Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi SQ7 už testují v provozu, V8 TDI e-turbo dodá 400 efektivních koní
15.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkonná verze má nabídnout přes 400 koní, i když objem osmiválce poklesne na čtyři litry. Mimo to se očekává nižší spotřeba a nulová prodleva turba.
Německá automobilka nám ukázala již několik verzí nového Audi Q7. Kromě standardu, který již má i české ceny, jsme si tak mohli představit také variantu e-tron. Společným jmenovatelem byl však až dosud šestiválec, který se v benzinové či dieselové specifikaci stará o pohon. Výjimkou v tomto směru není ani hybridní model, i když v jeho případě lze kromě spalovací pohonné jednotky počítat rovněž s elektromotorem.
Na první pohled by se přitom mohlo zdát, že Audi přistoupilo k pořádnému downsizingu, neboť první generace byla k mání s dvanáctiválcem i osmiválci. Šestilitrové TDI je sice již definitivně minulostí, motor V8 se ovšem vrátí. Potvrzena je přitom aktuálně dieselová verze SQ7, která by měla dorazit někdy v příštím roce a jež kromě osmi válců vsadí také na elektrická turbodmychadla.
Dané pohonné ústrojí vychází z konceptu RD5 TDI, který pod kapotou zaměstnával šestiválec o výkonu 380 koní a točivém momentu 750 Nm. Pro model SQ7 se ovšem zvažuje objemnější agregát, i když o 4,2litrovou jednotku nejspíše nepůjde. Místo toho prý Audi vsadí na menší downsizing a dorazí se čtyřlitrem, který by v budoucnu měl posloužit i britskému Bentley Bentayga.
I přes menší objem vůči dosavadnímu turbodieselu ovšem půjde o značný posun vůči zmiňovanému koncepčnímu třílitru. Očekávat tak máme výkon přesahující metu 400 koní, díky čemuž by Audi SQ7 mohlo pokořit stovku za nějakých 5,5 sekundy. V obou případech však jde o nepodložené dohady, skutečnost tak ve výsledku může být daleko pozitivnější. Nebo také horší.
Kde ovšem spekulace můžeme vynechat, je samotná technologie pohonné jednotky. Ta počítá s prý naprostou eliminací prodlevy po sešlápnutí plynu, neboť elektromotory by měly roztáčet turbo až do chvíle, než dorazí horké výfukové plyny a převezmou otěže v rámci vhánění vzduchu do spalovací komory. Tato škatulata se přitom mají odehrávat zhruba okolo 3 000 ot./min.
Dodavatelem tohoto systému bude francouzská společnost Valeo, která uvádí, že kromě prodlevy dojde rovněž k úspoře paliva, a to o nějakých 7 až 20 procent. Firma ovšem dodává, že technologie má i své stinné stránky, kdy tou očividnou jsou vyšší pořizovací náklady. Mimo to se ovšem systém postará také o jistou ztrátu výkonu použitelného pro roztáčení kol.
I přes tyto negativa si ovšem Audi lepšího dodavatele vybrat nemohlo, neboť firma naznačuje, že má před konkurencí jednoletý až dvouletý náskok, neboť daný segment de facto založila a ostatní teprve budou následovat. Uvidíme tedy nejspíše až někdy ke konci dekády, zda se někomu povede ony nedostatky eliminovat.
My pak jen můžeme dodat, že Audi SQ7 již bylo nachytáno během testů, kdy oproti základnímu provedení dostalo navíc mřížky, jež zakrývají mlhovky, skutečné metalické ochranné pláty vpředu i vzadu a čtveřici koncovek výfuku. Produkční verze by k tomu ještě mohla přihodit trochu více chromu a pár plaketek, žádná velká extravagance se ale nečeká.
Zapomenout pak prozatím máme také na verzi Q7, která by se zaměřila především na jízdu v terénu. Podle šéfa vývoje Ulricha Hackenberga by sice výroba takového modelu nebyla problémem, neboť kupříkladu redukční převodovku dostal spřízněný VW Touareg. Audi nicméně po dané verzi neeviduje poptávku a proto její příchod skutečně nechystá.
Audi SQ7 již bylo nachytáno při testech. Hlavní rozdíl oproti standardním verzím přitom musíme hledat pod kapotou, kde bude pracovat osmiválcové e-turbo
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva