Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Detroit 2012: přehled novinek
13.1.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(Doplněno 13.1.) Nejvýznamnější severoamerický autosalon je v plném proudu a odhaluje desítky světových premiér. Projděte si je s námi jednu po druhé.
Přehled kapitol
Doplněno 13.1.: Acura ILX - předprodukční koncept, Buick Encore - oficiální info a foto, Honda Accord Coupe 2012 - předprodukční koncept, Honda NS-X 2015, Chevrolet Code 130R, Chevrolet Tru 140S, Lincoln MKZ Concept - oficiální info a foto, Toyota NS4 - oficiální info a foto, Údajná třetí novinka Volkswagenu - aktualizované informace.
Doplněno 10.1.: Audi Q3 Vail, Bentley Continental GTC V8, BMW M5 F10 s manuální převodovkou, Lexus LF-Lc - oficiální info a foto, Lincoln MKZ - uniklé foto a info, Nissan Pathfinder 2012 - oficiální info a foto.
Stalo se u nás již tradicí shrnovat novinky významnějších světových autosalonů do větších či menších přehledů. Nejvíce pozornosti jsme letos pochopitelně věnovali nejvýznamnějším evropským událostem tohoto druhu, autosalonu v Ženevě a frankfurtské IAA, alespoň stručně jsme pak zdokumentovali do nejdůležitější z autosalonů v New Yorku a Šanghaji, díky spolupráci s italskými partnery jsme vám pak přinesli i živé fotky novinek nedávného boloňského autosalonu.
Také náš přehled věnovaný dnes začínajícímu autosalonu v Detroitu bude patřit k těm stručnějším. Nepovažujeme za přínosné nabízet vám informace o otevírací době nebo cenách vstupného, za moře se z vás patrně vydá málokdo. Stejně tak pro představených automobilových novinek není tolik - jednak Detroit není z celosvětového hlediska taková událost jako třeba Ženeva a také musíme říci, že některým čistě americkým a pro nás zcela nerelevantním či jinak nezajímavým premiérám se na našich stránkách coby přílišné exotice nevěnujeme.
I tak si ale v Motor City odbudou svá první veřejná vystoupení desítky vozů a právě ty najdete v následujícím přehledu, který je doplněn vždy o odkazy na podrobnější články a kompletní galerie věnované tomu či onomu vozu. O drtivé většině z nich víme již nyní, pár překvapení se ale přímo v detroitské Cobo Hall odehraje a náš přehled tak určitě ještě v průběhu následujících dnů doplníme. Pojďme na věc.
Acura ILX 2012
Studie kompaktního sedanu Acura ILX je v Evropě v zásadě přehlížena jako okrajový automobil, který se nás příliš netýká. Podle rozvoru 2 670 mm je zřejmé, že stojí na na platformě americké Hondy Civic sedan, která v poslední, hybridní verzi opustila Evropu kvůli Insightu. Ani zástupci automobilky se netají tím, že má být vstupní branou do luxusní divize Acura, jinak řečeno nejmenším vozem v nabídce.
Háček je v tom, že z pohledu amerických zákazníků Acura již základní model má - typ TSX, což je vlastně jen přeznačkovaný evropský Accord. Mohli byste namítnout, že tento vůz je se svým rozvorem 2 705 mm poněkud větší a ILX pod něj dokonale zapadne. Asi ano, i když rozdíl jen 3,5 cm v rozvorech je dost málo na to, aby o prostoru pro posádku rozhodovala tlušťka čalounění opěradel.
A teď k té otázce z úvodu. Může být studie Acura ILX předobrazem příští Hondy Accord pro Evropu? Teoreticky ano. Velké sedany této japonské značky se na starém kontinentu dlouhodobě nedokážou prosadit. Legend se raději poroučel úplně a poslední dva Accordy slavily relativně slušný komerční úspěch hlavně na začátku svých ér. Kompaktnější a luxusnější model s atraktivním designem a lepší cenovkou by teoreticky mohl mít větší naději zaujmout. Kromě toho nový Accord postavený na těchto základech by až tak malý zase nebyl - zmiňovaný rozvor 2 670 mm dnešního Civiku sedan byste na milimetr přesně naměřili také u sedmé generace Accordu, takže s dobrým využitím obestavěného prostoru by cestující nemuseli strádat.
Přečtěte si více: Podrobné představení předprodukčního konceptu nové Acury ILX.
Audi Q3 Vail
Audi již před letošním detroitským autosalonem avizovalo, že do americké automobilové metropole přiveze koncept Q3 Vail. Tím ale výčet oficiálně uvolněných informací končil. Název odvozený od zámořského zimního letoviska dával velký prostor k představivosti, a tak není divu, že se média začala předhánět v tom, kdo dá své předtuše odvážnější kontury. Nejčastěji se mluvilo o tom, že půjde o třídvéřové stylové provedení mající za cíl konkurovat Range Roveru Evoque, nic takového se ale nestalo. Audi dnes z tohoto vozu strhlo plachtu a ti žijící v očekávání ohromujícího stylového SUV nutně museli být zklamáni. Q3 Vail je totiž na první pohled docela normální Q3 s pár vizuálními úpravami, ale hned na ten druhý...
Zůstaňme ale ještě na chvíli u toho prvního, neboť až tak obyčejná tato Q3 přece jen není. Karoserie lakovaná v červené barvě Energy Red trochu připomene prezentační fotky modelu RS3 a konec konců ani 20" kola s pneumatikami 255/45 R20 nemají daleko od toho, co jsme zvyklí na „eReSku” vídat. Další detaily ale jdou přece jen trochu jinou cestou - zejména na matně šedé a některé leskle černé prvky nejsme u Q3 zvyklí, podobně lze hovořit i o dvojici zvláštních koncovek výfuků nebo střešním nosiči s integrovanými LED.
Mnohem zajímavější specifikum se skrývá pod kapotou, kde najdeme přeplňovaný pětiválec 2,5 TFSI z ostré RS3 naladěný v tomto případě na výkon až 314 koní (231 kW) a točivý moment nejvýše 400 Nm. To vše směřuje na kola obou náprav přes sedmistupňový automat S-tronic. Ptáte se na dynamiku? Odpověď jistě neurazí - vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy, maximální rychlost pak činí 262 km/h.
Přečtěte si více: Podrobné představení Audi Q3 Vail s desítkami oficiálních snímků.
Bentley Continental GT V8
Dlouho se o tom špitalo, nyní je to hotová věc. Řeč je o kupé Bentley Continental GT s méně objemným agregátem s osmi písty. Automobilka jeho brzký příchod avizovala již dříve prostřednictvím videa zachycujícího jeho zvuk, později vůz odhalila zvenčí a přiblížila většinu jeho technických detailů.
I když z vnějšku bude vůz pochopitelně stále tím už dobře známým inovovaným Conti, od současných provedení jej půjde rozeznat i na pohled. Automobilka rozhodně nehodlá vydávat tuto variantu za základní nebo ekologickou, naopak ji bude prezentovat jako jeden z vrcholů nabídky. Tomu bude odpovídat i použití jemně červeného zbarvení pozadí písmene B ve znaku Bentley na přídi i na zádi, které se dosud objevovalo je na vyladěných sportovních provedeních
Srdcem osmiválcového Continentalu se stane dvakrát přeplňovaný čtyřlitr TFSI V8 od Audi, který se nedávno objevil v modelech S6, S7 a S8. V tomto případě bude naladěn na výkon nejvýše 507 koní (373 kW) dostupný v 6 000 ot./min a točivý moment maximálně 660 Nm posazený do rozmezí 1 700 a 5 000 ot./min. Výrobce slibuje dechberoucí výkony a nenucený přísun síly v souladu s tradicemi značky, které vyjadřuje i hodnotami zrychlení na stovku pod 5 sekund a maximální rychlost 290 km/h. Dost možná ještě zajímavějším aspektem motoru ale má být jeho udávaná provozní efektivita.
Přečtěte si více: Máme pro vás podrobné představení Bentley Continental GT V8 a známe dokonce i jeho ceny.
Bentley Continental GTC V8
Ačkoli tato novinka nebyla předem avizována, zase tak moc překvapivá není. O existenci levnějšího a úspornějšího čtyřlitrového osmiválce, který Bentley plánovalo sdílet s nejvýkonnějšími Audi S6, S7, S8 a RS6 modely S od Audi, víme docela dlouho a několikrát jsme o něm již psali a podrobně jsme popsali rovněž jeho systém vypínání válců. Od poloviny prosince není neznámý ani jeho nositel Continental GT V8 a tak byla jeho tak trochu dekapitovaná verze logickým pokračování ve snaze snížit pokutované emise.
Kalibrace motoru v kabrioletu nevybočuje z mantinelů nastavených kupé. Také tady 4,0 TFSI V8 bi-turbo disponuje výkonem 507 koní dostupným v 6 000 ot./min. a točivý moment 660 newtonmetrů v rozmezí os 1 700 do 5 000 ot./min. Dynamikou zatím nemůžeme sloužit, Bentley se ještě nepochlubilo, ale od 4,8 s na sto a maximálky 303 km/h udávaných pro kupé se bude GTC odlišovat řádově pouze v jednotkách.
Stejně tak to bude platit asi i pro průměrnou spotřebu, jejíž hodnotu jsme v době představení kupé neznali a jen podle nádrže a udávaného dojezdu jsme to odhadovali na jedenáct litrů. Nebyl to zase tak špatný tip, Bentley zveřejnilo 10,5 l/100 km a u kabrioletu to asi nebude zásadně jinak. Vycházíme přitom z toho, že ve spotřebě u dvanáctiválce není rozdíl mezi GT a GTC a v obou případech činí 16,5 l.
Přečtěte si více: Představení otevřené verze Conti GT s novým motorem V8
BMW M5 F10 s manuální převodovkou
Automobilka BMW v Detroitu potvrdila, že pro novou M5 nabídne šestistupňovou manuální převodovku. S omezením její dostupnosti si to ale nerozmyslela. A to od ní není moc fér.
V jedné z nejkratších tiskových zpráv v historii, které kdy mnichovská automobilka vydala, se píše, že „manuální převodovka byla pro zákazníky ve Spojených státech populární volbou, a tak i v případě nové generace M5 zůstává v nabídce”. Nemůžu si pomoci, ale je to to samé, jako kdyby BMW napsalo, že manuál v Evropě populární nebyl, a tak jej nedostaneme. Potíž je akorát v tom, že Evropa ani zbytek světa takovou možnost v případě M5 E60 nikdy nedostaly a nedostanou ani u nové M5 F10.
Přečtěte si více: Další detaily k dostupnosti přímo řazené převodovky do nové M5.
Buick Encore
GM mu říká luxusní crossover a v tabulkách jej srovnává s BMW X1 a Audi Q3. Smích asi není na místě, třeba pokud jde o velikost zavazadlového prostoru o objemu 533 až 1372 litrů (oproti oběma lehce dominuje). Akorát měl možná někdo z firmy nejdříve vysvětlit, jak souvisí rozměry kufru s prestiží. Tedy je pravdou, že Buick má ve Spojených státech a teď už také v Číně docela jiný zvuk, než v konzervativnější a občas poněkud cynické Evropě, tím spíše ale podobně stavěné informace vypadají úsměvně.
Na druhou stranu výbava kompaktního Buicku si s německou automobilovou elitou v lecčems nezadá. Dostanete třeba hlasově ovládaný systém IntelliLink spojující chytrý telefon přes bluetooth s multimediálním rozhraním auta, osmnáctipalcová kola v základní výbavě, duální klimatizaci, audio od Bose a třeba aktivní systém potlačování nežádoucího hluku QuietTuning. Ten pomocí mikrofonů sbírá například nelibé tóny od motoru a pomocí zvukové vlny s opačnou fází pouštěné do reproduktorů je vyruší. Není to novinka, ale obvyklost také ne.
Posedlost akustickou kultivovaností je ale pro tento vůz příznačná i v obecné rovině. Buick upozorňuje, že v zájmu ticha na palubě si konstruktéři dali záležet při vývoji alternátoru, izolačních materiálů, aerodynamicky optimalizovaných vnějších zpětných zrcátek, laminovaného předního okna a tlumící pěnu nastříkali snad do všech otevřených dutin karoserie. Rozhodně pak bude zajímavé optat se u Opelu, jestli se s tím také tolik patlali.
Přečtěte si více: Podrobné představení Buicku Encore, máme pro vás i oficiální informace a fotografie Opelu Mokka.
Cadillac ATS
Koncernu General Motors se nelíbí postavení BMW řady 3 v žebříčku nejvyhledávanějších sportovních sedanů střední třídy. Jako protiopatření představuje nový model ATS, jehož přední náprava posunutá co nejvíce dopředu v kombinaci s krátkým předním převisem snad nenechává nikoho na pochybách, že malý Cadillac konečně hrabe těmi správnými kolečky. Klasická koncepce ale není automatickou vstupenkou do klubu zábavných aut, a tak chce firma přesvědčit a nalákat zákazníky i jinými návnadami.
Cadillac na několika místech zdůrazňuje především snahu vyrobit auto s co nejnižší hmotností a podporuje to přesnou hodnotou 1 542 kg. Protože chybí spojitost s konkrétním motorem, budeme předpokládat, že tím myslí verzi s přeplňovaným dvoulitrem, nicméně srovnání s BMW 328i (F30) ukazuje, že Cadillac pořád váží o 112 kg více a větší rozhodně není - rozvor trojky je oproti 2 775 milimetrům modelu ATS o 35 mm delší. V čem novinka GM skoro nezaostává, je patrně rozložení hmotnosti mezi nápravami. Poměrem 51:49 ve prospěch té přední je téměř ideální. Tomu určitě pomáhá třeba hliníková kapota nebo hořčíkové úchyty motoru a to je bezesporu na pochvalu.
Cadillac ATS vstoupí na trh v polovině roku a nejdříve bude v nabídce s jedním ze tří celohliníkových motorů vybavených přímým vstřikování a variabilním časováním ventilů DI VVT. Nejslabším agregátem bude vidlicový šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 203 koní při 6 200 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 255 newtonmetrů při 4 500 ot. Uprostřed se objeví dvoulitrové turbo s 273 koňmi při 5 300 ot. a 353 Nm (2 400 ot.). Na vrchol se prozatím postaví atmosférická V6 o objemu 3,6 litru, výkonu 322 koní při 6 800 ot./min. a maximálním točivém momentu 362 newtonmetrů při 4 900 ot./min.
Přečtěte si více: Podrobné představení nového Cadillacu ATS.
Chrysler 200 Super S
Chrysler plánuje na blížící se NAIAS v Detroitu představit na základě sedanu 200 verzi Mopar s názvem Super S. Seznam úprav obsahuje nový přední spoiler, matně chromované rámečky mlhovek a podobným způsobem upravený povrch lemu masky chladiče. V černé mřížce je pak zapuštěné logo. Na bocích se dále objevily nástavce prahů a z profilu nejlépe vyniknou i nová 18" kola s matně šedivým eloxem. Záď dvoustovky byla dozdobena spoilerem, černým plastem v nárazníku připomínající svým tvarem difuzor a dvojící samostatných koncovek výfuku.
To vše je součástí tzv. Stage One. Dvojka zahrnuje modifikované tlumiče, snížené pružiny, kit sání a jinou poslední část výfukového systému za katalyzátorem. Kompletní výbavu lze objednávat pro vůz modelového roku 2012 jak pro 2,4litrový čtyřválec o výkonu 175 koní, tak i šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru, výkonu 287 koní a točivém momentu 353 newtonmetrů.
Přečtěte si více: Další detaily k továrně upravenému Chrysleru 200.
Dodge Charger Redline
V Detroitu se kromě Chrysleru 200 objeví pod hlavičkou Motor Parts ještě Dodge Charger Redline. Možnosti utrácet budou i zde rozděleny do tří balíčků. Stage I se týká výlučně vzhledu a tentokrát dostanete černá 20" kola, matně černou vinylovou střechu a nějaké věci z karbonu, hliníku, nerezu a pár nálepek a dalších ozdob vzdávajících hold původnímu Chargeru z roku 1970.
U Stage II to začíná být zajímavější pro všechny, kteří davají přednost jízdě před naleštěnou karoserií. Charger Redline ve druhé fázi dostane upravený výfukový systém, odolnější brzdové obložení a v motorovém prostoru se navíc objevuje rozpěra zlepšující tuhost přední části karoserie.
Skutečné možnosti Chrysleru ale odaluje až Stage III. Verze Redline vychází z Chargeru R/T vybaveného litinovým osmiválcem HEMI o objemu 5,7 litru a výkonu 370 hp. Mopar vám nicméně nacpe pod kapotu celohliníkové sedmilitrové HEMI Gen III High Output 426 (objem v krychlových palcích) s výkonem 590 hp, tedy asi 598 koní.
Přečtěte si více: Všechny známé detaily o modifikacích Dodge Charger Redline.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 4 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP včera 10:00
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez 19.11.2024
- Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez 19.11.2024
- První testy MotoGP 2025 19.11.2024
Nejčtenější články
- Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva