Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: třetí generace se vrátí zpátky v čase, bude i výrazně lehčí
5.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po designové stránce se Audi TT hodlá vrátit ke stylu první generace. Navíc dostane širší rozchod kol a větší rozvor, na váze ovšem ukáže méně kil.
První generace Audi TT zasáhla automobilový sektor opravdu velkou měrou. Rázem po něm toužil kde kdo, přičemž většině modelek randících s bohatými fotbalisty nebo hokejisty se jeho pořízení skutečně podařilo. Důvodem ale byla hlavně vizáž, nikoliv dynamické vlastnosti, které zejména u raných exemplářů patřily k těm nejproblematičtějším, jaké trh tehdy nabízel. Následné revize přinesly kýžené vylepšení, ještě lépe se ovšem jezdilo v druhé generaci. Ta však již modelky či Leoše Mareše tolik nezaujala. Není proto divu, že Audi s příchodem nového modelu chystá návrat ke kořenům.
Třetí generace by po stránce vizuální měla čerpat z obou svých předchůdců. Dostane tak sice současnou šestiúhelníkovou masku Audi, ovšem doplněnou vystouplými blatníky a zadním spoilerem. Postavena navíc bude na platformě MQB, která vozu umožní dosažení kratších převisů a delšího rozvoru. Mimo to bude rozšířen rozvor kol, což souvisí s cílem v rámci dynamiky. Audi TT totiž bude mít vzor v novém Boxsteru. Krást zákazníky koncernovému Porsche by ovšem nemělo, neboť po motorické stránce bude postaveno o trochu níže.
K dispozici by totiž měly být přeplňované motory EA888 o 1,8litrovém a dvoulitrovém objemu. Vybaveny budou deaktivací válců kvůli úspoře paliva, ještě větší ekonomičnost by pak měl přinést poladěný dvoulitrový turbodiesel. Tyto motory přitom dorazí v roce 2014 pod kapotou kupé, kabrio by mělo být k mání o rok později. Tedy ve stejné době, kdy se objeví vrcholný model TT RS s 2,5litrovým pětiválcem.
Na výběr má být pohon předních kol nebo 4x4, přičemž Audi již nyní počítá v obou případech s redukční dietou. Hmotnost by přitom měla klesnout pod současných 1 240 kg, což opravdu slibuje hodně. Teď už jen můžeme doufat, že značka z Ingolstadtu zapracuje také na řízení TT. Až doposud to totiž nic slavného nebylo.
Třetí generace Audi TT bude po stránce designu mísit styly svých předchůdců, vzorem v rámci dynamiky je pak nové Porsche Boxster
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel