Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
18.3.2025 | Petr Miler
Když ztratíte skoro osminu zákazníků za jediný rok, víte, že nezažíváte nejlepší časy. A Audi už ani nedoufá v to, že by se vrátily jakékoli lepší, proto se rozhodlo zamávat téměř desetině všech svých zaměstnanců.
Když kritizujeme Audi za jeho zřetelné přešlapy, nečiníme tak z plezíru. Jak praví náš šéfredaktor, jen ten, kdo vás konstruktivně kritizuje, je váš skutečný přítel, ostatní mlčky nebo dokonce za potlesku přihlíží vaší zkáze. Tu my si nikdy nepřejeme, a tak se snažíme dávat automobilkám či jejich místním zastoupením impulsy k tomu, jak zlepšit své fungování, neboť cokoli jiného vede primárně k jejich ekonomické zkáze.
Audi není výjimkou, bohužel je ale k téměř veškeré (a určitě veškeré podstatné) kritice roky hluché a slepé. Dál si jede po své trajektorii ignorující technickou realitu i přání jeho klientů a podle toho to s ním dopadá. Ačkoli ani jeho němečtí konkurenti neprožívají zrovna diamantové časy, čtyři kruhy jsou na tom zdaleka nejhůř - jeho celosvětové prodeje loni zkolabovaly o masivních 11,8 procenta jen 1 671 218 aut. A protože firma dál kupí chybu za chybou, změnu k lepšímu ani sama firma nečeká.
Před pár hodinami tak oznámila, že dosáhla dohody s odbory na zrušení 7 500 pracovních míst, což není spousta pozic jen absolutně. Audi podle svých vlastních dat zaměstnává celosvětové okolo 87 tisíc lidí, redukce stavů o takový počet zaměstnanců během čtyř let je tedy opravdu masivní. Je to navíc kompromis - do jednání automobilka vyrážela s tím, že padáka by nepřímo dostalo 12 tisíc lidí, to by bylo skoro 14 procent všech zaměstnanců.
Výsledkem je zmíněné, což automobilka popisuje podobně nesmyslně jako o obdobném kroku hovoří Škoda. Bude to prý „sociálně odpovědné” a vyhne se tak „propouštění z provozních důvodů až do konce roku 2033”, takže se nestane, že by někdo zítra přišel do práce a dostal padáka pro něco jiného než vlastní neschopnost. To lze označit za bílou tečku na černé holubici, ale ne víc - pořád to znamená zbavení se spousty zaměstnanců, zrušení téměř desetiny všech pracovních míst, která prostě zmizí. Že redukce proběhnou primárně nenahrazováním lidí odcházejících do důchodu či měnících práci z makroekonomického hlediska nic podstatného nemění.
Automobilka pochopitelně nepřiznává, že by se dopustila hromady přešlapů a odvolává se na to, že „ekonomické podmínky jsou stále tvrdší a konkurenční tlak i politická nejistota staví společnost před obrovské výzvy”. Možná, nic to ale nemění na tom, že firma jim čelí tím nejabsurdnějším možným způsobem - sama následuje onu politickou nejistotu místo toho, aby opřela své podnikání o preference klientely, která jí zjevně ve velkém utíká.
Tohle si bohužel firma stále neuvědomuje a za vrchol stupidity lze označit, že za motiv pro celý plán na omezení svých vlast aktivit udává to, co jej dosud primárně přinutilo k takovým omezením vůbec přistoupit - tedy slepou sázku na nechtěná elektrická auta. Handelsblatt uvádí, že cílem společnosti je ušetřit asi 1 miliardu EUR (cca 25 miliard Kč) každý rok s cílem vyrábět v Neckarsulmu velké elektrické sedany a Ingolstadtu elektrického nástupce A3. To budou jistě další prodejní hity.
Sama společnost pak dodává, že omezuje stavy, aby byla „robustní a flexibilní pro přechod na elektrickou mobilitu”, a to přesto, že sama přiznává, že toto směřování ji s 50procentní pravděpodobností přivede ke krachu. Neschopnost si otevřeně přiznat vlastní chybu přesto přetrvává - ačkoli interně měly nesmyslné plány padnout, veřejně společnost stále trvá na tom, že od příštího roku nepředstaví ani jedno nové spalovací auto.
„Přeměníme naše produktové portfolio a přejdeme zcela na elektrická vozidla. Naši zákazníci zažijí poslední velké světové premiéry nových modelových řad s konvenčními pohonnými systémy v průběhu roku 2026,” stojí stále v oficiálních plánech Audi. Chápeme, chyba se nepřiznává snadno. Ale dokud to Audi neudělá a bude dál rajtovat stejně mrtvého koně a dělat první poslední, aby mu vrátila kus života za jakoukoli cenu, jen aby z něj nemusela sesednout, na cestu zpět k růstu se nemá šanci vrátit.



Je čas udělat práci pro Audi pá, z 87 tisíc lidí pracujících pro firmu jich 7 500 postupem času zmizí. A už vzhledem k původnímu plánu firmy zbavit se 12 tisíc zaměstnanců jsme si skoro jisti, že to není konečná bilance. Foto: Audi
Zdroje: Audi, Handelsblatt
Bleskovky
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
před 11 hodinamiMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
včeraDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před hodinouToto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
před 4 hodinamiProdejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
před 5 hodinamiNěkdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
před 7 hodinamiGM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva