Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro?
4.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Audi TT RS má být nástupcem legendárního modelu Audi Quattro. Má podobné DNA a pokud zdědila něco po svém větším sourozenci, Audi R8, mohlo by to být velmi zajímavé auto. Kombinace 1500 kg pohotovostní hmotnosti a 340 koní totiž zní docela slibně.
Když před téměř 30 lety přišlo Audi Quattro, stalo se průkopníkem. Bylo vůbec prvním rally vozem s pohonem všech kol a dokázalo toho využít, hned od počátku svého působení vítězilo kde to jen šlo. Audi, jakožto mistr marketingu, toho dokázalo patřičně využít a ještě dnes se tehdejší slávy Quattra rádo dovolává.
Na probíhajícím autosalonu v Ženevě byl představen model Audi TT RS, který má být duchovním nástupcem právě původního Quattra. Prvním odkazem je samozřejmě použití systému pohonu všech kol quattro, který se ale od dob prvního nositele tohoto názvu značně změnil. U TT RS je doplněno elektronicky řízenou a hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou Haldex, která je uložena před zadním diferenciálem. Ta dokáže během milisekund měnit rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravu.
Dalším odkazem na původní Quattro je pohonná jednotka TT RS. Jde o nově zkonstruovaný pětiválec kombinující přeplňování turbodmychadlem s přímým vstřikováním paliva. Výsledkem je objem 2,5 l produkující výkon 250 kW (340 k) což odpovídá specifickému výkonu 100,8 kW (137,1 k) na litr. Maximální točivý moment 450 N.m je k dispozici od 1600 do 5300 min-1. Zajímavé jsou také jeho další parametry. Délka 49 cm, hmotnost 180 kg, blok motoru z odolné a lehké litiny s vermikulárním grafitem, přímé vstřikování paliva s maximálním tlakem 120 barů, relativně vysoký kompresní poměrem 10,0:1 a variabilním časování sacích a výfukových ventilů.
Celková hmotnost TT RS je díky lehké karoserii, vyrobené převážně z hliníku podle konceptu Audi Space Frame, v případě kupé 1450 kg, roadster je o 60 kg těžší. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4,6 s, otevřená potřebuje o 0,1 s navíc. Největší rychlost je omezena na 250 km/h, ale na přání lze tuto hodnotu omezovače navýšit na 280 km/h.
Co by byl motor bez podvozku. TT RS je ve srovnání se standardním TT o 10 mm sníženo a čtyřprvkové zavěšení zadních kol na přání lze auto vybavit adaptivním tlumením Audi magnetic ride, které dává řidiči možnost volit mezi režimy Comfort a Dynamic. Nejsportovnější verze modelové řady TT jezdí na osmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 245/45. Za nimi se ukrývají kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu.
Audi v poslední době přesvědčilo, že umí udělat sportovní kupé. Model R8 si už zvládl vydobýt renomé velmi dobrého auta. Je otázkou, zda-li se u TT RS podařilo překročit stín podvozku, který má svůj původ Golfu 5. generace. Obyčejné TT totiž není bůhví jaký sporťák, ale je jasné, že jeho podvozek má svůj potenciál. Papírové údaje v případě TT RS slibují hodně, ale realita občas bývá od papírových údajů poněkud vzdálená.
Nové Audi TT RS je možné objednávat u prodejců od května tohoto roku. S dodávkami prvních vozů zákazníkům se počítá na začátku září 2009.
TT RS Kupé








TT RS kabrio
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
před 10 hodinamiNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
včeraKia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
včera
Nové na MotoForum.cz
- Superpole Sprint Race vyhrál Toprak 14:26
- Sprint v Austinu: Bratři Marquezové ovládli rodeo včera 21:49
- Drama vyhrál Toprak před Bulegou včera 18:25
- Pole Position na COTA získal Marc Marquez včera 17:55
- Pole Position v Moto2 pro Dixona, 9.Salač včera 15:30
Nejnovější články
Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
před 3 hodinamiData servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
před 5 hodinamiChevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
před 6 hodinamiPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
před 8 hodinamiReakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva