Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi SQ7 potvrzeno, pro rok 2016 s elektricky poháněným kompresorem
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové Audi Q7 se v roce 2016 dočká ostřejší naftové verze vybavené trojicí turbodmychadel. Dvě z nich budou konvenční, to třetí však elektrické.
O nové generaci Audi Q7 jsme se již několik měsíců nezmínili, vynecháme-li informaci, že bude prvním ze sedmi nových SUV na platformě MLB, s nimiž hodlá VW odstartovat svojí mohutnou ofenzivu. Spolu s novým šasí se má dostavit více než třistakilogramová redukce hmotnosti, která vyústí v lepší agilitu i hospodárnost pohonných jednotek. V příštím roce, kdy dojde k jejímu uvedení, budeme samozřejmě moudřejší, ale už nyní to ovšem vypadá, že Audi při premiéře nevystřílí veškeré náboje.
Jako daleko zajímavější záležitost totiž vypadá silnější verze SQ7, která v útrobách neponese jen nějakou dobře známou pohonnou jednotku, nýbrž ústrojí s elektricky ovládaným kompresorem. O něm jsme se už zmínili například v souvislosti s Mercedesem, k řeči už dřívě přišlo i ve spojení s BMW. Ani jeden ani druhý ovšem neoznámili, kdy ho hodlají zavést do sériové výroby, což Audi činí právě nyní. Ulrich Hackenberg z technického vývoje Ingolstadtské automobilky prohlásil, že se tak stane v roce 2016 v souvislosti s SQ7.
Pod kapotou se prý objeví nová generace třílitrového šestiválce TDI s dvojicí sekvenčních turbodmychadel prezentovaná v konceptu RS5 TDI, která váží jen 192 kilogramů. Pokud nás paměť neklame, přesně ta už je v modernizovaném Sportbacku A7, kde ze sebe vypraví až 346 koní. Jenomže SQ7 posune její laťku ještě výše použitím zmíněného třetího kompresoru, jenž bude napájen z kompaktního lithium-iontového akumulátoru.
Ve výsledku by měla disponovat výkonem 385 koní a maximem točivého momentu 750 Nm. Možná si říkáte, že na tak velký a stále dost těžký vůz to nebudou nějak oslnivé parametry, jenomže věřte, že v konceptu RS5 TDI dokázal tenhle motor nejen rozjet vůz na stokilometrovou rychlost za čtyři sekundy, ale také stlačit průměrnou spotřebu k 5,3 litrům (i když jen laboratorně).
Hlavní kouzlo tohoto řešení má být eliminace turbodíry, která sužuje v nízkých otáčkách naprostou většinu podobných motorů. Elektrický kompresor umístěný na obtoku dvojice klasických turbodmychadel se do akce dostane během 0,25 sekundy, jakmile tlak výfukových plynů vystoupá nad určitou hranici, aby převzal veškerou práci na svá bedra do doby, než bude příhodné zase předat práci zpět turbodmychadlům. Podrobnosti budeme ještě spolu s uvedením dále zkoumat, jelikož se uvažuje také o řešení z konceptu A6 TDI, který měl jen jediné klasické turbodmychadlo. Nechme se překvapit, s čím nakonec SQ7 dorazí.




Audi SQ7 bude prvním modelem značky, který dostane elektricky ovládaný kompresor eliminující turbodíru Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před hodinouPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva