Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi SQ7 už testují v provozu, V8 TDI e-turbo dodá 400 efektivních koní
15.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkonná verze má nabídnout přes 400 koní, i když objem osmiválce poklesne na čtyři litry. Mimo to se očekává nižší spotřeba a nulová prodleva turba.
Německá automobilka nám ukázala již několik verzí nového Audi Q7. Kromě standardu, který již má i české ceny, jsme si tak mohli představit také variantu e-tron. Společným jmenovatelem byl však až dosud šestiválec, který se v benzinové či dieselové specifikaci stará o pohon. Výjimkou v tomto směru není ani hybridní model, i když v jeho případě lze kromě spalovací pohonné jednotky počítat rovněž s elektromotorem.
Na první pohled by se přitom mohlo zdát, že Audi přistoupilo k pořádnému downsizingu, neboť první generace byla k mání s dvanáctiválcem i osmiválci. Šestilitrové TDI je sice již definitivně minulostí, motor V8 se ovšem vrátí. Potvrzena je přitom aktuálně dieselová verze SQ7, která by měla dorazit někdy v příštím roce a jež kromě osmi válců vsadí také na elektrická turbodmychadla.
Dané pohonné ústrojí vychází z konceptu RD5 TDI, který pod kapotou zaměstnával šestiválec o výkonu 380 koní a točivém momentu 750 Nm. Pro model SQ7 se ovšem zvažuje objemnější agregát, i když o 4,2litrovou jednotku nejspíše nepůjde. Místo toho prý Audi vsadí na menší downsizing a dorazí se čtyřlitrem, který by v budoucnu měl posloužit i britskému Bentley Bentayga.
I přes menší objem vůči dosavadnímu turbodieselu ovšem půjde o značný posun vůči zmiňovanému koncepčnímu třílitru. Očekávat tak máme výkon přesahující metu 400 koní, díky čemuž by Audi SQ7 mohlo pokořit stovku za nějakých 5,5 sekundy. V obou případech však jde o nepodložené dohady, skutečnost tak ve výsledku může být daleko pozitivnější. Nebo také horší.
Kde ovšem spekulace můžeme vynechat, je samotná technologie pohonné jednotky. Ta počítá s prý naprostou eliminací prodlevy po sešlápnutí plynu, neboť elektromotory by měly roztáčet turbo až do chvíle, než dorazí horké výfukové plyny a převezmou otěže v rámci vhánění vzduchu do spalovací komory. Tato škatulata se přitom mají odehrávat zhruba okolo 3 000 ot./min.
Dodavatelem tohoto systému bude francouzská společnost Valeo, která uvádí, že kromě prodlevy dojde rovněž k úspoře paliva, a to o nějakých 7 až 20 procent. Firma ovšem dodává, že technologie má i své stinné stránky, kdy tou očividnou jsou vyšší pořizovací náklady. Mimo to se ovšem systém postará také o jistou ztrátu výkonu použitelného pro roztáčení kol.
I přes tyto negativa si ovšem Audi lepšího dodavatele vybrat nemohlo, neboť firma naznačuje, že má před konkurencí jednoletý až dvouletý náskok, neboť daný segment de facto založila a ostatní teprve budou následovat. Uvidíme tedy nejspíše až někdy ke konci dekády, zda se někomu povede ony nedostatky eliminovat.
My pak jen můžeme dodat, že Audi SQ7 již bylo nachytáno během testů, kdy oproti základnímu provedení dostalo navíc mřížky, jež zakrývají mlhovky, skutečné metalické ochranné pláty vpředu i vzadu a čtveřici koncovek výfuku. Produkční verze by k tomu ještě mohla přihodit trochu více chromu a pár plaketek, žádná velká extravagance se ale nečeká.
Zapomenout pak prozatím máme také na verzi Q7, která by se zaměřila především na jízdu v terénu. Podle šéfa vývoje Ulricha Hackenberga by sice výroba takového modelu nebyla problémem, neboť kupříkladu redukční převodovku dostal spřízněný VW Touareg. Audi nicméně po dané verzi neeviduje poptávku a proto její příchod skutečně nechystá.
Audi SQ7 již bylo nachytáno při testech. Hlavní rozdíl oproti standardním verzím přitom musíme hledat pod kapotou, kde bude pracovat osmiválcové e-turbo
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 18:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 18:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch