Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: třetí generace se vrátí zpátky v čase, bude i výrazně lehčí
5.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po designové stránce se Audi TT hodlá vrátit ke stylu první generace. Navíc dostane širší rozchod kol a větší rozvor, na váze ovšem ukáže méně kil.
První generace Audi TT zasáhla automobilový sektor opravdu velkou měrou. Rázem po něm toužil kde kdo, přičemž většině modelek randících s bohatými fotbalisty nebo hokejisty se jeho pořízení skutečně podařilo. Důvodem ale byla hlavně vizáž, nikoliv dynamické vlastnosti, které zejména u raných exemplářů patřily k těm nejproblematičtějším, jaké trh tehdy nabízel. Následné revize přinesly kýžené vylepšení, ještě lépe se ovšem jezdilo v druhé generaci. Ta však již modelky či Leoše Mareše tolik nezaujala. Není proto divu, že Audi s příchodem nového modelu chystá návrat ke kořenům.
Třetí generace by po stránce vizuální měla čerpat z obou svých předchůdců. Dostane tak sice současnou šestiúhelníkovou masku Audi, ovšem doplněnou vystouplými blatníky a zadním spoilerem. Postavena navíc bude na platformě MQB, která vozu umožní dosažení kratších převisů a delšího rozvoru. Mimo to bude rozšířen rozvor kol, což souvisí s cílem v rámci dynamiky. Audi TT totiž bude mít vzor v novém Boxsteru. Krást zákazníky koncernovému Porsche by ovšem nemělo, neboť po motorické stránce bude postaveno o trochu níže.
K dispozici by totiž měly být přeplňované motory EA888 o 1,8litrovém a dvoulitrovém objemu. Vybaveny budou deaktivací válců kvůli úspoře paliva, ještě větší ekonomičnost by pak měl přinést poladěný dvoulitrový turbodiesel. Tyto motory přitom dorazí v roce 2014 pod kapotou kupé, kabrio by mělo být k mání o rok později. Tedy ve stejné době, kdy se objeví vrcholný model TT RS s 2,5litrovým pětiválcem.
Na výběr má být pohon předních kol nebo 4x4, přičemž Audi již nyní počítá v obou případech s redukční dietou. Hmotnost by přitom měla klesnout pod současných 1 240 kg, což opravdu slibuje hodně. Teď už jen můžeme doufat, že značka z Ingolstadtu zapracuje také na řízení TT. Až doposud to totiž nic slavného nebylo.



Třetí generace Audi TT bude po stránce designu mísit styly svých předchůdců, vzorem v rámci dynamiky je pak nové Porsche Boxster
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
před 5 hodinamiDrzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025
Nejčtenější články
Aston Martin se propadl do rekordní ztráty. Dluží už přes 30 miliard, 5 procent zaměstnanců čeká vyhazov
28.2.2025Je konec, první velká továrna VW v Evropě dnes nadobro zavře, 3 000 zaměstnanců jsou bez práce
28.2.2025Věřte nebo ne, ale otřesná Tesla Cybertruck může vypadat ještě hůř, stačilo ji půjčit Mansory. A co to jméno?
28.2.2025Maserati má na kahánku. 38miliardová investice do firmy byla zrušena, prodeje jsou v kopru, klíčové novinky prohrávají v testech
28.2.2025Zprávy o tom, jak moc Muskovy kontroverze ničí prodeje Tesly, zjevně přehání, firma má dál jasně nejvěrnější kupce
28.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.29. 00:47 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 03.28. 21:26 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.28. 17:37 - řidičBOB
- Politický koutek 03.28. 12:52 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 03.27. 13:04 - pavproch
- Přituhuje 03.27. 10:36 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.26. 17:50 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 03.26. 16:33 - Předseda