Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi skončí se dvěma svými nejlepšími motory. Proč, není s to rozumně vysvětlit
17.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dnešní doba širokým nabídkám motorů nepřeje a ztenčovat se bude i Audi. To vyřadí z nabídky hned dva své nejlepší motory i s jedním modelem, který pohání.
Není žádným tajemstvím, že od září letošního roku musí být všechna auta prodávaná v Evropě homologována dle nového měřicího cyklu WLTP. Pro automobilky to představuje několikerý problém, byť kupodivu ten spojený s nárůstem udávané spotřeby a emisí není nejzávažnější. V rámci vypočítávání CO2 a případného pokutování ze strany EU bude totiž nadále využívána předchozí metodika NEDC - jde tu o emise a členitost portfolií, z nichž všechny verze každého modelu musí mít spotřebu a emise udávané separátně.
V tomto ohledu je asi nejrozsáhlejší nabídka koncernu VW Group, ostatně stačí jen vzpomenout na nechvalně známou rodinu turbodieselů TDI EA 189. Němci totiž v rámci svolávací akce museli připravit specifický program pro takřka tři stovky konfigurací, ačkoliv jde v podstatě jen o tři pohonné jednotky (1,2 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI) a na ně navázané převodovky. Nicméně každá byla uzpůsobena specifické značce a modelu.
V naprostém kontrastu s touto rozmanitostí je pak osoba Petera Mertense. Nový šéf vývoje u Audi totiž dříve pracoval pro Volvo, kde se postaral o odchod osmiválců, šestiválců i pětiválců a jejich nahrazení pouze dvoulitrovými čtyřválci. Něco podobného se má odehrávat také u čtyř kruhů, respektive u celého koncernu. A jelikož kromě zjednodušení je třeba také snižovat emise, je asi jasné, co půjde přes palubu.
Mertens nově potvrdil, že stávající generace Audi A8 bude tou vůbec poslední, jenž dostane pod kapotu dvanáctiválec. Jelikož jde o jediný model značky, který jej používá, je jisté, že vrcholem se poté stanou osmiválce. „Nebudeme mít dvanáctiválce věčně. Jsou zákazníci, kteří je opravdu chtějí, jsou s nimi šťastni a také je dostanou. Ale pro nás tohle bude poslední vůz, který je použije,“ říká Mertens, aniž by jasně vysvětlil, proč.
Popravdě řečeno nechápeme, proč se Audi k tomuto kroku odhodlalo. Kdyby motor W12 zmizel v propadlišti dějin zcela, není co řešit, jenže třeba Bentley s ním ale do dalších let na sto procent počítá. Pokud Audi má zákazníky, kteří W12 chtějí a koncern Volkswagen bude motor vyvíjet a prodávat dál kvůli jiným značkám, nezdá se příliš rozumné jej z nabídky Audi vyřadit - úspory z toho pramenící nemusí být také žádné. To je ale náš pohled na věc, Audi má jiný - zákazníci nyní mají poslední příležitost si A8 s motorem W12 koupit, jen zatím není jasné, jak dlouho bude trvat. Konkrétní časový horizont vyřazení W12 z nabídky Mertens nezmínil a buď vydrží do konce současné generace nebo snad alespoň do jejího faceliftu.
Šéf vývoje dále uvedl, že konečná není spojena jen s absolutním vrcholem pohonných jednotek Audi. Jak jsme naznačili výše, pro Audi bude za pár let vrcholem pouze osmiválec, což znamená také konec 5,2litrového desetiválce pod kapotou modelu R8. Dle Mertense se totiž značka vůbec nechystá přivést na trh třetí generaci, byť se sportovními vozy do budoucna počítat máme. Budou ale jiné než ty současné, pravděpodobně skromnější a do zelí ovládaného Lamborghini méně šlapající.
Italové přes týden uvedli, že oni se svých velkých atmosfér jen tak nevzdají, takže i tady nějaký ten pátek na nákup motoru V10 zbývá. Pod hlavičkou Audi už to ale dlouho nebude, nanejvýš pár let. I to je přitom zvláštní rozhodnutí - R8 je úspěšný vůz a prodává se jej násobně více než sesterského Lamborghini Huracán. Jen loni v Evropě si R8 našla dvojnásobek zákazníků, ani tady tedy není omezením použití motoru V10 mnoho co získat...








Nové Audi A8 W12 můžete níže nejen vidět, ale i slyšet v akci. Je posledním modelem značky, který používá dvanáctiválec, žádná další model čtyř kruhů už ho nedostane
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB