Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: nová generace na oficiálních skicách připomíná větší R8
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové TT se připravuje na svou premiéru a jeho podobu si dnes konečně můžeme přiblížit něčím oficiálním. Bude něčím mezi konceptem Shooting Brake a R8.
Dosud primárně stylové „té-téčko“ už netrpělivě čeká, až z něho budou v Ženevě strhávat plachtu. Ani jednou se však na veřejnost nedostala žádná jeho oficiální fotografie, a tak musíme vycházet z nejčerstvějších skic. Ty jsou ale dostatečně výmluvné na to, abychom si o konečné podobě dalšího TT udělali slušný obrázek.
S ohledem na okolnosti ani nepřekvapí, že dřívější neoficiální ilustrace nejsou od podoby předestřené samotnou automobilkou příliš vzdálené. Na nákresech designérů je patrný přerod karoserie ve jménu ostřejších tvarů a také jistá podoba se supersportovním modelem R8, který má motor uprostřed. To by dávalo smysl, jelikož větší sestra jednoznačně více přitahovala pozornost a TT od začátku připomíná poněkud dámské auto. Novinka stojící na platformě MQB by měla být o řád více „unisex”. Další odkazy na skicách můžeme přisuzovat vozidlu Shooting Brake Concept z Detroitu. Bavíme se však jen a pouze o dvoudveřových variantách, dříve už jsme psali o tom, jaké úmysly s TT automobilka má a to, co se ještě chystá.
Vrátíme se ale ještě k nákresům nejtypičtější verze. Vůz má podle nich hranatější rysy, ostřejší masku chladiče single-frame a přepracované otvory pro vzduch. Nový je samozřejmě tvar světlometů. Tradičním prvkem jsou výrazné blatníky, linie pontonu vedoucí až k zadním LED svítilnám, které jsou protaženy do boků, aby vůz opticky rozšířily. Silně zakřivená střecha a podobné víko zavazadelníku zůstanou na TT nadále. Podle věrohodných informací bude TT navzdory použití MQB nadále používat jedinečnou podlahu ze zatepla tvářené vysokopevnostní oceli a hliníku. Rozměry karoserie zřejmě téměř nijak nevyrostou, ale hmotnost ještě dále klesne pod základních 1 260 kilogramů svého předchůdce.
Stejně tak i podvozek použije řešení aktuálního vozu, tedy závěsy McPherson vpředu a multilink (víceprvek) vzadu. Lepší by měl být v tom, že se dočká hlkiníku v ještě větším procentu komponentů a dočkat se má nově vyvinutého elektromechanického řízení s ostřejší odezvou. Pod přední kapotou objevíme samozřejmě napříč uložené přeplňované čtyřválce, přičemž 1,8 TFSI dostane zřejmě 180 a 2,0 TFSI pak 220 koní (motory řady EA888). Mezi převodovkami se objeví tradiční šestistupňový manuál nebo příplatková a rovněž šestistupňová dvouspojka S tronic s pádly řazení na volantu. Podle posledních informací bude nadále možnost volit mezi předním pohonem a pohonem quattro.
Již v Ženevě by ale také mohla být silnější verze TTS s 300koňovým 2,0 TFSI, tedy s motorem, který používá třeba Golf R nebo Audi S3. V roce 2015 dorazí ještě ostřejší provedení TT RS vybavené opět pětiválcovým dvouapůllitrovým turbomotorem o výkonu kolem 360 koní. Z opačného konce nabídky zmiňme zřejmě jen dvoulitrové turbodiesely TDI se 177 či o fous více koňmi. První 2+2 verze s pevnou střechou v rámci třetí generace TT dostane později (nejspíše na podzim v Paříži) sestřičku v podobě dvoumístné varianty roadster.
Nezdá se tedy, že by neznámých bylo mnoho, dříve jsme navíc poznali také podobu přístrojové desky příbuzné s posledním modelem A3. Dvanáctipalcový TFT displej umožní tedy přepínat mezi digitálními údaji a typičtějším „analogem“. Zbytek se snad dozvíme už za pár dnů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Zajímavé skici dost možná ukazují finální podobu nového TT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:02 - jerry
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB