Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi srovnalo krok se Škodou, zařízlo úplně všechna kupé i otevřená auta ve své nabídce
18.7.2024 | Petr Prokopec
Nemá být jednou z podstat existence prémiové značky schopnost uspokojovat okrajová přání náročných zákazníků? Podle nás ano, podle Audi ne, a tak se smířilo i s tím, že když zítra Škoda nabídne kupé nebo kabriolet, bude jich prodávat nekonečně víc než ono.
Že zájem o určité typy aut v posledních letech vázne přinejmenším relativně k tomu, o kolik roste zájem o typy jiné, je dobře známou věcí. Dá se tak pochopit, že se do značné míry minulostí staly masově vyráběná kupé a otevřená auta všeho druhu. Ještě v 80. letech dělala kupé i Škoda (Garde, Rapid), dnes už v její nabídce o takové vozy nezavadíte. Ale co prémiové značky jako Audi, BMW, Mercedes, Porsche a další?
Ty dál kupé a kabriolety nabízely, třebaže v případě rostoucí masovosti prvních třech zmíněných šlo o postupně upozaďované zboží. Ale o tom mají prémiové značky být - nejdete si pro Audi pro to, abyste dostali Škodu Octavia se čtyřmi kroužky, chcete i nějakou přidanou hodnotu, která je podstatnější než lepší displej infotainmentu. Chcete lepší motory, kvalitnější interiéry, víc komfortu, lepší jízdní vlastnosti nebo třeba specifické převodovky a karoserie. Však proč byste jinak platili víc?
BMW a Mercedes tohle pořád mají na srdci, Audi už ne. Ingolstadtská značka rozjela v případě specifických karosářských verzí hotovou destrukční pětiletku. V roce 2019 tak poslala k ledu A3 Cabriolet, loni vybíjená pokračovala u modelové řady TT, kdy skončily kupé i roadster. Letos Audi ukončilo rovněž výrobu obou karosářských variant desetiválcového R8. Dvoudvířka se tak rázem stala už jen výsadou rodiny A5, kde bylo možné stylovou karoserii spárovat s pevnou i plátěnou střechou. I s tím už je definitivní konec bez naděje na zvrat, jak zjistili kolegové z Motor1.
Tento krok na jednu stranu až tak nepřekvapí, čekali jsme to od chvíle, kdy Němci přišli s novou generací A4, která si ale zmatečně říká A5. Součástí nabídky jsou nyní sedan (tedy podle automobilky, reálně je to liftback) a kombík, přičemž zvolit lze také ostřejší variantu S5 osazenou šestiválcem. A dorazit má i provedení RS. Nicméně s dalšími karosářskými variantami se nepočítá. Chystané Audi A4 pak bude elektrickým modelem, se kterým bude též spojena pouze pevná a nikoli skládací střecha.
Automobilka tak nyní jen potvrdila nejhorší obavy a ve výsledku se tomu nelze nedivit, protože v celém portfoliu Audi už najdete jen sedany, kombíky a SUV, to je na prémiovou značku zoufale málo. Firma tedy prý zvažuje, že by se modely TT a R8 mohly jednou vrátit s elektrickým pohonem, zelená zatím ani u jednoho projektu nesvítí. A protože elektrifikace v jejich případě dává pramalý smysl, ani na tuto možnost bychom nesázeli.
Éra dvoudveřových Audi je tak přinejmenším na nějaký ten rok u konce, což by ale čtyři kruhy mohlo bolet. Po kabrioletech a kupé totiž lidé dál touží a jsou za ně ochotni platit tím víc, čím méně automobilek jim něco takového nabízí. Jistě to je okrajová skupina kupců, ale znovu - neměly by ty být cílem prémiových značek? A neměly by pak jejich „prémiové ceny” stačit k tomu, aby i na takových vozech vydělávaly? Přece i to, že si někdo z „vyšší společnosti” koupí auto jako R8, je pro Audi tvůrcem image, dostává se do sfér, kde by s A3 1,6 TDI nemohla zabodovat.
Názor si udělejte sami, ale podle nás je to chyba. Takto automobilka srovnala krok se Škodou, což by neměla připustit z podstaty. Audi zkrátka nastoupilo cestu k průměrnosti a zjevně z ní hned tak nemíní sejít.
Na českém webu značky sice A5 Cabriolet stále najdete, do výroby už jej ale zadat nemůžete. Platí to i o verzi S5, přičemž na věčnost odchází také spřízněné kupé. A tím bude se dvoudvířky u značky amen, všechny ostatní alternativy skončily dřív. Foto: Audi
Zdroje: Motor1, Audi
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
včera - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nejnovější články
- Majitelé elektromobilů uvízli v další pasti. Jejich už tak drahé pojištění zdražuje zásadně rychleji než u spalovacích aut
před 8 hodinami - Nejvíc ojeté moderní Porsche ujelo za pár let neskutečné kilometry, je to smutný symbol éry, která se už nevrátí
před 10 hodinami - Mercedes odhalil tajemství svých supervýkonných motorů pro Formuli 1 jako nikdy předtím, asi už nemá co ztratit
před 11 hodinami - Expert přes elektromobily vzal Peugeot e-5008 na 1000kilometrový test, prožil si mrazivé peklo zakončené totálním selháním
včera - Unikly fotky konceptu nového Jaguaru, který má značku vrátit na výsluní, tradiční zákazníci by se raději měli něčeho chytit
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva