Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auta, kterým nejčastěji odchází těsnění hlavy motoru. Opravy bývají velmi drahé
5.7.2020 | Petr Prokopec
Mechanický problém na motoru je jednou z těch nejdražších poruch, které mohou vaše auto stihnout. A prasklé těsnění může pramenit ve vskutku mimořádně drahé komplikace.
Necelý tisíc korun. Tak málo vám v případě některých aut stačí na koupi nového těsnění pod hlavou válců, servisní úkony spojené s jeho výměnou jsou ale o mnoho dražší. Ještě horší ale je, že jde o jeden z nejdůležitějších komponentů, neboť odděluje chladicí okruh od mazacího. Jakmile selže, začne docházet k průsakům či únikům jedné či obou kapalin a výsledkem může být i zadřený motor, jehož oprava stojí majlant.
Problémem nicméně je, že poškozené, prasklé či špatně instalované těsnění nelze ihned odhalit, byť jednou ze známek může být svítící kontrolka diagnostiky motoru. Proto přichází vhod nová studie amerického magazínu Consumer Reports, která se zaměřila právě na vozy, jimž odchází těsnění nejčastěji. Na první pohled se nejedná o dobrou vizitku pro značku Subaru, která má mezi deseti nejhoršími modely hned čtyři zástupce. Za tím nicméně stojí riziko, jež výrobci začínají podstupovat stále více.
Řeč je o sdílení techniky, která se japonské automobilce v tomto případě až tak nevyplatila. Modely Outback, Forester a Baja pohání prakticky identický plochý čtyřválec. Ač tedy de facto Subaru selhalo pouze jednou, toto selhání nakonec mělo mnohem širší dopad. Přesně v tom tkví zvláště mediální nebezpečí sdílených komponentů. Stačí málo a hned několik modelů dostane černou kaňku. To následně zákazníky vede k závěru, že nekvalitní je samotný výrobce.
Na obranu značky je nicméně třeba dodat, že selhání těsnění nepřichází po pár tisících najetých kilometrech. Místo toho jsou jím vozy Subaru z modelových let 2006 a 2007 postihovány na prahu zhruba 160 tisíc km, což se týká i novější Imprezy z roku 2010. Problémy se nicméně nemusí objevit ani před příchodem cca 250 000 km. To je již nájezd, na jaký nemusí většina prvních majitelů dosáhnout, na problému to ale nic nemění.
Při koupi ojetiny tak může jít o fatální nedostatek, zvláště pokud nedojde včas na jeho odhalení. Cena opravy pak může přesáhnout zbytkovou hodnotu vozu, ostatně mnozí majitelé zmiňovali sumy okolo 100 tisíc korun. Znovu jen připomínáme, že příčinou byl díl, který stojí kolem tisícovky. Problémem však není pouze pro Subaru, ale rovněž pro BMW, a to jak pro řadu 3 (rok 2007), tak hlavně pro novější X5 z roku 2013.
Mnichovské SUV je navíc spjato také s nízkým nájezdem, při koupi ojetiny je proto třeba věnovat motorovému prostoru extra čas. Platí to rovněž o Mini Cooper/Clubman (2008) nebo Chevroletu Cruze (2011). Mimo to se pak do žebříčku deseti nejhorších aut nastěhovali dva japonští zástupci, a sice Infiniti M a Mazda MX-5. Druhá generace kultovního roadsteru tak sice může přinášet nemalé radosti, ale také příliš drahé starosti.










Mezi deset aut, jimž nejčastěji odchází těsnění pod hlavou válců, patří BMW 3 (2007), Subaru Impreza (2010), Subaru Outback (2007), Subaru Forester (2006), Chevrolet Cruze (2011), Subaru Baja (2006), Mini Cooper/Clubman (2008), Mazda MX-5 (2000), BMW X5 (2013) a Infiniti M (2008). Foto: Automobilky/Consumer Reports
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejčtenější články
Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24.3.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Policejní kontroly a měření 04.23. 23:11 - bojler
- S větrem ve vlasech.... 04.23. 22:55 - M.Z.
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis