Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autor první Octavie dokonal dílo zkázy. Nejnovější Hyundai už nemá čelní světla
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden z nejrespektovanějších designérů posledních dekád říká, že čelní světla aut jsou zbytečnost. A teď ukázal, jak budou Hyundai vypadat bez nich.
Když loni Luc Donckerwolke říkal, že čelní světla aut jsou minulostí, mnozí jen kroutili hlavou. Však jak by auta bez světel vypadala, jak by svítila? Na to druhé měl jeden z designových géniů „odchovaný” koncernem VW odpověď hned - moderním LED a laserovým světlům stačí pro osvětlení silnice zdroj tak malinkatý, že na přídi vůbec nemusí být patrný. A to druhé? To nám Luc D. ukazuje teď.
On už pohled na poslední studie a koncepty značky Hyundai naznačoval, že světlometům u Korejců zvoní hrana a kam bez nich míří. Velké „lampy” byly nahrazovány stále menšími světélky postavenými na LED a otázkou bylo, kdy z karoserie zmizí úplně. Nakonec jsme dlouho čekat nemuseli - nový koncept Le Fil Rouge přichází se zcela novým designovým jazykem, v jehož rámci jsou světlomety házeny přes palubu. A říkáme rovnou, že výsledek vypadá mnohem lépe, než jsme čekali.
Jak jsme již naznačili, koncept světla světla reálně má, jen nejsou vidět, nejsou patrným designovým prvkem. Byla zapracována do čelní masky i zadního víka s pomocí diod. Koncept jako takový ale rozhodně neviditelný není, naopak na sebe strhává nemalou pozornost. Bohužel, na sériovou výrobu můžeme rovnou zapomenout.
Koncept Le Fil Rouge místo toho odhaluje design budoucích produkčních vozů značky. Zároveň však také čerpá inspiraci z minulosti i přítomnosti. Název studie totiž odkazuje na vizuální styl, který se jako ničím nepřetržená nit táhne celou firemní historií již od 70. let minulého století. Hyundai doufá, že obdobnou rovnováhu mezi tvarem a funkcí nadělí celému portfoliu.
„Le Fil Rouge je novou interpretací designového DNA značky Hyundai, jež bylo zrozeno v roce 1974 v podobě historického Hyundai Coupe Concept,“ uvedl vůz designový šéf korejské automobilky Luc Donckerwolke. Zároveň dodal, že tato novinka „otevře novou éru firemní stylizace“. Cílem je harmonizace čtyř základních prvků - proporcí, architektury, stylu a techniky.
Koncept nemusí brát ohledy na reálný život, mohl tak dostat vzhled, který je u sériových v podstatě nemožný. Má dlouhý rozvor mezi nápravami, se kterým jsou sladěny krátké převisy. Máme tu také obří litá kola, povšimnout si můžeme také vysoké boční linie umocňující celkové estetické pojetí. Tomu pak napomáhá i zakomponování předního a zadního sloupku do siluety vozu, což lze koneckonců říci také o střešní linii.
Hyundai této vizi říká Tube Architecture, přičemž venkovní téma opakuje také v interiéru. Vzdálenost palubní desky a osy pedálů od sedadla má nabídnout působivou sportovní a zároveň komfortní jízdní pozici. Korejci uvnitř použili recyklované dřevěné dekory, s nimiž je spárováno čalounění z nových umělých vláken. Vše pak uzavírá panoramatický plovoucí displej, který disponuje haptickou odezvou na dotek a jenž usnadňuje přístup ke klimatizaci i všem dalším funkcím vozu.
Ne všechno z této studie někdy uvidíme v sériové výrobě, nové pojetí přídě ale ano. Je teď jen otázkou času, kdy dorazí první produkční Hyundai, které bude na pohled „slepé”. Donckerwolke říká, že tohle chtěl udělat už dávno, až moderní technologie mu ale umožnily začít „malovat” auta tak, aby na vzhledové pojetí předních světel nemusel brát žádné ohledy. Jak vypadá jeho první auto „bez světel”, posuďte sami...
























Nový koncept značky Hyundai se zjevně obejde bez světel, alespoň v jejich viditelné podobě. A tak tomu bude u této značky i nadále
Luc Donkerwolke osobně v různých momentech své dnes už dlouholeté kariéry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejčtenější články
Ferrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
18.3.2025Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
18.3.2025Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
19.3.2025Mercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
19.3.2025Aspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový spalovací motor
19.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 09:32 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 08:56 - řidičBOB
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom