Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi znovu chystá A2, paradoxně jako menší vůz než je současná A1
8.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný základní model značky dostane do vínku benzinový tříválec nebo elektromotor. Ubytovat má čtyři osoby a s cenou startovat na 400 000 Kč.
O znovuzrození modelu A2 se německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku zmiňuje prakticky od chvíle, co v roce 2004 ukončila výrobu první generace. Ta byla vozem, který předběhl svou dobu, neboť do vínku dostal stejně jako vlajková loď A8 hliníkový prostorový rám. Vyznačoval se nízkou hmotností a tedy i nízkou spotřebou, s níž byl spojen relativně velký vnitřní prostor. Nicméně samotná konstrukce vyhnala cenu do výšin, kam dosáhla jen ta movitější klientela. Pro tu ale nebzl dostatečně atraktivní vzhled MPV, což nakonec vedlo k neúspěchu.
Nicméně v Ingolstadtu zanechalo Audi A2 dostatek šlépějí na to, aby značka uvažovala o nástupci, který by již nebyl tak radikální v konstrukci, což by se logicky podepsalo na příznivé ceně. V roce 2011 se tak dokonce objevil koncept, který mimo jiné počítal také s elektrickým pohonem. Nicméně o dvě léta později německá automobilka celý projekt „odpískala“ kvůli tehdy příliš vysoké ceně lithium-iontových baterií, které by novou generaci učinily ještě hůře prodejnou než originál.
Nové informace ovšem naznačují, že ukončení projektu nebylo definitivní. Místo toho se podle britských zdrojů má kompaktní čtyřmístný vůz dostat do prodeje v roce 2019. Předcházet mu přitom bude koncept, se kterým bychom se měli seznámit již letos na autosalonu v Paříži. Nicméně již nyní je známo relativně dost věcí na to, abychom si o chystaném Audi A2 mohli udělat obrázek. Začít můžeme délkou, která má činit zhruba 3 550 milimetrů. V portfoliu se tak novinka zařadí pod A1.
Vůz by měl být postaven na platformě NSF (New Small Family), kterou již používají Volkswagen up!, Seat Mii a Škoda Citigo. Ta prý byla již od počátku navržena tak, aby umožnila zástavbu jak klasického, tak i elektrického pohonného ústrojí. V případě základní verze tak máme počítat s nový přeplňovaným benzinovým tříválcem, který by měl startovat okolo 400 tisíc korun. Elektromobil bude zhruba dvakrát dražší, nicméně třeba v Británii na něj dostanete dotaci takřka 200 000 Kč.
Mimo hru je dieselová verze, přičemž podle Audi za vším stojí vysoké náklady spojené s recirkulací výfukových plynů. Dá se ovšem předpokládat, že do vývoje nemalým způsobem promluvila i kauza Dieselgate. Ať je však již pravda jakákoliv, jisté je, že diesel se v nabídce neobjeví. Stejně tak nedorazí ani čtyřkolka quattro, neboť jak stávající verze platformy NSF, tak i její nové provedení umožňují pouze zástavbu pohonu předního pohonu.
Automobilka ovšem nevylučuje ani příchod varianty Allroad, která by se pochlubila alespoň vyšší světlou výškou a černými plasty ve spodní části karoserie. Zda se ale takový model skutečně nakonec objeví, to je zatím sporné. Momentálně tedy můžeme počítat pouze s příchodem třídvířka a pětidvířka, jenž mají konkurovat nejen Fiatu 500 či Smartu ForFour, ale také BMW i3, Renaultu Zoe a Nissanu Leaf.


















Nové Audi A2 nakonec vzniknout má, jako třídvířko a pětidvířko dorazí s benzinovým či elektrickým pohonem v roce 2019
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
před 3 hodinamiMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
včeraDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vyhrál Sprint a opět vede šampionát včera 20:17
- Pole-position získal Manuel Gonzalez, 8. Salač včera 18:39
- KTM dominovaly v Moto3 včera 18:36
- Pole Position získal Marc Marquez včera 17:15
- Vítězem Bendsneyder, 18. Vostatek včera 15:56
Nejnovější články
Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
před hodinouNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
před 2 hodinamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva