Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi uznalo, že udělalo blbost, nové značení svých modelů potichu zrušilo ještě dřív, než se stačilo rozšířit
včera | Petr Miler
Mohli bychom se za to Němcům vysmívat, reálně ale musíme kvitovat jejich schopnost sebereflexe. Je tedy s podivem, že věc nechali zajít tak daleko a kapitulovali až před odporem veřejnosti, i to lze ale nakonec vnímat jako dobré znamení.
Přiznáme se, že směr, kterým míří v posledních letech Audi, se nám vůbec nezamlouvá. A nemyslíme tím teď ani jeho elektrické cíle, ty jsou stejně nesmyslné jako všechny ostatní, ale spíš vliv této strategie na zbytek nabídky i celou firmu. Nejlépe vám o tom povypráví bývalý ředitel Audi Sportu a otec řady námi velmi respektovaných vozů, který ve společnosti dál nemohl zůstat.
Tomu se začala zajídat zejména ignorace preferencí zákazníků pramenící právě z oné elektrické sázky. To je zkrátka věc, která mění celou firemní kulturu - pokud management od rána do večera musí zaměstnance poučovat o tom, že čistě elektrická nabídka prostě bude a odporu zákazníků je třeba nevěnovat pozornost, proč by jim ti samí lidé měli vycházet v jiných ohledech? Tahle - řekněme - zparchantělost, jakási zvláštní arogance a neurvalost je nakonec možná to úplně nejdůležitější, co mění auta optikou zákazníků k horšímu. Prostě když se na ně kašle jednou, tak se na ně kašle i jindy, debaty o některých věcech se nevedou a místo snahy upokojovat přání klientů vítězí dogmatický boj za splnění z prstu vycucaných cílů všeho druhu.
Situace se ale možná mění.
Audi nedávno potichu zbavilo dieselovou S6 mocně kritizovaných falešných výfuků, a to dokonce nedlouho před tím, než současné provedení vozu skončí. Jejich náhrada možná není nešťastnější, ale berme to principiálně - někdo poslouchal, dělal si poznámky a chtěl vyjít klientele vstříc. Bůhvíkolik dávno vyrobených S6 už to nespasí, nyní tu ale máme další krok z podobného ranku, který sice též přichází po dvanácté hodině, místo pěti let jde ale jen o pár minut.
Nedlouho po cirkusových výfucích se totiž čtyři kruhy rozhodly dát všem svým novým modelům také cirkusové značení. Věnovali jsme se tomu detailně v létě, dnes už tedy jen stručně připomeneme, že Audi s příchodem faceliftovaných modelů A3 a Q8 začalo cpát charakteristický červený kosočtverec divize Audi Sport i na modely, které od Audi Sportu vůbec nejsou. Dekády bylo zvykem, že jste toto značení našli jen na typech s označením S, RS a také na supersportovní R8, jinde ne. Na zmíněných vozech a později i na nové A5, nové Q5 nebo modelu Q6 e-tron se ale tento červený „flíček” objevil i na verzích Sport Line. Bylo to hloupé a nevalně přijaté, [[0000053636 i my jsme to mocně kritizovali.
Mysleli jsme si, že to tak prostě bude, ale ouha. Audi se chytlo za nos, uznalo, že udělalo blbost a ještě před uvedením některých z těchto aut do prodeje celý nápad odpískalo, jak si všimli lidé u Auditography. Už i v současném německém konfigurátoru tak najdete tyto vozy v provedení S-line znovu bez matoucího znaku Audi Sportu na zádi a jen s klasickým označením „S line” na boku, i když na prezentačních zůstává zatím vše při starém.
Je tedy vidět, že čtyři kruhy pořád umí zatáhnout za záchrannou brzdu a podobné nápady pod tíhou kritiky odpískat, i když se dostanou až do výroby. Tak teď ještě totéž provést s nesmyslnou stoprocentní elektrifikací nabídky během pár let... Požádali jsme automobilku o komentář, aby nám řekla, kolik aut s původním „vadným” označením vyrobila, neboť by z nich mohla být slušná rarita. Uvidíme, co se dozvíme.
Podobné označení Audi s paketem S-line je minulostí, matoucí napodobenina značení skutečných S a RS se setkala s takovým odporem, že automobilka musela jednat. Foto: Audi
Zdroje: Auditography, Audi
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
5.10.2024 - V Evropě nepochopitelně zaříznuté dostupné ostré Hyundai jinde jede dál, ukázalo se v novém
5.10.2024 - Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 16:01 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.