Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi srovnalo krok se Škodou, zařízlo úplně všechna kupé i otevřená auta ve své nabídce
18.7.2024 | Petr Prokopec
Nemá být jednou z podstat existence prémiové značky schopnost uspokojovat okrajová přání náročných zákazníků? Podle nás ano, podle Audi ne, a tak se smířilo i s tím, že když zítra Škoda nabídne kupé nebo kabriolet, bude jich prodávat nekonečně víc než ono.
Že zájem o určité typy aut v posledních letech vázne přinejmenším relativně k tomu, o kolik roste zájem o typy jiné, je dobře známou věcí. Dá se tak pochopit, že se do značné míry minulostí staly masově vyráběná kupé a otevřená auta všeho druhu. Ještě v 80. letech dělala kupé i Škoda (Garde, Rapid), dnes už v její nabídce o takové vozy nezavadíte. Ale co prémiové značky jako Audi, BMW, Mercedes, Porsche a další?
Ty dál kupé a kabriolety nabízely, třebaže v případě rostoucí masovosti prvních třech zmíněných šlo o postupně upozaďované zboží. Ale o tom mají prémiové značky být - nejdete si pro Audi pro to, abyste dostali Škodu Octavia se čtyřmi kroužky, chcete i nějakou přidanou hodnotu, která je podstatnější než lepší displej infotainmentu. Chcete lepší motory, kvalitnější interiéry, víc komfortu, lepší jízdní vlastnosti nebo třeba specifické převodovky a karoserie. Však proč byste jinak platili víc?
BMW a Mercedes tohle pořád mají na srdci, Audi už ne. Ingolstadtská značka rozjela v případě specifických karosářských verzí hotovou destrukční pětiletku. V roce 2019 tak poslala k ledu A3 Cabriolet, loni vybíjená pokračovala u modelové řady TT, kdy skončily kupé i roadster. Letos Audi ukončilo rovněž výrobu obou karosářských variant desetiválcového R8. Dvoudvířka se tak rázem stala už jen výsadou rodiny A5, kde bylo možné stylovou karoserii spárovat s pevnou i plátěnou střechou. I s tím už je definitivní konec bez naděje na zvrat, jak zjistili kolegové z Motor1.
Tento krok na jednu stranu až tak nepřekvapí, čekali jsme to od chvíle, kdy Němci přišli s novou generací A4, která si ale zmatečně říká A5. Součástí nabídky jsou nyní sedan (tedy podle automobilky, reálně je to liftback) a kombík, přičemž zvolit lze také ostřejší variantu S5 osazenou šestiválcem. A dorazit má i provedení RS. Nicméně s dalšími karosářskými variantami se nepočítá. Chystané Audi A4 pak bude elektrickým modelem, se kterým bude též spojena pouze pevná a nikoli skládací střecha.
Automobilka tak nyní jen potvrdila nejhorší obavy a ve výsledku se tomu nelze nedivit, protože v celém portfoliu Audi už najdete jen sedany, kombíky a SUV, to je na prémiovou značku zoufale málo. Firma tedy prý zvažuje, že by se modely TT a R8 mohly jednou vrátit s elektrickým pohonem, zelená zatím ani u jednoho projektu nesvítí. A protože elektrifikace v jejich případě dává pramalý smysl, ani na tuto možnost bychom nesázeli.
Éra dvoudveřových Audi je tak přinejmenším na nějaký ten rok u konce, což by ale čtyři kruhy mohlo bolet. Po kabrioletech a kupé totiž lidé dál touží a jsou za ně ochotni platit tím víc, čím méně automobilek jim něco takového nabízí. Jistě to je okrajová skupina kupců, ale znovu - neměly by ty být cílem prémiových značek? A neměly by pak jejich „prémiové ceny” stačit k tomu, aby i na takových vozech vydělávaly? Přece i to, že si někdo z „vyšší společnosti” koupí auto jako R8, je pro Audi tvůrcem image, dostává se do sfér, kde by s A3 1,6 TDI nemohla zabodovat.
Názor si udělejte sami, ale podle nás je to chyba. Takto automobilka srovnala krok se Škodou, což by neměla připustit z podstaty. Audi zkrátka nastoupilo cestu k průměrnosti a zjevně z ní hned tak nemíní sejít.
Na českém webu značky sice A5 Cabriolet stále najdete, do výroby už jej ale zadat nemůžete. Platí to i o verzi S5, přičemž na věčnost odchází také spřízněné kupé. A tím bude se dvoudvířky u značky amen, všechny ostatní alternativy skončily dřív. Foto: Audi
Zdroje: Motor1, Audi
Bleskovky
- Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
22.1.2025 - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025 - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Za deště v Jerezu kraloval Jonathan Rea včera 17:26
- Perné měsíce před MotoGP. Úpravy v Brně si žádají i příznivé počasí, říká ředitel okruhu včera 14:26
- Most: Přípravy na novou sezónu v plném proudu včera 10:00
- V Jerezu dnes Schrötter před Tobou a Alcobou 22.1.2025
- V Jerezu na testech nejrychlejším Bulega před Iannonem a Reddingem 22.1.2025
Nejčtenější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
26.12.2024 - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
27.12.2024 - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
27.12.2024 - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
27.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva