorku 2012, Ženevě 2012, Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.
Alfa Romeo Giulia Veloce a Advanced Efficiency - nové verze
Zatímco před pár lety nebylo o Alfě moc co psát, pokud tedy opomeneme hlavně sliby, současná situace vypadá pro příznivce automobilky i značku samotnou výrazně lépe. Aktuálně se mluví především o další novince, připravovaném crossoveru Stelvio se světovou premiérou naplánovanou na losangeleský autosalon v polovině listopadu, to ale neznamená, že bychom měli opomíjet Giulii. Dosud totiž nebyly odhaleny všechny její verze a další dvě z nich nyní míří na autosalon v Paříži.
Ta první nese už dříve využívaný přídomek Veloce, tedy rychlá, přičemž se nejedná pouze o jméno na papíře, ale nápisy se objevují také na obou předních blatnících. Jedná se přitom o slibované silnější varianty benzínových a naftových čtyřválců.
Druhý nový model Giulie má na víku zavazadlového prostoru písmena AE, což je zkratka pro úspornou verzi Advanced Efficiency. Postavená je na základech modelu s 2,2litrovým dieselem o výkonu 180 koní s osmistupňovým automatem, oproti výchozímu autu má však upravené převody, nízkotlaký EGR ventil, modifikované chlazení a o pět milimetrů snížený podvozek snižující koeficient aerodynamického odporu na 0,23. Giulia AE má dále pouze šestnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 205/60 R16 a sníženém valivém odporu, takže v normovaném testu NEDC byl vůz schopen vykázat průměrnou spotřebu jen 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. Navzdory tomu umí Giulia AE pořád zrychlit na stovku za 7,2 sekundy a při plném zatížení se rozjede na 230 kilometrů v hodině.
Přečtěte si více: Provedení Veloce nabídne 280 benzinových nebo 210 dieselových koní.
Audi A5/S5 Sportback 2017 - nová generace
Na stánku Audi nebude chybět dvojice A5 a S5 Sportback, která navazuje na již dříve odhalené dvoudveřové kupé, které dokonce již má své české ceny. Design, jemuž oproti předchozí generaci vévodí širší čelní maska a užší světlomety, tedy nepřekvapí. Mimo to oproti předchůdci prošla změnami kapota, nárazníky, boky se zvýrazněnou linií podél dveřních klik či zadní lampy. Ve srovnání s kupé se Sportback liší zejména v zadních partiích, což je dáno hlavně prodloužením rozvoru z 2 764 na 2 824 milimetrů.
Hned od začátku bude nová A5 k dispozici s dvěma variantami TFSI a třemi diesely, se kterými je možné spárovat šestistupňový manuál, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic nebo osmistupňový automat. V případě benzinů lze počítat s přeplňovaným dvoulitrem, který produkuje 190 koní a 320 Nm točivého momentu, respektive 252 koní a 370 Nm.
Diesely zastupují čtyřválec 2,0 TDI, který byl naladěn na 190 koní a 400 Nm. Pořídit jej přitom můžete v běžné verzi či jako úspornou variantu ultra. Dále nabídka pokračuje třílitrovým šestiválcem, který v méně potentní formě produkuje 217 koní a 400 Nm, v té vrcholné pak 286 koní a 620 Nm. U této verze je přitom standardem pohon všech kol quattro.
Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nové generace Audi A5 a S5 Sportback.
Audi RS3 Sedan - nový model
Tohle je další z pařížských premiér, které nás sice nemají čím překvapit, ale přesto mají moc potěšit. Audi RS3 zabalené do čtyřdveřové karoserie sedanu bylo nejdříve odhaleno na interní prezentaci automobilky, aby se nakonec v nedbalkách prohánělo po Severní smyčce Nürburgringu. Přesto tato ingolstadtská novinka nepochybně stojí za pozornost a tady máte detailní souhrn nejdůležitějších informací.
Předně stojí za zmínku motor. Ačkoli by se mohlo zdát, že Audi jen s drobnými retušemi recykluje původní pětiválec, pravda je taková, že se pod přední kapotou ostrého sedanu usídlila jeho nejnovější generace, která je díky hliníkové klikové skříni o 26 kilogramů lehčí než agregát v RS3 Sportback. Novinkou je také zdvojené vstřikování, přičemž jedna sada vstřikovačů dávkuje palivo do nasávacího potrubí, zatímco ta druhá přímo do spalovacích komor.
Výše uvedené berte jako důležitou úsporu hmotnosti nad předními koly, tím ale výčet dobrých zpráv nekončí. Nejnovější reinkarnace přeplňované řadové pětky o objemu 2,5 litru produkuje rovných 400 koňských sil v rozmezí od 5 850 do 7 000 otáček za minutu a maximální točivý moment 480 newtonmetrů dostupných od 1 700 do 5 850 ot./min.
Přečtěte si více: Podívejte se také na oficiální fotky, známe i data o jízdní dynamice.
Audi Q3 2017 - facelift
První generace Audi Q3 spatřila světlo světa v roce 2011. Pomalu tak již nastal čas na příchod nástupce, zvláště když již takřka čtyřiadvacet měsíců máme tu čest s faceliftem. Audi se ale zřejmě, stejně jako zbytek koncernu, v důsledku kauzy Dieselgate potýká se škrty, proto si nyní nemůžeme představit zcela novou Q3, ale jen druhý facelift stávající verze.
Po vizuální stránce se toho moc nemění, Audi se víceméně jen rozhodlo více odlišit základní varianty od modelů osazených sportovními sadami. Ty se nyní chtějí tvářit agresivněji díky zvětšených vstupům vzduchu. Dále dorazila čelní maska lakovaná šedou barvou, zatímco spoiler ve spodní části byl vyveden ve stejném odstínu jako zbytek karoserie. Provedení S line pak přichází s černě lakovanými doplňky a výplní bočních „kapes“ ve tvaru diamantů.
Dále můžeme zmínit příchod nové speciální verze S line competition, která má černě lakovány také kryty zpětných zrcátek a střešní ližiny. Mimo to se může pochlubit 19palcovými litými koly v desetipaprskovém designu, opět ve tmavé barvě. Tuto výbavu lze spárovat s jakoukoliv motorizací, navíc si ji můžete pořídit v novém odstínu Camouflage Green, který v nabídce nahrazuje barvu Tundra Brown.
Přečtěte si více: Podívejte se na další fotografie vcelku drobného druhého faceliftu německého SUV.
Audi Q5 2017 - nová generace
Po řadě upoutávek si dnes konečně můžeme oficiálně představit druhou generaci Audi Q5. Ta momentálně debutuje, stejně jako řada jiných vozů, na autosalonu v Paříži. Vůbec bychom se ale nedivili, kdybyste německé kompaktní SUV na stánku čtyř kruhů minuli. Audi zůstalo ve starých botách, designově novinka změnou vybraných detailů jen rozvíjí současný stav. To ale snadno pochopíte, když si uvědomíte, že automobilka pracuje se svým nejprodávanějším modelem - šlápnout vedle si prostě nemůže dovolit, a tak se raději velkým krokům vyhýbá zcela.
Leccos se přesto změnilo, designové nejvíce v okolí čelní masky, která je výraznější a doplňují jí buď základní LEDky nebo maticová LED světla. Audi přiznává inspiraci modely Q2 a Q7, pod povrchem ale nápadnější spojitost s novou generací A4. Základem je platforma MLB evo, jež těží s vyššího podílu vysokopevnostní oceli. Hmotnost tak v závislosti na zvolené motorizaci poklesla vůči předchůdci až o 90 kilo. Rozměry oproti tomu narostly takřka v každém směru. Aktuálně jí tak naměříme 4,66 metru na délku, 1,89 metru na šířku, 1,66 metru na výšku a 2,82 metru v rámci rozvoru.
Z této změny neprofitují jen cestující, ale také zavazadlový prostor. Ten v základu pobere 550 až 610 litrů, přičemž za touto variabilitou stojí příplatková podélně posuvná zadní lavice a možný sklon zadních opěradel. Pokud ovšem dojde k jejich sklopení, lze za všech okolností čekat 1 550 l. Kromě toho je k dispozici elektricky ovládané víko nebo možnost snížení výšky podlahy nákladového prostoru pomocí vzduchového podvozku.
Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení druhé generace německého kompaktního SUV.
Audi TT S line competition - nová verze
Koncern VW sice v Paříži nebude kompletní, nicméně stánek automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku bude praskat ve švech. Počítat totiž můžeme s prezentací nové generace Q5, druhým faceliftem modelu Q3 a nyní i se speciální edicí Audi TT Coupe a Roadster. Značka ji pojmenovala S line competition, přičemž dodává, že u dealerů budou vozy k dispozici ještě letos. Pod kapotou kupé i otevřené varianty je přitom možné vždy počítat s dvoulitrem TFSI o výkonu 230 koní.
Oproti standardu se provedení S line competition liší černě lakovanými vnějšími doplňky, mezi něž patří lamely čelní masky, kryty zpětných zrcátek či zadní difuzor. Dále dorazilo napevno uchycené zadní křídlo, které je taktéž lakováno tmavým odstínem, v černém chromu jsou pak vyvedeny i koncovky výfuku. A aby toho nebylo málo, dorazila i 19palcová litá kola s designem rotoru a pneumatikami o rozměru 245/35.
V případě interiéru mají zákazníci k dispozici již ve standardu sportovní sedadla s elektricky stavitelnou bederní oporou, zploštělý, multifunkční a kůží obšitý volant nebo virtuální kokpit. Ten přitom dostal do vínku trojí konfiguraci, kdy novému provedení S line competition je zasvěcena sportovní varianta s centrálním tachometrem s integrovaným rychloměrem.
Přečtěte si více: Edice S line competition dodala Audi TT také sportovní podvozek snížený o 10 mm.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva