Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro?
4.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Audi TT RS má být nástupcem legendárního modelu Audi Quattro. Má podobné DNA a pokud zdědila něco po svém větším sourozenci, Audi R8, mohlo by to být velmi zajímavé auto. Kombinace 1500 kg pohotovostní hmotnosti a 340 koní totiž zní docela slibně.
Když před téměř 30 lety přišlo Audi Quattro, stalo se průkopníkem. Bylo vůbec prvním rally vozem s pohonem všech kol a dokázalo toho využít, hned od počátku svého působení vítězilo kde to jen šlo. Audi, jakožto mistr marketingu, toho dokázalo patřičně využít a ještě dnes se tehdejší slávy Quattra rádo dovolává.
Na probíhajícím autosalonu v Ženevě byl představen model Audi TT RS, který má být duchovním nástupcem právě původního Quattra. Prvním odkazem je samozřejmě použití systému pohonu všech kol quattro, který se ale od dob prvního nositele tohoto názvu značně změnil. U TT RS je doplněno elektronicky řízenou a hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou Haldex, která je uložena před zadním diferenciálem. Ta dokáže během milisekund měnit rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravu.
Dalším odkazem na původní Quattro je pohonná jednotka TT RS. Jde o nově zkonstruovaný pětiválec kombinující přeplňování turbodmychadlem s přímým vstřikováním paliva. Výsledkem je objem 2,5 l produkující výkon 250 kW (340 k) což odpovídá specifickému výkonu 100,8 kW (137,1 k) na litr. Maximální točivý moment 450 N.m je k dispozici od 1600 do 5300 min-1. Zajímavé jsou také jeho další parametry. Délka 49 cm, hmotnost 180 kg, blok motoru z odolné a lehké litiny s vermikulárním grafitem, přímé vstřikování paliva s maximálním tlakem 120 barů, relativně vysoký kompresní poměrem 10,0:1 a variabilním časování sacích a výfukových ventilů.
Celková hmotnost TT RS je díky lehké karoserii, vyrobené převážně z hliníku podle konceptu Audi Space Frame, v případě kupé 1450 kg, roadster je o 60 kg těžší. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4,6 s, otevřená potřebuje o 0,1 s navíc. Největší rychlost je omezena na 250 km/h, ale na přání lze tuto hodnotu omezovače navýšit na 280 km/h.
Co by byl motor bez podvozku. TT RS je ve srovnání se standardním TT o 10 mm sníženo a čtyřprvkové zavěšení zadních kol na přání lze auto vybavit adaptivním tlumením Audi magnetic ride, které dává řidiči možnost volit mezi režimy Comfort a Dynamic. Nejsportovnější verze modelové řady TT jezdí na osmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 245/45. Za nimi se ukrývají kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu.
Audi v poslední době přesvědčilo, že umí udělat sportovní kupé. Model R8 si už zvládl vydobýt renomé velmi dobrého auta. Je otázkou, zda-li se u TT RS podařilo překročit stín podvozku, který má svůj původ Golfu 5. generace. Obyčejné TT totiž není bůhví jaký sporťák, ale je jasné, že jeho podvozek má svůj potenciál. Papírové údaje v případě TT RS slibují hodně, ale realita občas bývá od papírových údajů poněkud vzdálená.
Nové Audi TT RS je možné objednávat u prodejců od května tohoto roku. S dodávkami prvních vozů zákazníkům se počítá na začátku září 2009.
TT RS Kupé
TT RS kabrio
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před hodinou - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 4 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1