Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg
4.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nabušené provedení nového TéTéčka zvládne díky vyššímu výkonu a pohonu všech kol stovku za 3,7 s. A možná je i jeho výroba.
Třetí generaci Audi TT jsme si představili opravdu podrobně. Dozajista tak víte, že kromě standardního provedení se na ženevském autosalonu ukáže také ostřejší verze TTS, která z dvoulitrového čtyřválce doluje 310 koní. To mu umožňuje sprint z klidu na stovku za pouhých 4,7 sekundy. Rozhodně se tedy nedá říci, že by u čtyř kruhů představili nějakého silničního šneka, zejména v porovnání s běžnou automobilovou produkcí. Pokud však TTS postavíme vedle nového překvapivého konceptu Audi, pak bude okamžitě vypadat jako chudý příbuzný.
Nové TT quattro sport concept již na první pohled dává najevo svůj dynamický potenciál. Jeho příď je zásluhou úspornějšího výpletu čelní masky a zvětšeným sacím otvorům mnohem agresivnější, což jen umocňuje použití karbonu na lízátko čelního nárazníku. Ze stejného materiálu jsou také nástavce bočních prahů a mohutné zadní křídlo, kterému s přítlakem napomáhá difuzor. I na jeho výrobu přitom bylo užito uhlíkových vláken.
Mimo výše zmíněné pak komplet dotvářejí 20palcová kola, čelní světlomety osazené technologií Matrix LED a boční grafické polepy, které nás přivádějí k motorovému prostoru. Název na nich avizuje výkon pod kapotou - tedy 420 koní, za jejichž produkci je zodpovědná stejná pohonná jednotka jako v případě TTS, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA888.
I v tomto případě výkon (210 koní na litr je lepší poměr, než jaký nabízelo Audi R18, které v roce 2001 vyhrálo Le Mans) a točivý moment 450 Nm míří na všechna čtyři kola, přičemž akcelerace na stovku zabere pouhých 3,7 sekundy. A to i díky standardně dodávané převodovce S tronic nebo poměrně nízké hmotnosti 1 344 kilogramů.
Té bylo dosaženo zejména vyjmutím audio systému a loketních opěrek, virtuální přístrojovka s 12,3palcovým TFT displejem však zůstala na svém místě. Přibyla skořepinová sedadla se čtyřbodovými závodními pásy, startovací tlačítko nebo zavazadelník vytvarovaný speciálně pro uskladnění dvou závodních helem.
O sériové výrobě německá automobilka prozatím mlčí, podle šéfa vývoje Ulricha Hackenberga jde ale o „ultimativní řidičský nástroj určený těm klientům Audi, kteří fandí motorsportu“. Dá se tedy předpokládat, že do produkce by koncepční TT dorazit mohlo. I když po cestě asi dozná určitého zjemnění.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.






Ani přímo v Ženevě jsme se nedozvěděli, zda TT quattro sport zamíří do sériové výroby
Nové Audi TT quattro sport je prozatím konceptem. Šéf vývoje Ulrich Hackenberg ale naznačil, že sériová výroba by nemusela být mimo mísu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před 9 hodinamiStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Další automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
před 2 hodinamiExperti vybrali auta, která jsou největšími „držáky” za peníze, vzhledem k ceně prostě vydrží nejvíc
před 3 hodinamiBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
před 5 hodinamiKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
před 6 hodinamiNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva