Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Automobilka věří, že jí lidé budou za auta, která už jednou koupili, platit měsíčně víc než za elektřinu
4.5.2022 | Petr Prokopec
Je to pozoruhodný vhled do současného uvažování velkých automobilek. Ty se zdají být smířeny s tím, že na prodeji aut mnoho nevydělají, pokud vůbec něco. Peníze od zákazníků ale chtějí získat dodatečně a míra, v jaké s tím počítají, je ohromující.
Utrácet peníze baví kde koho, problémem většiny je ovšem našponovaný rozpočet, který řadu kratochvílí neumožňuje. V mnoha případech tak musíme zůstat u pouhého snění a místo dalšího nákupu přejít k utažení opasku. Na ten je navíc třeba vyrazit nové dírky, neboť inflace roste dvouciferným tempem a zatím se nezdá, že by v nejbližší budoucnosti mělo být lépe. Pro spoustu lidí se nedostupnými mohou stát i docela obyčejné věci.
Automobilky nicméně na danou situaci nikterak nereagují. Spíše naopak dochází k soustavnému zdražování nových vozů mimo jiné pod tlakem regulací, což má sekundární dopad i na trh s ojetinami. Jelikož ovšem s jídlem roste chuť, nemělo by nás překvapit, že výrobci počítají s dalším dojením svých krav. Stále více totiž zavádí různé formy dodatečných plateb, které zákazníky nutí k dalším úhradám za funkce auta, které je už dávno jejich. Pokud totiž zaplatíte měsíčně či ročně další částky, budou vám zpřístupněny další funkce jako třeba sledování polohy ukradeného vozidla.
Těmto záměrům publikum nicméně netleská. Právě naopak má dle zjištění společnosti Cox Automotive hned 75 procent dotázaných má s dalším placením za vlastní vůz problém. Tomu se nelze divit, neboť na zpoplatnění začíná docházet i u prvků, které dříve byly v základní ceně či zůstávaly součástí nižších úrovní výbav. Nyní je ovšem jedno, zda za nový vůz zaplatíte i několik milionů korun. Vaše peněženka totiž výrobcům rozhodně není svatá a vytáhnout z ní hodlají co nejvíce.
Prognóza koncernu General Motors přitom naznačuje, že minimálně u této automobilky se zdravý rozum již zcela vytratil. Američané totiž předpokládají, že v budoucnu by průměrný (!) zákazník měl za předplatné řady funkcí utrácet 135 dolarů (cca 3 200 Kč) měsíčně. To je pro srovnání stejná suma, jakou dá majitel běžného bytu za elektřinu, vodu, telefon a internet. Bez těchto prvků se ovšem v podstatě neobejde, zatímco třeba bez dálkové startování motoru se dá žít docela dobře.
GM nicméně věří, že se jeho klientela přesto plácne přes kapsu a odepře si něco jiného. Kdysi největší automobilka světa tak počítá, že jen na předplatném by mohla v řádu několika málo let vydělávat 25 miliard dolarů (586 mld. Kč) ročně. Podobná očekávání má pak i koncern Stellantis, který pro změnu předpokládá obrat ve výši 23 mld. USD (539 mld. Kč). Jsme přesvědčeni, že mainstreamové výrobce na tomto poli čeká zklamání - co si může dovolit klient BMW nebo Porsche, nemůže si dovolit kupec Chevroletu nebo Peugeotu. Ale uvidíme, někdo z nás bude překvapen.
GM věří, že v blízké budoucnosti budou lidé za zpřístupnění mnoha funkcí moderních aut, mezi něž patří i nový Cadillac Lyriq, ochotni platit v průměru 3 200 Kč měsíčně. Nevěříme, že je to reálně možné. Ilustrační foto: Cadillac
Zdroj: Axios
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před hodinou - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 3 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva