Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auto roku 2019 (COTY) zná své finalisty. Některé volby více než překvapí
26.11.2018 | Petr Prokopec
Sedmičku finalistů vybrali v dalším ročníku stále nejprestižnější ankety o auto roku evropští porotci. Zvítězit může favorit Němců, okrajový sporťák z Francie i novinku Fordu a Peugeotu.
Pokud přijde řeč na volbu auta roku, každý ji vnímá trochu jinak. Někdo klade na vrchol priorit jízdní dynamiku, jiný komfort a další třeba zelené technologie. Názory na tuto anketu se liší stát od státu, proto ostatně v různých zemích vítězí různé ozy. Favority většinou ale bývají domácí značky. Proto jsme byli překvapeni, když Němci neposlali na svůj vlastní Olymp třeba Audi, BMW nebo Mercedes. Místo toho se na vrchol vyšvihl britský elektrický Jaguar I-Pace.
Když lokální ankety vypustíme, přestává hrát vlastenectví tak velkou roli. V případě Auta roku (COTY neboli Car of the Year) 2019 v Evropě tak není podstatné, zda nese punc Made in Germany nebo Made in France. Odborná porota je složena ze 60 mezinárodních sudích, z nichž každý má k dispozici 25 bodů. Ty budou rozdělovány mezi sedm čerstvě zvolených finalistů, přičemž body musí od každého porotce dostat alespoň pět z nich. Konkrétní počet ale již upraven není, jedno auto jich tak může dostat 21 a zbývající po čtyřech.
To ovšem poněkud předbíháme, ostatně na samotné testování a udílení bodů přijde řada až příští rok. Samotný vítěz pak bude ohlášen den před zahájením ženevského autosalonu. Zajímavé je, že šance na titul má i zmiňované elektrické SUV z Coventry. Není ovšem jisté, že Jaguar I-Pace po Německu opanuje i celou Evropu, neboť soupeřit bude s Alpine A110, Citroënem C5 Aircross, Fordem Focus, Kiou Ceed, Mercedesem třídy A a Peugeotem 508.
Volba této sedmičky je do značné míry překvapivá, zejména kvůli účasti znovuzrozeného francouzského kupé. Jakkoliv lze příchod vozu s pohonem zadní nápravy a motorem usazeným uprostřed vítat, ve společnosti vesměs masově vyráběných aut bychom Alpine nečekali. Podobně jako Focus, který nás nezaujal ani vzhledem, ani pohonnými jednotkami. Na rozdíl třeba od Kie, ačkoliv i nový Ceed bez apostrofu používá jen maloobjemové motory.
Největší šance mají se třemi želízky v ohni Francouzi. Ti ostatně anketu COTY opanovali i předloni s Peugeotem 3008, zatímco loni na trůn usedlo Volvo XC40. V obou případech byly mezi pochvalami zmiňovány „zelené“ technologie, je možné, že nakonec to bude Brit, kdo se bude smát nejvíce. Jako jediný z celé sedmičky si vystačí bez spalovací jednotky.







Který vůz z této sedmičky získá titul Evropské auto roku? Vůbec bychom se nedivili volbě Jaguaru I-Pace, jako jediný totiž disponuje pouze elektrickým ústrojím
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Toyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
před 11 hodinamiDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včeraKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
včeraNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 20:53 - Kavis
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie