Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi šetří? Jak kde, nový šéf sportovní divize slíbil dvojnásobek ostrých RS
10.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle bývalého šéfa Lamborghini se dočkáme dvojnásobného množství sportovních derivátů. Čekat mezi nimi lze RS4, RS5 a možná i ostřejší R8.
Není již žádným tajemstvím, že Audi opouští svět Le Mans. Jakkoliv jde ale o poněkud hořkou pilulku, musíme ji skousnout. Stejně jako přibližně 300 zaměstnanců německé značky, jenž měli vytrvalostní závody na starosti. Řada z nich zamíří do nových oddělení, dva klíčoví lidé z této divize ovšem u automobilky definitivně končí. A jedním z nich je sám Wolfgang Ullrich, který zastával vedoucí post v motorsportu Audi od roku 1993.
Ullrich předá své pravomoci i zkušenosti Dieteru Grassovi, aktuálnímu šéfovi programu DTM, v průběhu příštího roku. Jeho další kroky jsou přitom neznámé, v 66 letech ale dost možná odejde do důchodu. Více se ovšem ví o osudu Jorga Zandera, který řady divize Audi Sport rozšířil teprve loni jako technický ředitel. Právě tuto pozici by měl zastávat i nadále, ovšem u týmu Sauber. Ve Formuli 1 totiž již působil, a to až do roku 2009.
Kam přesně pak zamíří zbytek týmu, je nyní sporné. Dá se ovšem předpokládat, že jeho část rozšíří silniční divizi oddělení Audi Sport. Její šéf Stephan Winkelmann totiž nově uvedl, že během příštích osmnácti měsíců máme očekávat zdvojnásobení nabídky modelů RS. Ke stávajícím sedmi vozům, jenž zahrnují Audi R8 či TT RS, má totiž přibýt dalších osm vrcholných derivátů.
Winkelmann ovšem již neupřesnil, s jakými novinkami máme počítat. Jistými kandidáty jsou ovšem modely RS4 a RS5, pravděpodobné jsou i ostré varianty Audi Q5 a A1. Kromě toho se mluví o ještě extrémnějším provedení supersportu R8, byť v takovém případě by značka se čtyřmi kruhy poněkud zastínila sesterské Lamborghini Huracán.
Jakkoliv je však tento model obestřen otazníky, více samostatných modelů divize se na rozdíl od plánované expanze AMG nedočkáme. Winkelmann totiž dodal, že „nebudeme dělat to, co oni. Máme sice mnoho plánů, ale zatím je neodhalíme. Je totiž lepší, když toho budeme slibovat méně a posléze toho dodáme více.“
Uvidíme tedy, co přesně nás v příštích 18 měsících čeká. Jistotou je však nárůst prodejů, byť nikoliv na úroveň AMG, které aktuálně expeduje přes 80 tisíc exemplářů ročně. Audi totiž sice „počítá tento rok s dvouciferným nárůstem“, nicméně i tak by mělo přerůst pouze přes metu 20 tisíc dodaných aut.






Audi pustilo do světa nové video, ve kterém se loučí s Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Co se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před hodinouLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
před 3 hodinamiSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
před 4 hodinamiU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
před 6 hodinamiČíňané dál berou Evropanům vše, čím prosluli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 15:57 - northwind
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha