Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi se loučí se svým kultovním kombíkem novým limitovaným vrcholem, takové auto znovu nevznikne
6.2.2024 | Petr Prokopec
Ve svých čtyřech generacích přežilo kdeco a v zásadě se drží stále stejného receptu - karoserie kombi, obří spalovací turbomotor, pohon všech kol a automat. Audi RS6 kvůli této kombinaci lidé milují, přesto se s ní naživu neudrží. Verze GT generace C8 je jednou z jeho labutích písní.
Zhruba v půlce letošního roku nám Audi představí novou generaci modelu A6. Ve srovnání s dosavadními verzemi dojde na zásadní změny pod kapotou, neboť Němci svého času spatřovali nemalý potenciál v elektromobilitě. Ve světle stávajících prodejů je nadšení nejspíš už opustilo, v důsledku miliard napěchovaných do vývoje ale už rozjetý vlak vývoje nechtělo zastavovat. Novinka tedy již nedorazí se spalovacím pohonem, nýbrž jen a pouze s tím elektrickým. S benzinovými a dieselovými motory totiž Audi hodlá párovat už jen lichá čísla, povinnosti A6 tak převezme model A7.
Ani v rámci „nových” řad jako A5 Avant nebo A7 Avant se ale Audi nebude držet starých receptů, neboť ani tato auta vesměs nebudou dál čistě spalovací. Zejména v případě výkonných verzí se počítá s downsizingem a hybridizací - takové Audi RS7 Avant, pokud vůbec nějaké přijde, by tak mělo vyfasovat šestiválec s hybridní asistencí. Co za „falešnou RS6” to bude? Dvakrát falešná RS6?
Než se tak nicméně stane, můžeme si užít rozlučku s legendou právě tohoto jména, která s ohledem na výše zmíněné nemůže znovu vzniknout. Němci totiž odhalili provedení RS6 Avant GT, které je inspirováno konceptem RS6 GTO z roku 2020. Za ním stojí dvanáct učňů značky, kteří pro změnu čerpali inspiraci u závodního Audi 90 quattro IMSA GTO z roku 1989. Vizuální spojnicí mezi těmito třemi vozy jsou nejen válečné barvy sportovní divize německé značky, ale také černě lakované čelní partie. S jejich pomocí (stejně jako díky specifickým bočním prahům) kombík působí o něco širším dojmem.
Novinka dále dostala do vínku výraznější čelní splitter, stejně jako dvojité zadní křídlo, které bylo takřka beze změn převzato z učňovského konceptu. Ze střechy zmizely ližiny, aby bylo dosaženo daleko atletičtější siluety. Zvýrazněn tak ostatně má být i závodní a nikoli praktický charakter kombíku. Povšimnout si můžeme rovněž výdechů za předními koly v karbonových blatnících, jenž slouží k optimalizaci proudění vzduchu v podbězích a k lepšímu chlazení brzd. Vzadu pak vizuální šířku umocňuje černý difuzor.
Designovou přeměnu završují karbonové detaily, stejně jako 22palcová litá kola. Ta jsou lakována bíle a ideálně tak doplňují bílo-červeno-šedo-černé ztvárnění karoserie. Audi se toto barevné téma rozhodlo přenést také do interiéru, jehož dominantou jsou přední karbonová sedadla. Stejně jako ta zadní jsou přitom potažena koženým čalouněním se středy ve tvaru včelích pláství. Mimo to nechybí červené bezpečnostní pásy, speciální koberečky či plaketka na středovém tunelu, která odkazuje na pořadové číslo novinky.
Audi vyrobí jen 660 exemplářů verze GT, z nichž každý dostane pod kapotu známý čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Ten nicméně nově produkuje 630 koní a 850 Nm točivého momentu, tedy o 30 koní a 50 Nm víc než standardní provedení. Kombi tak zvládne sprint na stovku za 3,3 sekundy a na dvoustovku za 11,5 sekundy, pročež je o 0,3 a 0,5 sekundy rychlejší než výchozí model. Omezovač pak byl u limitky již standardně přenastaven na 305 m/h, bezpečné zastavení mají na povel karbon-keramické brzdy.
Součástí hnacího ústrojí je osmistupňový automat a nepřekvapivě také pohon všech kol quattro, který za normálních okolností posílá 40 procent výkonu na přední a 60 na zadní nápravu. Pokud však dojde na prokluz kol, je možné počítat s až 70 procenty vpředu či 85 procenty vzadu. Přepracovaný středový diferenciál má pak lépe potlačovat sklon k nedotáčivosti, zatímco podvozek snížený o 10 milimetrů by měl zajistit dokonalé vyvážení mezi komfortem a sportovní dynamikou.
Vůz dále dostal nové pneumatiky Continental Sport Contact 7 o rozměru 285/30 R22, které nabízejí lepší přilnavost na suché i mokré vozovce. Zároveň díky nim došlo na zkrácení brzdné vzdálenosti z rychlosti 100 km/h o dva metry. Tím nám tisková zpráva končí, dodat lze už jen cenu startující na 219 355 Eurech (cca 5 480 000 Kč). Do prodeje pak RS6 Avant GT zamíří ve druhém kvartálu letošního roku.
RS6 Avant GT vznikne pouze v 660 kusech, přičemž každý dostane do vínku 630 koní a válečné barvy sportovní divize značky. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 2 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 5 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva