Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti

Ačkoliv nové TT používá mix hliníku a oceli jako předchůdce, povedlo se mu zhubnout. Je ale také tužší, bezpečnější i úspornější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti

8.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ačkoliv nové TT používá mix hliníku a oceli jako předchůdce, povedlo se mu zhubnout. Je ale také tužší, bezpečnější i úspornější.

Novou generaci německého kupé jsme si představili opravdu podrobně, nahlíželi jsme však především na karoserii, do kabiny a do motorového prostoru. Zbytek technických komponentů zůstal částečným tajemstvím, které odhalíme právě dnes, přičemž se rovnou vrhneme na hmotnost, jejíž snižování je nyní pro Audi jednou z hlavních priorit. Na nové TT tak byl použit mix oceli a hliníku mnohem efektivnějším způsobem než doposud, díky čemuž vůz váží o 50 kilogramů méně než předchozí generace. Torzní tuhost přitom narostla o 23 procent.

Právě minulé TT přitom bylo průkopníkem na poli hybridní konstrukce, jež používala hliníkové sekce v přední části platformy, zatímco zadek byl zformován převážně z oceli. Nová architektura vycházející z komponentů MQB však vyznačuje mnohem pragmatičtější přístup. Zadní deformační struktury, přepážka a podlahové výlisky z modulární platformy přímo vycházejí a ve své spodní části jsou společně se středovým tunelem za tepla formovány z vysokopevnostní oceli.

Podle Audi tyto výlisky váží pouhých 39,5 kilogramu a na celkové strukturální hmotnosti se podílejí z jedné čtvrtiny. Mnohem zásadnější je ovšem vrchní část platformy tvořící čelní sloupek a hořejšek přepážek. Vyrobena je totiž z masivního hliníkového odlitku, čímž kromě tuhosti skeletu napomáhá také zesílení vnitřní části blatníků a úchytům zavěšení. Díky tomu se na oplátku zlepšila přesnost řízení.

To ovšem neznamená konečnou, dále tu totiž máme kombinaci hliníkových výlisků a extruzí. Z druhého je přitom zmiňovaný čelní sloupek, prahy či výztuhy ve dveřích, zatímco kapota, blatníky, střecha, dveře i celá záď jsou hliníkové výlisky. Celá karoserie přitom váží jen pouhých 276 kg, což se rovněž projevilo na celkové hmotnosti. Ve verzi 2,0 TFSI tak nové TT váží jen 1 230 kilogramů.

Do této hmoty přitom nespadá pouze výše zmiňované, ale také 3 020 svárů, 1 113 nýtů, 44 děrovaných nýtů, 128 samořezných šroubů, 199 svorkovaných spojů, 1,9 metru materiálu svařeného klasickým způsobem a 4,9 metru materiálu svařeného pomocí laseru. Kde se přitom potkává ocel s hliníkem, tak bylo kvůli ochraně proti korozi použito lepidlo. To přitom nadále přispívá k tuhosti.

Tím můžeme kapitolu vnitřní struktury uzavřít, technickou knihu ovšem ještě neodložíme. Podívat se dále můžeme na systém pohonu všech kol quattro, který nyní nabízí pět různých režimů. Jeden z nich dokáže redukovat nedotáčivost při výjezdu ze zatáčky tím, že prediktivně pošle více výkonu dozadu. Software přitom vychází z údajů monitorujících míru natočení volantu a kol.

Zajímavé je, že zatímco přerozdílení výkonu na zadní kola je upravováno hlavně skrze spojku Haldex s hydraulickou pumpou, ty přední si berou na starosti brzdy. Kromě toho se jistou mírou umělé inteligence vyznačuje šasí díky tomu, že hnací ústrojí a komponenty zavěšení dokážou spolupracovat.

Několika programy pak rovněž disponuje převodovka, která má přednastaven režim „eco“ pro kochání se přírodou. V té chvíli se očividně můžete zabývat kokpitem, který ve srovnání s předchůdcem doznal zvětšení, přestože stojí na dosud nejkratším rozvoru spojeném s platformou MQB (2 505 mm).

To je ale již pro dnešek z technických tajemství nového Audi TT vše, aktuálně nám tak k vyřčení definitivního ortelu chybí pouze vlastní test. I ten se vám ovšem v následujících měsících pokusíme nabídnout.

Audi TT 2015


Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 1 - Audi TT 2015 oficialni sada 01Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 2 - Audi TT 2015 oficialni sada 02Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 3 - Audi TT 2015 oficialni sada 03Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 4 - Audi TT 2015 oficialni sada 04Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 5 - Audi TT 2015 oficialni sada 05Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 6 - Audi TT 2015 oficialni sada 06Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 7 - Audi TT 2015 oficialni sada 07Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 8 - Audi TT 2015 oficialni sada 08Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 9 - Audi TT 2015 oficialni sada 09Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 10 - Audi TT 2015 oficialni sada 10Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 11 - Audi TT 2015 oficialni sada 11Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 12 - Audi TT 2015 oficialni sada 12Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 13 - Audi TT 2015 oficialni sada 13Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 14 - Audi TT 2015 oficialni sada 14Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 15 - Audi TT 2015 oficialni sada 15Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 16 - Audi TT 2015 oficialni sada 16Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 17 - Audi TT 2015 oficialni sada 17Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 18 - Audi TT 2015 oficialni sada 18Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 19 - Audi TT 2015 oficialni sada 19Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 20 - Audi TT 2015 oficialni sada 20Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 21 - Audi TT 2015 oficialni sada 21Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 22 - Audi TT 2015 oficialni sada 22Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 23 - Audi TT 2015 oficialni sada 23Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 24 - Audi TT 2015 oficialni sada 24Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 25 - Audi TT 2015 oficialni sada 25Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 26 - Audi TT 2015 oficialni sada 26Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 27 - Audi TT 2015 oficialni sada 27Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 28 - Audi TT 2015 oficialni sada 28Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 29 - Audi TT 2015 oficialni sada 29Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 30 - Audi TT 2015 oficialni sada 30Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 31 - Audi TT 2015 oficialni sada 31Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 32 - Audi TT 2015 oficialni sada 32Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 33 - Audi TT 2015 oficialni sada 33

Audi TTS 2015

Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 34 - Audi TTS 2015 oficialni sada 01Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 35 - Audi TTS 2015 oficialni sada 02Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 36 - Audi TTS 2015 oficialni sada 03Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 37 - Audi TTS 2015 oficialni sada 04Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 38 - Audi TTS 2015 oficialni sada 05Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 39 - Audi TTS 2015 oficialni sada 06Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 40 - Audi TTS 2015 oficialni sada 07Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 41 - Audi TTS 2015 oficialni sada 08Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 42 - Audi TTS 2015 oficialni sada 09Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 43 - Audi TTS 2015 oficialni sada 10Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 44 - Audi TTS 2015 oficialni sada 11Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 45 - Audi TTS 2015 oficialni sada 12Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 46 - Audi TTS 2015 oficialni sada 13Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 47 - Audi TTS 2015 oficialni sada 14Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 48 - Audi TTS 2015 oficialni sada 15Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 49 - Audi TTS 2015 oficialni sada 16Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 50 - Audi TTS 2015 oficialni sada 17Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 51 - Audi TTS 2015 oficialni sada 18Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 52 - Audi TTS 2015 oficialni sada 19Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 53 - Audi TTS 2015 oficialni sada 20Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 54 - Audi TTS 2015 oficialni sada 21Audi TT 2014: nové TT odhaluje technická tajemství, hlavně nižší hmotnosti - 55 - Audi TTS 2015 oficialni sada 22

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.