Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT RS v detailech: je to nové Quattro?
4.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Audi TT RS má být nástupcem legendárního modelu Audi Quattro. Má podobné DNA a pokud zdědila něco po svém větším sourozenci, Audi R8, mohlo by to být velmi zajímavé auto. Kombinace 1500 kg pohotovostní hmotnosti a 340 koní totiž zní docela slibně.
Když před téměř 30 lety přišlo Audi Quattro, stalo se průkopníkem. Bylo vůbec prvním rally vozem s pohonem všech kol a dokázalo toho využít, hned od počátku svého působení vítězilo kde to jen šlo. Audi, jakožto mistr marketingu, toho dokázalo patřičně využít a ještě dnes se tehdejší slávy Quattra rádo dovolává.
Na probíhajícím autosalonu v Ženevě byl představen model Audi TT RS, který má být duchovním nástupcem právě původního Quattra. Prvním odkazem je samozřejmě použití systému pohonu všech kol quattro, který se ale od dob prvního nositele tohoto názvu značně změnil. U TT RS je doplněno elektronicky řízenou a hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou Haldex, která je uložena před zadním diferenciálem. Ta dokáže během milisekund měnit rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravu.
Dalším odkazem na původní Quattro je pohonná jednotka TT RS. Jde o nově zkonstruovaný pětiválec kombinující přeplňování turbodmychadlem s přímým vstřikováním paliva. Výsledkem je objem 2,5 l produkující výkon 250 kW (340 k) což odpovídá specifickému výkonu 100,8 kW (137,1 k) na litr. Maximální točivý moment 450 N.m je k dispozici od 1600 do 5300 min-1. Zajímavé jsou také jeho další parametry. Délka 49 cm, hmotnost 180 kg, blok motoru z odolné a lehké litiny s vermikulárním grafitem, přímé vstřikování paliva s maximálním tlakem 120 barů, relativně vysoký kompresní poměrem 10,0:1 a variabilním časování sacích a výfukových ventilů.
Celková hmotnost TT RS je díky lehké karoserii, vyrobené převážně z hliníku podle konceptu Audi Space Frame, v případě kupé 1450 kg, roadster je o 60 kg těžší. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 4,6 s, otevřená potřebuje o 0,1 s navíc. Největší rychlost je omezena na 250 km/h, ale na přání lze tuto hodnotu omezovače navýšit na 280 km/h.
Co by byl motor bez podvozku. TT RS je ve srovnání se standardním TT o 10 mm sníženo a čtyřprvkové zavěšení zadních kol na přání lze auto vybavit adaptivním tlumením Audi magnetic ride, které dává řidiči možnost volit mezi režimy Comfort a Dynamic. Nejsportovnější verze modelové řady TT jezdí na osmnáctipalcových kolech obutých do pneumatik 245/45. Za nimi se ukrývají kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu.
Audi v poslední době přesvědčilo, že umí udělat sportovní kupé. Model R8 si už zvládl vydobýt renomé velmi dobrého auta. Je otázkou, zda-li se u TT RS podařilo překročit stín podvozku, který má svůj původ Golfu 5. generace. Obyčejné TT totiž není bůhví jaký sporťák, ale je jasné, že jeho podvozek má svůj potenciál. Papírové údaje v případě TT RS slibují hodně, ale realita občas bývá od papírových údajů poněkud vzdálená.
Nové Audi TT RS je možné objednávat u prodejců od května tohoto roku. S dodávkami prvních vozů zákazníkům se počítá na začátku září 2009.
TT RS Kupé








TT RS kabrio
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva