Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi si to s elektromobily ještě rozmyslí, představí elektrické Q6 a A2Q
31.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro německou automobilku jsou aktuální prioritou hybridy, v roce 2017 ovšem dorazí konkurence pro Teslu s elektrodojezdem 700 kilometrů.
Audi se pyšní sloganem „Vorsprung durch Technik“ a i když jej kde kdo může oprávněně považovat za prázdnou marketingovou frázi, někteří si z něj mohou vyvodit i jiné závěry. Třeba že Audi nespatřuje žádný náskok v elektrických a hybridních autech. Ne snad, že by se v Ingolstadtu nic nezkoušeli, svou práci v tomto směru však pokaždé z nějakého důvodu utnuli. Proto tu ostatně stále nemáme ryzí elektromobil, o modelu poháněným palivovými články ani nemluvě. Snad jen hybridizaci popadla automobilka za pačesy, s prvním takovým produkčním vozem ovšem přijde téměř dvě dekády poté, co světlo světa spatřila první generace Toyoty Prius. Že by tedy Vorsprung byl jinde?
Podle nových informací nikoliv, ostatně už jsme si zvykli, že čtyři kruhy v tomto směru mění své pohledy na věc častěji než člověk ponožky. Velmi brzy bychom se tak měli dočkat nejen zmiňovaného hybridního ústrojí, které bude pojit diesel s elektromotorem. Zůstaneme-li chvíli u něj, půjde o stejnou koncepci, jakou disponuje i Volvo V60, přičemž také čtyři kruhy nabídnou dobíjení ze zásuvky. Švédskou značku by přitom měli deklasovat výkonem, jejich kombo totiž kromě drátů a cívek počítá s třílitrovým šestiválcovým turbodieselem.
Konkrétní data o výkonu či spotřebě nejsou známa, šéf vývoje Ulrich Hackenberg ovšem naznačuje, že díky použití dieselového a elektrického motoru dostanou zákazníci pod pravou nohu dostatek výkonu potřebného k rychlému odpichu na semaforech. Zároveň ovšem tento agregát zaručí nízkou žíznivost, v čemž mu bude ještě napomáhat elektrické ústrojí. I proto se nepočítá s existencí takového vozu pouze v Evropě, ale rovněž v USA.
Tuto logiku pak jen podporuje fakt, že vůbec prvním modelem osazeným diesel-elektrickým ústrojím bude nová generace Audi Q7. Tedy vůz, jehož reputace se za oceánem jen zlepšuje. Ačkoliv je německé SUV na konci životního cyklu, bylo loni ve Státech prodáno více než 15 tisíc exemplářů, což po roce 2007 představuje nejlepší výsledek. Letos jej navíc značka nejspíše překoná, aktuálně totiž eviduje již 8 435 registrací.
Bohužel ovšem není známo, kdy by hybridní Audi Q7 mělo dorazit. Jisté je pouze tolik, že příští rok budou při zahájení prodeje nové generace k mání jen klasické modely osazené dieselovými nebo benzinovými motory. Na „náskok díky technice“ si tedy budeme muset nějaký ten pátek počkat, což o takových elektromobilech platí dvojnásobně. První takový by se totiž měl ukázat až v roce 2017, a to přesto, že nedávno vůbec nebyly na stole.
Tímto modelem by se měla stát elektrická verze chystaného Audi Q6, která se zaměří hlavně na boj s Teslou. Nabízet má dost těžko uvěřitelný dojezd 700 kilometrů na nabití, tento údaj je však jediným, jaký o novince víme. Dodat tak můžeme pouze tolik, že i v tomto případě značka počítá také s dieselovými a benzinovými modely, stejně jako bude stylová varianta Audi Q5 k mání jako plug-in hybrid.
O trochu blíže se ovšem můžeme podívat na další elektromobil, který by měl vycházet z konceptu A2 představeného v roce 2011. Jeho vývoj byl sice v mezičase kvůli obavě z vysokých nákladů pozastaven, nyní je však malý hatchback opět ve hře. A to především díky modulární platformě MQB, kterou bude sdílet s celou řadou dalších vozů německého koncernu.
Konvenční ústrojí přitom nahradí elektrickým, které by mělo umožnit dojezd až 500 km na jedno nabití. Opět jde o údaj neopřený o jakékoli technické detaily, snad krom toho, ze krom nutně zcela jiných než dnešních baterií má dopomoci i také aerodynamicky optimalizovaná menší čelní maska. Jelikož navíc dorazí až v roce 2018, měla by novinka využít nové legislativy a namísto klasických zpětných zrcátek vsadit na kamery.
Zajímavý přitom bude její název. Jelikož totiž alfanumerické spojení Q2 a Q4 má zaregistrována Alfa Romeo, budou muset v Ingolstadtu sklouznout k pojmenování A2Q. To samozřejmě moc vábně nezní, pročež si říkáme, že právě tohle by mohl být jeden z důvodů, proč chce německá automobilka tu italskou pohltit. Zda ale na tomto šprochu je pravdy trochu, je přinejmenším sporné...
Audi Q6 bude k mání i jako elektromobil s dojezdem 700 km. Objevit se má již v roce 2017
Rok po příchodu elektrického Audi Q6 dorazí také produkční verze konceptu A2. Ta by kvůli ochranným známkám Alfy Romeo měla adoptovat název A2Q
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva