Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi zastavilo výrobu svého elektrického SUV, zaměstnance poslalo domů
27.1.2020 | Petr Miler
Zatím jediný sériově vyráběný model z řady ryzích elektromobilů e-tron není zrovna prodejní hit, nejde ale o jediný problém, který ho trápí. V tuto chvíli už se ani nevyrábí.
Je zjevné, že elektrickým autům ani na začátku roku 2020 slunce nad hlavou nesvítí. Patrné je to zejména na prodejích, které zůstávají na alespoň trochu otevřenějších trzích mizivé a uklidňovat už se příznivci elektromobility nemohou ani jejich růstem. Například ve Spojených státech, domově Tesly, loni odbyt elektrických a plug-in hybridních aut dokonce meziročně o 6,8 procenta klesl, a to za situace, kdy na trh přišlo 45 nových modelů tohoto ražení.
Audi e-tron není výjimkou, jeho 5 369 prodaných vozů v USA za loňský rok z něj sice dělá nejúspěšnější elektromobil prémiové značky, který není Tesla, ale to je asi tak vše, čím se management čtyř kruhů může utěšovat. V Evropě by se loňské prodeje mohly dostat někam za hranici 15 000 vozů a celkový odbyt tedy překročit 20 000 aut, ale co je to pro značku s ročním odbytem v milionovém řádu v době, kdy měly elektromobily začít ovládat svět?
Pro automobilku navíc nejde o jediný problém - v tuto chvíli e-tron nejenže moc neprodává, ona ho vůbec nevyrábí. Podle zpráv belgické agentury Belga se auto v bruselské továrně Audi přestalo vyrábět a 145 zaměstnanců bylo na zatím blíže neupřesněnou dobu posláno na nucenou dovolenou. Dalších 240 lidí podílejících se na výrobě e-tronu do fabriky dochází dál na různé dílčí či obslužné práce.
Audi ve svém vyjádření k celé věci konstatuje, že přijaté opatření nemá nic společného s poptávkou, má to být problém dodávek. Na výrobě e-tronu se podílí okolo 300 dodavatelů a byť automobilka neupřesnila, s čím má potíže, sázka na akumulátory bude na 99 % trefou do černého. To je další z úskalí rozjíždějící se elektrické éry - když už by náhodou bylo elektromobily komu prodat, stejně je nelze vyrobit, protože na trhu není dost akumulátorů dostupných za přijatelných cenových podmínek.
Audi e-tron není zrovna prodejní hit, ani to málo ale nyní nejsou Němci s to vyrobit. Nemají dostatek neupřesněných komponentů, nejpravděpodobněji ale půjde o akumulátory
Zdroj: Belga
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024 - Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis