Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: nové TT do detailu, TTS dá stovku za 4,7 s
3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Kupé dostalo evoluční design, který doprovází 50kilová dieta. Výkon motorů ovšem narostl až na 310 koní u ostřejšího TTS.
Nová generace Audi TT je po dvou měsících anoncí a upoutávek oficiálně tady. Stejně jako další zástupci koncernu Volkswagen Group se veřejného debutu dočká na ženevském autosalonu, a to nejen ve standardní formě, ale také jako verze TTS. Ta je neodmyslitelně spjata s pohonem všech kol quattro a výkonem 310 koní, na podrobnosti ovšem dojde řada až za malý moment. Nejprve nám totiž dovolte zastavení u základního modelu, v jehož případě si probereme i samotný design.
Již na první pohled je patrné, že žádná revoluce se u čtyř kruhů nekoná. Nové TT prakticky do puntíku kopíruje siluetu generace předchozí, kvůli čemuž za změnami musíme k detailům. Ten první je přitom opravdu podstatný - nová šestiúhelníková maska zabrala opravdu značnou část přídě. Malé kupé tak vizuálně přibližuje k většímu modelu R8, což by pomalu mohlo působit kontraproduktivně. Dá se předpokládat, že kvůli zvětšení masky byly upraveny také blatníky, které mají za úkol hostit větší kola. Masce dělají na přídi zajímavě stylizovaná LEDková světla, jejichž motic najdeme i na zádi, jež ale jinak působí docela všedně.
Exteriér bychom tak mohli opustit, ještě musíme zmínit jeden detail. Stejně jako studie Škoda Vision C, i nové Audi TT je ozdobeno boční linií zvanou Tornádo, která se táhne od předních až po zadní světlomety. Sdílení je tak v rámci značek sdružených pod křídly Volkswagenu větší, než jsme si mysleli.
Přesuňme se k důležitějším věcem, mezi nimiž je nejpodstatnější výměna platformy PQ25 za nové modulární komponenty MQB. S nimi přichází změna rozměrů, která je zcela v rozporu se stávajícími trendy. Při délce 4 180 mm a šířce 1 832 je novinka o dvacet milimetrů kratší a osm užší než její předchůdce. Výška 1 353 mm zůstala na stejné hodnotě.
Navzdory tomuto zmenšení došlo uvnitř k nárůstu místa, neboť rozvor mezi nápravami byl zvětšen o 37 milimetrů na 2 505 mm. Kromě většího prostoru pro cestující také o třináct litrů narostl i zavazadelník, který nyní pobere působivých 305 l. Důrazu na praktičnost se ovšem nemusíte obávat, neboť podle technického šéfa Audi Ulricha Hackenberga dorazí také více zábavy.
Důvodem tohoto tvrzení nejsou ani tak adaptivní tlumiče nebo elektromechanické řízení s variabilním posilovačem, jako spíše mix materiálů, který v rámci platformy MQB přichází. Střecha, kapota, blatníky, dveře či víko zavazadelníku totiž byly vyrobeny z hliníku, zatímco na podlahu bylo užito vysokopevnostní oceli.
Výsledkem je padesátikilová dieta oproti předchůdci, díky čemuž základní model s pohonem předních kol váží pouhých 1 230 kg. Tato hmotnost by navíc díky vhodně umístěným hliníkovým profilům v podvozku měla být optimálně rozložena mezi přední a zadní nápravu, což má přispět k oné zábavě za volantem.
Po stránce motorické přitom budete moci sáhnout po třech přeplňovaných čtyřválcích, z nichž dva spalují benzín a jeden naftu. Začít můžeme klidně tímto provedením, které se zaměřilo hlavně na spotřebu. Průměrně si vyžádá pouhých 4,2 l nafty na 100 km. Pokud ale dáte 184 koním pořádně napít, zvládnete akceleraci na stovku za 7,2 sekundy a nejvyšší rychlost 235 km/h.
S motorem 2,0 TFSI již přicházejí zajímavější hodnoty. I slabší provedení naladěné na 230 koní totiž zvládá sprint 0-100 km/h za 5,3 sekundy (s převodovkou S Tronic, manuál je o sedm desetin pomalejší). Nejvyšší rychlost pak naroste na 250 kilometrů v hodině, v případě spotřeby se dočkáte 6,8 litrového průměru.
Vrcholné provedení TTS je na rozdíl od předchozích předokolek standardně vybaveno systémem quattro, přičemž z dvoulitrového motoru pumpuje 310 koní a 380 Nm točivého momentu. Zrychlení na stovku umí za pouhých 4,7 sekundy, ovšem jen při volbě příplatkového automatu S Tronic vybaveného systémem Launch Control.
Hodnoty pro Audi TTS s manuální převodovkou momentálně nejsou k dispozici, v případě obou verzí zamířil podvozek oproti standardu o 10 milimetrů blíže k zemi. Mimo to nechybí větší litá kola (základem pro TT jsou sedmnáctky, v rámci příplatkové výbavy se ovšem dostanete i na dvacítky) nebo vylepšené brzdy, které s ohledem na nové hliníkové třmeny šetří dalších 5 kilo hmotnosti.
Závěr článku pak můžeme věnovat nové kabině, které vévodí nový 12,3palcový TFT displej napájený procesorem Nvidia Tegra 30. Další dominantou je pak pětice turbínových výdechů klimatizace, kterým mohou dělat společnost příplatková (pro verzi TTS standardní) sportovní sedadla. O zábavu se pak stará 12reproduktorový systém Bang & Olufsen.
To je v rámci oficiálního představení novinky opravdu vše, další informace společně s cenami budou známy později. O zahájení prodeje se tisková zpráva bohužel nezmiňuje, s ohledem na označení novinky jakožto modelového roku 2015 k němu ale dojde spíše ve druhé než první půli letošního roku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Kompletní fotogalerie
Živé foto Audi TT a TTS ze ženevského autosalonu
Audi TT 2015
Audi TTS 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva